Monessako kyläpaikassa vierailit viime kuussa/viime vuonna?
Kommentit (10)
Vuoden aikana tulee yleensä vierailtua n. 5 eri kyläpaikassa. En tykkää kyläilystä, mutta sukulaisia/ystäviä on tietysti kiva välillä nähdä. Meillä käy vieraita 1-3 kertaa vuodessa, ja mielelläni heitä silloin kestitsen. Useammin en kyllä haluaisikaan.
Viime kuussa en missään, viime vuonna 5-6 paikassa, joista kahdessa eka kertaa enkä varmaan niissä käy enää koskaan. En kyläile säännöllisesti missään.
Kaikkien 4 lapsen luona pari kertaa ja ystävien luona ehkä 10x?
Meillä käy porukkaa 1-4 kuukaudessa.
Lisäksi lomapaikassamme ulkomailla kävi 4 porukkaa, viipyivät 4-12pv. Lisäksi pari lounasta/päivällistä paikallisten kanssa.
Meillä on ystävien kanssa vakiodinnerit (esim rapu- tai grillijuhlat) jo lähes 30v ajalta.
Olemme aika sosiaalisia:)
Tunnen olevani outolintu kun ei ole sukulaisia eikä ystäviä joilla kyläillä saatikka että "joutuisin" jotain kestitseen,
kun taas esim 80-vuotiailla tutuilla on joka sormelle sisaruksia, sukulaisia, ystäviä.
Viime kuussa yksi? Ja viime vuonna ehkä yhteensä kolme (tai neljä?), joista yksi on sama, kun tuo viime kuussa vierailemani :)
Hotelleja tai varaustupia en laske (koska niissä olen ollut yksinäni), niitä on ehkä joku 60 viime vuodelta.
Mitä on "kyläpaikat"?
Kyllä minä käyn ystävien luona ja he minun. Onko se sitten "kylailyä"`?
Itse olen pitänyt kyläilynä sitä kun muksuna lähdettiin vanhempien kanssa vierailulle jonnekin johon oli kutsuttu.
Laitettiin siistit vaatteet, istuttiin kahvipöydässä ja oli tarjollla kuivakakkua ja pullaa ja keksiä.
Ei kai sellaista kukaan enää harrasta? Vai? Eiköhän nykyään olla rennompia ja saatetaan laittaa viesti että oletko kotona olen kulmilla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä on "kyläpaikat"?
Kyllä minä käyn ystävien luona ja he minun. Onko se sitten "kylailyä"`?
Itse olen pitänyt kyläilynä sitä kun muksuna lähdettiin vanhempien kanssa vierailulle jonnekin johon oli kutsuttu.
Laitettiin siistit vaatteet, istuttiin kahvipöydässä ja oli tarjollla kuivakakkua ja pullaa ja keksiä.
Ei kai sellaista kukaan enää harrasta? Vai? Eiköhän nykyään olla rennompia ja saatetaan laittaa viesti että oletko kotona olen kulmilla?
Kyllä meillä pukeudutaan siististi vaikka mentäisiin oman perheenjäsenen luo syömään tai synttärijuhliin. Kyläilyä mun mielestä koska ne eivät ole paikkoja mihin mennään omilla avaimilla milloin tahdotaan vaan sovittuna aikana ja kutsuja on nähnyt vaivaa esim ruuan yms tarjoilujen kanssa. Meillä on yleensä aina tarjolla ruokaa pitkän kaavan mukaan, ei vain kahvia ja pullaa.
Kahvia ja pullaa tarjoan kun kaveri tulee vesijumpan jälkeen hetkeksi meille, toki myös suolaista esim piirakkaa. Kyläilyä sekin mutta sitä epävirallisempaa.
4
En ole käynyt missään kylässä 20 vuoteen. Eipä ole minunkaan luona kukaan käynyt.
T: kiltti jakunnollinen mies.
Viime kuussa nolla. Viime vuonna kahdessa.