Kaupoissa kun on myynnissä niitä 40 litran koivuklapipusseja noin 10 eurolla, kuka niitä ostaa?
Ainakin Prismassa ja Tokmannilla myydään niitä sikamaisen kalliita klapeja. Reilu 10 klapia ja hinta noin 10 euroa.
Te jotka niitä ostatte, miksette osta klapikauppiaalta suurempaa määrää kerralla? Hinta olisi ehkä.kymmenesosa tuosta.
Kommentit (39)
Me ostettiin sisutuselementtiin 5 säkkiä.
Kerran talvessa käydään paistamassa makkarat taloyhtiön grillipaikalla. Siihen juuri sopiva määrä.
Vierailija kirjoitti:
Kantaako joku oikeasti tuollaisen klapisäkin mukanaan kun lähtee metsäretkelle? Eihän sitten reppuun mahdu enää mitään muuta. Eikö joku trangia ym ole helpompi ja kevyempi ratkaisu?
Eihän sitä koko pussia tarvitse kantaa mukana vaan juuri sen verran, että saa ne tulet tehtyä. Siihen ei montaa klapia tarvitse, että makkarat saa paistettua.
Käytiin pilkkireissulla ja ostettiin 2 säkkiä nuotiopuiksi.
Aika kallis kappalehinta tulee haloille. En ole koskaan maksanut polttopuusta. Enkä maksa.
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis kappalehinta tulee haloille. En ole koskaan maksanut polttopuusta. Enkä maksa.
Tuodaanko ne ilmaiseksi valmiiksi halottuna ja kuivattuina asuntoosi? Eikö mene yhtään polttoaine, moottorisaha, kuljetus tai työaikaa?
Muutama talvi sitten meillä loppui klapit yllättäen kesken ja ostettiin muutama tuollainen säkki sellaiseen takan "viihdekäyttöön". Jatkossa ostettiin riittävästi puita talveksi.
Satunnaisiin notskikäynteihin, Jos ostan 1-2 säkkiä vuodessa, ei se minua köyhdytä. Tupakointi on yhtä kallista eikä niin kivaa kuin nuotiolla istuskelu.
Vierailija kirjoitti:
Satunnaisiin notskikäynteihin, Jos ostan 1-2 säkkiä vuodessa, ei se minua köyhdytä. Tupakointi on yhtä kallista eikä niin kivaa kuin nuotiolla istuskelu.
Mieluummin tupakoin kun istun nuotion käryssä pilaamassa keuhkoni.
Minä olen ostanut keväällä koska käyn saaressa onkimassa siikaa ja samalla grillaan makkaraa siellä. En jaksa risuja keräillä joten ostan klapeja ja poltan niitä sitten.
Kerrostalossa paha säilytellä mottikaupalla puuta. Monella miestä on takka tai kaakeliuuni, vaikkette te maalaiset sitä tajuakaan.
Nuo on yleensä tunnelmointia varten, koska vastikkeeseen sisältyy keskuslämmitys.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin stadissa, vanhemmissa asunnoissa, on toimivia takkoja ja kakluuneja. Ei niihin niin paljoa mahdu. Eikä suurelle määrälle ole varastointitilaa.
Niissä vanhemmissa taloissa oli kunnolliset varastot puille.
Olen kanssa nauranut niitä, yksi pieni puukalikka maksaa euron jos sellaisen pussin ostaa 😂, ei mitään järkeä
Met täälä Lapissa myymä rikkaille turisteille takkapuut pienissä säkeissä. Rahastama säälimättä, rikkaat ei valita!
Joskus jouduin turvautumaan kun klapit loppui kesken.
Asuin Turun Port Arthurissa niissä puutaloissa. Enemmän käytin puuta lämmityksenä kun suoraa sähköä.
Kaupungissa ei ihan noin vaan saa tilattua puukuormaa. Yleensä ne tehdään samaan aikaan naapureiden kanssa ja pidetään yhdessä puusavotat. Kaikilla varastot täyteen talvea varten. Syksyllä käy puukauppa kuumana.
noi hinnat on poskettoman oloisia. Mutta joskus on ollut tosi tärkeä SOS hetkellä kun varasto on tyhjentynyt normaalia nopeammin. Ja aina ei naapurit voi auttaa.
Oon ostanu kerran, kun mökiltä oli loppu. Entäs sitten?
Siellä oli kyllä ainakin 40 puuta ja hinta oli jotain 8 euroa.
Me olemme nyt hakeneet niitä ihan takkapuiksi. Mottihinta on niin suolainen kun laskee kuljetuksen mukaan. Nuo on helppo heittää auton takakonttiin