Mitä edullisia kalaruokia teillä syödään? Tuoreesta, pakastetusta, puolivalmiista
Meillä tehdään kalakeittoa pakastekanoista ja kesällä perunaa ja silliä.
Mitä kalaruokia teillä syödään? Edullisuudesta plussaa.
Kommentit (27)
Siipikalaa - ts. käyn kokemassa naapurin verkot sekä katiskat sillä aikaa kun se on töissä. Monesti tuo ihmettelee kun kalaa tulee niin vähän vaikka pyydykset ovat ottipaikoilla.
Kaksi kolme kertaa viikossa syön kalaa, erilaisia mitä milloinkin sattuu tarjouksesta tai sopivaan hintaan löytämään. Tonnikalaa en laske mukaan ja kalapuikkoja en syö paitsi jos itse ne teen. Ahventa, lohta, sardiineita, savustettua silliä ja matjesfileitä, kaikki kala menee paitsi ankerias. Kalagrillistä haen joskus valmista.
Todella vähän tulee syötyä kalaa. Kotona oikeastaan vain tonnikalaa tai kalapuikkoja, joskus harvoin teen mantelikalaa ja ehkä kerran kesässä syön silliä uusien perunoiden kanssa.
Kesällä mökkivieraana sitten ahventa ja kuhaa. Lounasravintolassa saatan ottaa silakkapihvejä. Lohta en voi sietää, joten sitä ei tule syötyä ollenkaan.Muikut ovat hyviä, joskus torilta ostanut.
Itse en siis osaa laittaa mitään kalaa, pitäisi varmaan opetella niin tulisi enemmän syötyä. Onkiminen on muuten mukavaa, mutta en pysty tappamaan kaloja, joten en voi yksin käydä ongella.
Särkiä olen laittanut uunissa suljettavassa padassa. 4h 120 astetta ja virrat pois, antaa muhia uunissa vielä tunnin. Hyvin sulaa ruodot, toki olen fileoinut nahat ja selkäruodon pois vaikka kyllä sekin varmaan pehmenisi. Energian hinta loppupelissä vain 50snt kun ei turhaan availe uunia, toki crock-potissa olisi vielä energiatehokkaampaa. Mausteeksi yksi limetin mehu, pari laakerinlehteä, kolme/neljä kokonaista valkosipulinkynttä, öljyä, aromisuolaa, pippuria ja haluamiasi yrttejä/mausteita. Parikymmentä pikkusärkeä, tai voi sinne kiiskin tai ahvenenkin heittää jos on.
Hyvää on ollut! Ja ei kannata ihan pihistellä öljyn kanssa, muttei niitä nyt ihan peittääkkään tarvitse. Kun ite kalastaa niin melkein ilmaista. Ja suomen järvistä nyt ei enää hirveästi muuta tulekkaan kuin särkiä.
Lämpimiä voileipiä uunissa kalatäytteellä. Tomaattia, tonnikalaa yms päälle
Hapansilakkaa ja / tai akvaariokaloja, enimmäkseen monneja.
Kalapuikkoja ajoittain. Ei varmaan terveellisintä mahdollista kalaa mutta on helppo arkiruoka.