Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perimenopaussin oireet

Vierailija
09.02.2024 |

Millaisia oireita teillä on ollut perimenopaussiin/varsinaisiin vaihdevuosiin liittyen ja kauanko ovat kestäneet? Itselläni ikää vasta 40 v, mutta ilmeisesti oireilu alkanut jo pari vuotta sitten. Testeistä ei hyötyä, koska endometrioosin takia on syötävä pillereitä. Mikä näihin auttaa? Kamala väsymys, kuumia ja kylmiä aaltoja (herään keskellä yötä kirjaimellisesti hampaat kalisten), nukkumisesta on tullut katsonaisempaa, särkyjä nivelissä ja lihaksissa ympäri kroppaa jne. Terveys muuten ok eli ei ole puutostiloja eikä diabetesta, veriarvot, kilppari, maksa, munuaiset, sydän ok jne.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus ja yöunien lyheneminen. Pääsin uneen ehkä 02, heräsin 6 jälkeen.

Vierailija
22/29 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sitten sitä?

Kuukautisten piti alkaa 6pv sitten, mutta eipä näy ei kuulu, raskaana en ole. Viime kierrossa taisivat alkaa suht ajallaan, mutta edellisissäkin oli myöhästymistä peräti n.3vkoa.

Näitä ennen kierto oli säännöllinen, mutta nm1v ajan aina muutamia päiviä lyhyempi kuin sen 28pv.

Helvetin kivaa tällainen, kun ei tiedä milloin vuoto alkaa, kipuja kyllä ollut esim.nämä viimepäivät eli selkää juilii ajoittain ja vatsaa myös, niitä tuttuja tuntemuksia joita ollut aina ennenkuin alkavat. Nyt vain eivät ala.

N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän ajan on ollut pirunmoinen närästys ja refluksi. Luinpa sitten, että sekin on menopaussin oire! Tätäkö on elämä?

Vierailija
24/29 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman päivän ajan on ollut pirunmoinen närästys ja refluksi. Luinpa sitten, että sekin on menopaussin oire! Tätäkö on elämä?

Tätä, kunnes alkaa vanhuuden vaivat.

Vierailija
25/29 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi!

Vierailija
26/29 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mätänet pois.

Vierailija
27/29 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi kierron heittely ja lyheneminen sekä ennen menkkoja yöhikoilu n. 37-vuotiaana. 46-vuotiaana meni hermot, kun "aina" oli menkat (lyhyt kierto, monta runsasta kiertopäivää) ja hankin minipillerit. Ne poistivat käytännössä kaikki esivaihdevuosien oireet ja nyt viimeisimmällä gynekäynnillä n. kuukausi sitten sain kuulla, ettei enää ole kamalasti elämää munasarjoissa. Mikä nyt oli toki aika lailla odotettavissakin, ikää 48 v. Pillerit poistivat siis kuukautisvuodot kokonaan, ja sain "luvan" jatkaa niiden syömistä reilusti yli 50 vuoden iän.

Mulla tosin noita vaihdevuosioireiluja noita kiertohommia lukuunottamatta ei kamalasti ole ollut, mitä nyt uni on keventynyt ja saatan heräillä aamuyöstä / aikaisin aamulla.

Sulla tosin on jo käytössä pillerit, joten en oikein osaa sanoa, mikä auttaisi. Mä olin ihan "luomuna" ennen minipillereiden aloitusta.

Mä en saanut mitään pillereitä lääkäriltä vaikka olen vasta 41v.

Vierailija
28/29 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi... Mulla on ollut myös akillesjänteen kipua ja ajoittaista tulehtumista, tänään taas enemmän kipuja. Googlasinpa huvikseni ja ta-daa! https://www.treatmyachilles.com/post/how-the-menopause-can-cause-achill…

T. Se närästystäkin valittanut

Vierailija
29/29 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän