Frans Frangen luokittee itsensä muunsukupuoliseksi mutta "ensi viikolla saatan olla jo eri mieltä"
"Vaikka Frangén on syntymässä määritelty pojaksi, hän valitsee nykyään sukupuolta kysyttäessä mieluiten vaihtoehdon muu.
Mutta ei sekään ole mikään kiveen nakutettu. Ensi viikolla saatan olla jo eri mieltä. Siksi en mielelläni määrittele itseäni mitenkään."
Mitä hittoa? Tämähän on jo loukkaavaa niitä kohtaan, jotka oikeasti tuntevat olevansa väärässä kehossa. Ihan sekoiluksi menee, jos sukupuoltaan voi vaihtaa kuin sukkia. Miksei voi olla vaan mies joka pukeutuu mekkoon, jos kerran on tyytyväinen omaan kehoonsa?
Kommentit (656)
Vierailija kirjoitti:
Narsistiäiti on kasvattanut poikansa omaksi jatkeekseen. Tuoss iässä nuoren pitäisi tehdä pesäero vanhemmistaan, pitää vanhempiaan "noloina", "tylsinä", "kusip...ääliöinä" ja kapinoida heitä vastaan ja ärsyttää heitä esim. pukeutumisellaan, puhua heistä sarkastisesti. Tämä on luontoäidin tapa ajaa poikanen ulos pesästä, irtautua vanhemmistaan henkisesti ja luoda oma persoona ja identiteetti.
Tuntuu kuin sekä äiti että poika pitäisivät toisiaan omina jatkeinaan ja narsisminlähteinään.
Yläpeukuista päätellen aika moni on tutustunut heidän elämään läheltä. Itse en osaisi sanoa yhtään mitään. Vain sen minkä luen lehdistä.
Suurimman osan ajasta identifioidun mieheksi. Mutta joskus huomaankin, että olenkin nainen ja menen naisten pukkariin vaihtamaan vaatteeni yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa Meriläinen oli joskus poikansa kanssa jossain Ajankohtaisen kakkosen teemaillassa. Kertoi, että poika saa tehdä mitä huvittaa, syödä karkkia jne.
Syödä karkkia. Aika radikaalia kyllä.
Juuri luin jonkun jutun hänen kasvatusfilosofiasta. Hän oli päättänyt ettei kiellä mitään mitä ei pysty aukottomasti perustelemaan vahingolliseksi. Esim, juokseminen lähestyvän auton alle on kiellettyä. Yli yön valvominen ja sitten jääminen koulusta pois, ei kiellettyä.
Aina voi tehdä nii kuin fiilis sillä hetkellä sanoo.
Ei ihme jos äiti itkee päivittäin
Vierailija kirjoitti:
Otteleeko Fransu missä sarjassa: naisten, miesten vai urosmuusujen? Mitä pukkaria Fransu käyttää, ettei vain luikertele naisten suihkuun ei-miehen statuksellaan?
Roosa Meriläisestä tulee aina mieleen Muppet Show'n Have you met Lydia :D
Vierailija kirjoitti:
Yläasteella Frans Frangén toivoi äidiltään, että häntä ei sukupuoliteta. Rosa Meriläisen mielestä toive oli sangen ymmärrettävä: jako kahteen sukupuoleen on tarpeeton.
Sukupuolta ei kuitenkaan voi paeta, jokaisella on sukupuoli ja vaihtoehtoja on vain kaksi. Lisäksi monet tilat, palvelut, kiintiöt, ryhmät ja urheilusarjat ovat sukupuolitettuja. Kullin kanssa syntynyt ei ole tervetullut naisten ja tyttöjen vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret etsivät identiteettiään. Siksi nimenomaan on hyvä, ettei ole pakko olla mitään. Paras olisi, jos saa olla koko ikänsä sellainen kuin on, ilman lokerointia.
Ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun vaaditaan muilta reagointia, biologian kieltämistä ja aistihavaintojen vastaista toimintaa. Transistoreille ja muusuille ei riitä sukupuolisekoilu itsekseen, vaan ovat tunkemassa väärän sukupuolen tiloihin ja urheilusarjoihin. Viranomaisrekistereihin ja henkikökortteihin halutaan mielikuvitussukupuolia. Yhteiskunnallinen sukupuolikäsitys ja naisten oikeudet halutaan romuttaa. Lapsille opetetaan setahuuhaata sadoista sukupuolista, pimppipojista ja synnyttävistä menkkamiehistä. Homoseksuaaleja painostetaan suuntautumisen vastaiseen seksiin heterotransien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan ajasta identifioidun mieheksi. Mutta joskus huomaankin, että olenkin nainen ja menen naisten pukkariin vaihtamaan vaatteeni yms.
Olet siis genderfluid mies, joka identifioituu naiseksi, kun siitä on opportunistista tai fetissiä tyydyttävää hyötyä. Se on feministien mielestä ok, koska sukupuolta ei saa olettaa eikä se näy päällepäin. Feministien mukaan naisella voi olla penis ja mies voi synnyttää, joten kuka tahansa voi käyttää haluamaansa tilaa, mistä syystä tahansa. Vasemmistonainen ei yllätyskullia säikähdä!
Tällä viikolla kaupparatsu Frangen tarjoaa teille aunuksen asennuksen poskeen - puoleen hintaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva joskus lukea edes yhdestä transista tai muususta jolla ei ole taustalla mielenterveysongelmia, itsetuhoisuutta, tms. Ihan kuin se ahdistus sillä lähtisi, että alkaa tehdä sukupuolestaan jotain epämääräistä.
Miten myöskään voi ottaa vakavasti sellaista identifioitumista, joka on noin heikolla pohjalla? Että kun isä kysyy poitsulta, että mihin aikaan olet tulossa Hesasta Tampereelle, tämä vastaa "en voi tietää tulevaisuutta", mutta identiteetti pitää muiden ottaa annettuna ja pysyvänä?
Samaa sarjaa kuin tämä "vegaanius", jota voi toisille saarnata, mutta itse jos löytää liharuuan roskiksesta, niin sen voi kyllä syödä. Nykyään kun ei mitkään käsitteet tunnu tarkoittavan yhtään mitään ja mitään periaatteita ei ole kenelläkään, mennään vaan sen mukaan mikä sillä sekunnilla tuntuu huvittavan ja mistä itselleen saa eniten hyötyä.
Miten se roskiksesta löydetyn liharuuan syöminen tukee lihantuotantoa? Eihän siitä hyödy taloudellisesti kukaan muu kuin syöjä.
Hyvin todistettu alkuperäinen teksti todeksi. Aiemmin vegaani tarkoitti sitä, ettei syö tapettuja eläimiä. Nyt se on jotain "lihantuotannnon taloudellista tukemista". Eihän vegaanin pitäisi alkuperäisen määritelmän mukaan syödä myöskään itse ampumaansa riistaa, mutta nähtävästi nykyään kaikki käy.
Miksi kutsua itseään joksikin, mikä ei kuitenkaan oikeasti ole? "Mä olen vegaani, mutta syön lihaa kun kukaan ei näe." "Mä olen täysraitis, mutta juon kyllä olutta saunan jälkeen." "Mä olen heteromies, mutta otan kyllä miehiltä suihin jos sattuu huvittamaan." "Mä olen mies, paitsi että kun pukeudun mekkoon muutun maagisesti joksikin muuksi." Että saa huomiota ilman, että tarvitsee oikeasti luopua mistään ja pitää kiinni periaatteistaan myös silloin, kun niiden eteen pitää nähdä vähän vaivaa?
Periaatteet eivät enää merkitse yhtään mitään, sanat ja käsitteet vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret etsivät identiteettiään. Siksi nimenomaan on hyvä, ettei ole pakko olla mitään. Paras olisi, jos saa olla koko ikänsä sellainen kuin on, ilman lokerointia.
Elämässä se lokerointi tulee kaikille vastaan, halusi tai ei.
Voi hyvää päivää! Mitä muuta toisaalta voi odottaakaan Rosa Meriläisen lapsesta kuin jotain sekopäistä?
Minun mielestäni tuo Frans on jotenkin symppis persoona, viis veisaa mistään normeista ja säännöistä pukeutumisen ja tuskin juuri minkään muunkaan suhteen.
Luultavasti trans tai edes homoksi kasvaminen ei ole helppo vieläkään. Siksi monella voi olla tarvetta mielenterveyspalveluiden. Kiusaamista on varmasti j sitä ettei henkilöä hyväksytä sellaisena kuin on. Ja aika monella nuorella ylipäätään on mielenterveysongelmia. Ja monella kommentoijalla on, vaikka eivät sitä itse tiedosta. Se ei siis ole mikään erikoinen tausta.