Suomen velka on tänään 162,15 miljardia euroa.
Asukasta kohden velkaa on 28 860 euroa. Vauvasta vaariin jokaista kohden ja velka vain jatkaa kasvua.
EKn (hallituksen) toimet on munkin mielestä hyvin yksipuolisia. Samaan aikaan. kun köyhiltä leikataan niin annetaan verohelpotuksia varakkaille ja lasketaan bensa- ja kaljaveroja.
Miten sinä vähentäisit Suomen velkaa?
Kommentit (57)
Miksi Suomi antaa kehitysapua, kun tuo annettu apu rahoitetaan veronmaksajien ottamalla velkarahalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sannan ja huulipunahallituksen valtionvelkasaavutukset:
2019 106 miljardia
2020 124 miljardia
2021 128 miljardia
2022 141 miljardia
2023 156 miljardia
-N56
Mitä me tolla velalla saatiin? Hintojen nousua ja taantuma saatiin suomeen. Minne nuo rahat meni oikein?
Hyvä kysymys. Mutta sen ainakin muistan, että kun oli rokotettu tarpeeksi ja ihmiset eivät enää käyneet testeissä, heitä oikein patisteltiin testeihin.
Syy tähän oli, että Kiuru oli neuvotellut sellaisen dilin, että Pörriäiselle maksetaan iso könttäsumma joka päivä koronatestauskesta riippumatta siitä, testataanko ketään vai ei. Jos kaikki muutkin sopimukset oli yhtä taitavasti neuvoteltu, niin se selittää aika paljon. Ruotsi ja Tanskahan saivat lyhennettyä valtionvelkojaan tänä samana aikakautena.
N56
Suomen valtiolla on 160 miljardia velkaa. Se on suomen valtion ongelma, ei minun. Minulla ei ole tuommoisia velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtiolla on 160 miljardia velkaa. Se on suomen valtion ongelma, ei minun. Minulla ei ole tuommoisia velkoja.
Mutta sinä maksat tuon velan korkoja takaisin esim verojen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa juurikaan. Olen aika taitava verosuunnittelemaan. Minun palkkatulon verokortin prosentti taisi olla jotain 1,5% tälle vuodelle eli enpä juurikaan osallistu näihin talkoisiin. Saa keskustan, kokoomuksen, perussuomalaisten, sdp:n, vihreiden, rkp:n, vasemmistoliiton jne. äänestäjät kuitata nämä velat koska ovat ne aiheuttaneetkin tässä vuosien saatossa. Minulla ei ole osaa eikä arpaa tommoisiin velkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa juurikaan. Olen aika taitava verosuunnittelemaan. Minun palkkatulon verokortin prosentti taisi olla jotain 1,5% tälle vuodelle eli enpä juurikaan osallistu näihin talkoisiin. Saa keskustan, kokoomuksen, perussuomalaisten, sdp:n, vihreiden, rkp:n, vasemmistoliiton jne. äänestäjät kuitata nämä velat koska ovat ne aiheuttaneetkin tässä vuosien saatossa. Minulla ei ole osaa eikä arpaa tommoisiin velkoihin.
Tiedätkö että sinä maksat muitakin veroja kuin sen mitä verokortissasi on? Maksat esim sähköstä sähköveroa ja alvia, polttoaineesta veroa on joku 60%, autoa verotetaan myös paljon vuodessa, joka laskun minkä maksat maksat alvin ja aina kun käyt kaupassa niin maksat alvin :)
Kuinka paljon muut valtiot on velkaa Suomelle? Jos luku on lähellä 162miljardia, niin en näe ongelmaa.
Bazooka kirjoitti:
Kuinka paljon muut valtiot on velkaa Suomelle? Jos luku on lähellä 162miljardia, niin en näe ongelmaa.
Puolet valtionvelasta on velkaa Suomen Pankilta, siis meiltä itseltämme.
Vierailija kirjoitti:
Bazooka kirjoitti:
Puolet valtionvelasta on velkaa Suomen Pankilta, siis meiltä itseltämme.
Mistä Suomen Pankki saa rahansa?
Kaikki on suhteellista esim.esim Usan velka on noin 31400 miljardia. ab 60000 e per asukas ja hyvin menee :)
Suomalaiset ainuita jotka laittaa kansalaiset kituuttaan velan takia, jota koskaan pysty maksaan pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2019 106 miljardia
2020 124 miljardia
2021 128 miljardia
2022 141 miljardia
2023 156 miljardia
-N56
Mitä me tolla velalla saatiin? Hintojen nousua ja taantuma saatiin suomeen. Minne nuo rahat meni oikein?
Suusuojia, jotka olivat käyttökelvottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2019 106 miljardia
2020 124 miljardia
2021 128 miljardia
2022 141 miljardia
2023 156 miljardia
-N56
Suusuojia, jotka olivat käyttökelvottomia.
Koronarokotteita, jotka aiheuttavat äkkikuolemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtionvelkaa ei tarvitse koskaan maksaa takaisin.
T: Paavo Arhinmäki
Unohti mainita että korot tarvii maksaa takaisin. Velka ei ole velkaa jos siinä ei ole korkoa.
Marinin aikana Suomen matalat kiinteäkorkoiset lainat vaihdettiin muuttuvakorkoisiin lainoihin ja sitten korko pomppas 0->4% 🥵
Miten seuraava hallitus (koostumuksesta riipumatta) selviytyy 210 miljardin velasta kun kaikki valtionyhtiöt on myyty ulkomaille, talous on nurin eikä tuloja ole ei tule?
162 miljardia on 162 km korkea pino satasen seteleitä päällekkäin. 1mm = 1000e
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin et tietäisi paljonko sinulla on valtion velkaa.
Unohti mainita että korot tarvii maksaa takaisin. Velka ei ole velkaa jos siinä ei ole korkoa.