Frans Frangen luokittee itsensä muunsukupuoliseksi mutta "ensi viikolla saatan olla jo eri mieltä"
"Vaikka Frangén on syntymässä määritelty pojaksi, hän valitsee nykyään sukupuolta kysyttäessä mieluiten vaihtoehdon muu.
Mutta ei sekään ole mikään kiveen nakutettu. Ensi viikolla saatan olla jo eri mieltä. Siksi en mielelläni määrittele itseäni mitenkään."
Mitä hittoa? Tämähän on jo loukkaavaa niitä kohtaan, jotka oikeasti tuntevat olevansa väärässä kehossa. Ihan sekoiluksi menee, jos sukupuoltaan voi vaihtaa kuin sukkia. Miksei voi olla vaan mies joka pukeutuu mekkoon, jos kerran on tyytyväinen omaan kehoonsa?
Kommentit (656)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, ap. Ruvetaanpas me aikuiset joukolla kiusaamaan tätä teiniä, oppiipa olemaan.
Missä kohdassa lehtijuttuun perustuvassa aloituksessa on kiusaamista? Eri
Kuinka itse luonnehtisit ap:n aloitustekstin viimeistä kappaletta? - Eri.
Kannattaisi ottaa välillä polarisoivat punaviherlasit pois silmiltä.
"Tämähän on jo loukkaavaa niitä kohtaan, jotka oikeasti tuntevat olevansa väärässä kehossa." Oikein! Miksi määrittävät olemisensa johonkin rekisteriin merkityn sukupuolen vuoksi. Aika vähän on asioita, joihin sukupuoli vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ihan oikeasti monenkin mielestä normaalia, että tänään joku on mies, huomenna nainen ja ylihuomenna muunsukupuolinen? huh huh Jokainen saa minun puolestani pukeutua ihan niin kuin tykkää, mutta eihän tuollaisessa ole mitään järkeä
Tarviiko olla mitään järkeä?
"Helsingin Kallion lukiota toista vuotta käyvä Frangén tykkää herättää huomiota ja miksei vähän kohahduttaakin"
'Nuf said.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa Meriläinen oli joskus poikansa kanssa jossain Ajankohtaisen kakkosen teemaillassa. Kertoi, että poika saa tehdä mitä huvittaa, syödä karkkia jne.
Syödä karkkia. Aika radikaalia kyllä.
Silloin, milloin huvittaa. Niinkö teillä on?
No itse sain omassa lapsuudessa syödä karkkia rajattomasti. Siis oikeasti, ei ollut mitäään karkkipäiviä, karkkirajoituksia. Eikä ollut saatavuusongelmiakaan, äidillä oli aina karkkia ja toi sitä usein. En sitten pitänyt karkkia mitenkään erikoisena, söinhän minä tietysti, mutta en ainakaan enempää kuin muut lapset, enkä nykyään mitenkään eritysesti himoitse karkkeja. Syön joskus, mutta vähän, ja harvoin.
Muuten en ota tähän aloitukseen kantaa.
Ns. Normaali lihaa syövä heteromies ei ole enää mitään. Ainakaan jos lehtijuttuja uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ihan oikeasti monenkin mielestä normaalia, että tänään joku on mies, huomenna nainen ja ylihuomenna muunsukupuolinen? huh huh Jokainen saa minun puolestani pukeutua ihan niin kuin tykkää, mutta eihän tuollaisessa ole mitään järkeä
Tavallaanhan siinä on jossain määrin paljonkin järkeä, että ei tarvitse olla missään lokerossa. Saa pukeutua ja olla miten milloinkin sattuu huvittamaan. Nuoruuden kokeilunhaluun tuo menee.
Mutta tietysti se on vähän erikoista, että kuvioon tosissaan sotketaan sukupuolimäärittely. Eikö biologisen sukupuolen voisi erottaa sukupuolistereotyypitetystä käytöksestä? Sit vaan alkais elää kuten haluaa, pukeutua miten haluaa, rakastaa ketä haluaa, mutta ei tekisi sukupuolipuolesta numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko olla mitään järkeä?
Silloin olisi, jos ei halua oikeiden transsukupuolisten näyttävän spedeiltä. Ja myös silloin tarvitaan järkeä, kun sukupuoli-ilmoitus velvoittaa muuta yhteiskuntaa, esimerkiksi sukupuolitetuissa tiloissa.
:D Vitsit kirjoittavat itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Antaa hänen olla mikä onkaan minäkin päivänä. Miksi tuosta kukaan loukkaantuisi?
No en minä ainakaan tuosta loukkaannu, mutta toivoisin, että tuollaiset mt-ongelmista kärsivät hakisivat apua. Koska siitähän se kielii, kun on hukassa oma minuus ja sukupuoli. Kertoo osittain myös siitä, miten somekulttuurissa kasvaneet nykynuoret elävät huomiosta. En usko, etteikö tuo tehnyt tuota tempausta nimenomaan huomion takia, vaikka toisin sanoo. Nää on myös niitä tapauksia, jotka väistämättä vaikuttaa myös meihin kanssaeläjiin: he ovat niitä, jotka loukkaantuvat kun käytät väärää pronominia tai sukupuolta, ja usein nämä myös pelaavat juupas-eipäs -peliä sukupuolenleikkauskorjauksella. Eli ensin halutaan muuttaa sukupuolta, käydä vaativat hormonihoidot läpi kun on se oma persoona hukassa, kunnes 10v myöhemmin tajutaan että olikin toista sukupuolta. Ne kaikki hoidot kustannetaan sitten meidän veronmaksajien rahoista.
Tiettyyn rajaan asti on ihan normaalia, että nuorella on minäkuva hukassa ja vähän etsii sitä omaa persoonaa. Mutta tuo että sanoo "ensi viikolla saatan olla joku muu" on jo ihan naurettavaa. Ja sori, en voi sille mitään että tuosta tulee joku sketsihahmo mieleen tuo mekko päällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen, mutta vanhetessani toivon yhä enemmän olevani mies. Mitään radikaalia en kuitenkaan tämän suhteen suunnittele tekeväni. Hiukseni leikkaan kyllä lyhyiksi heti kun uskallan ja toisaalta haluaisin poistattaa rintani, jos se olisi mahdollista. Muistan kyllä lukeneeni jostakin biologisesta naisesta, joka poistatti terveet rintansa kokonaan ja tämän ihmisen vointi parani selkeästi. En kyllä muista, miten tuohon pääsi. Olen inhonnut aina rintojani ja pidän itseäni aseksuaalina. Miehen elämä on lisäksi paljon naisen elämää helpompaa.
Et sinä silti näyttäisi mieheltä, vaan lyhyttukkaiselta rinnattomalta naiselta. Oikeastihan sukupuolta ei voi vaihtaa.
Kiva kun äiti ja poika mahtuvat samaan mekkoon.
Vierailija kirjoitti:
Lekkeriksi taitaa poika lyödä äitinsä uskonnon ja ihan oikein tekee.
Tuonikäinen näkee jo helposti bullshitin läpi ellei ihan ole umpiossa kasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
Uimahalliin menen aina naisena, mutta poistun miehenä.
Jotkut menevät uimahalliin juosten ja poistuvat fillarilla. Se vähemmistö jossa naiset on naisia ja miehet on miehiä, harrastavat triathlonia ja sopeutuminen on kesken satojen vuosien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
"Helsingin Kallion lukiota toista vuotta käyvä Frangén tykkää herättää huomiota ja miksei vähän kohahduttaakin"
'Nuf said.
En ole koskaan ymmärtänyt tuollaista huomiohakuisuutta. Mistä se kumpuaa ja mitä nautintoa siitä saa. Opiskeluaikana kursseilla oli pari huomiohakuista ja vaikutti raskaalta se heidän elämänsä, kun kaikki asiat piti miettiä siitä näkökulmasta miten muut niihin reagoivat ja sitten kerätä havainnot reaktioista. Tavallaan käänteistä epävarmuutta ja miellyttämishalua, mutta sen sijaan että yritetään just miellyttää ja lypsää kehuja pyritäänkin kohahduttamaan.
Muistan joskus vuosia sitten lukeneeni jostain haastattelusta, että Frans halusi olla isona lettutaikina. Tuo letkautus nauratti pitkään.Toivon Fransille kaikkea hyvää, ihana mekko ja mahtavaa, että hän on se mikä on!
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se johtuu että nämä usein löytyvät luovilta aloilta?
Taitelijat ovat keskimäärin suvaitsevaisempia erilaisia näkökantoja kohtaan kuin tavan tallaajat.
Tilasiko tää perhe itse Iltiksen tekemään jutun aiheesta?
Kärsimisestä en ole ihan varma.
Frans voi hyvin tehdä myös pilkkaa koko määrittämisestä ja siitä miksi pitäisi olla "tiedostava" sukupuolestaan.
Itse olen lomakkeisiin ruksannut kohtaan en halua sanoa, koska suurin osa niistä kysyjistä ei tee sillä tiedolla mitään tai korkeintaan saavat lajiteltua vastauksia yleistystyyliin "KAIKKI" x-sukupuolta edustajat ovat tätä mieltä.