Tuun oikeasti hulluksi- Elohiiret!
En oikeasti enää tiedä mitä ihmettä teen. 9 kuukautta sitten alkoi elohiiret hyppimään ympäri kroppaa ihan joka ikinen päivä. Neurologilla käyty eikä hänen tekemisiään tutkimuksissaan ollut mitään poikkeavaa. Hermoratatutkimuksiin ei suostunut lähettämään. Ei hirveästi ollut kiinnostunut vaivastani. Yritin kysellä mistä vaiva voisi johtua, mutta kierteli ja kaarteli, eikä osannut vastata, eikä oikeastaan edes halunnut vastata.Kumminkin sanoi, ettei ole normaalia.Hän ei epäillyt mitään vakavaa, jonka seurauksena ei ilmeisesti enää ollut kiinnostunut vaivastani. Ihmeellisen ristiriitaista.
Onko täällä muita, joilla olisi kyseistä vaivaa? Löytyikö mitään syytä? Pääsitkö hermoratatutkimuksiin?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Stressiä vähennetty? Vaikuttaako kofeiini. Kokeilitko vitamiineja, rautaa, magnesium, vesi, suola sopivasti. Onko yksityinen toinen erikoislääkäri avuliaampi. Joskus yksityisillä asemilla on lista mitä tutkimuksia voi saada ja paljonko maksaa. Eli pitääkin tilata erikseen.
Neurologi sanoi, ettei pelkkä stressi aiheuta joka päiväisiä nykinöitä ympäri kroppaa. Minulla ei ole varaa yksityisiin tutkimuksiin, jonka takia pyysin lähetettä julkiselle puolelle.
Ap
Osta laadukasta magnesiumia, jossa on montaa eri magnesiumlaatua ja syö sitä isoilla annoksilla.
Ja koeta rauhoittua.
Jos vaiva on jo kestänyt melkein vuoden, niin se olisi tuossa ajassa jo pahentunut ja edennyt (esim. lihasheikkoudeksi) jos kyse olisi jostain vakavasta.
Minulla on silmässä värissy monta kuukautta, ei normi elohiiri mutta sellainen outo värinä. Monella on muuten koronan jälkeen jos tullut long covid, ollut outoja nykimisiä kehossa. Eli jos ollut korona, voi olla hyvinkin long covid oireena elohiiret,nykimiset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on silmässä värissy monta kuukautta, ei normi elohiiri mutta sellainen outo värinä. Monella on muuten koronan jälkeen jos tullut long covid, ollut outoja nykimisiä kehossa. Eli jos ollut korona, voi olla hyvinkin long covid oireena elohiiret,nykimiset.
No kun mulla on isoissa lihaksissa elohiiriä. Ei siis pelkästään silmässä vaan koko kehossa, siis oikeasti joka paikassa paitsi kielessä. Tää vaiva on tullut paljon koronan jälkeen. Varmaan kolme vuotta koronan jälkeen, niin tuskin siihen liittyy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Osta laadukasta magnesiumia, jossa on montaa eri magnesiumlaatua ja syö sitä isoilla annoksilla.
Ja koeta rauhoittua.
Jos vaiva on jo kestänyt melkein vuoden, niin se olisi tuossa ajassa jo pahentunut ja edennyt (esim. lihasheikkoudeksi) jos kyse olisi jostain vakavasta.
No todennäköisesti joo, mutta ei sekään välttämättä noin mene.
Ap
Tutulle tuli elohiiri käsivarteen. Tyly diagnoosi: ALS.
Mites sun B-ryhmän vitamiinien saannin laita on? Mulla lakkasi elohiiret hyppimästä, kun aloin käyttää B-vitamiinitabletteja.
Sulla on elokapina iskenyt kroppaan.
Olisitko halunnut hermoratatutkimuksen koko vartalostasi vai mikä oli idiksenä pyynnössäsi?
Minulla iski elohiiri reiteen koronaa sairastaessa. Olipa aika outo tunne. Ei ole ollut koronaa ennen eikä sen jälkeenkään.
Minulla ollut viimeiset 30 vuotta tuota elohiiri vaivaa.
Pahenee aina stressin yhteydessä. Reisissä, selän lihaksissa, käsissä, kasvoissa.
Pisin yhtäjaksoinen elohiiri oli 11kk ajan polven yläpuolella.
Mikä lääkitys sinulla on? Jotkut hermosärkylääkkeet aiheuttaa elohiirtä.
Vierailija kirjoitti:
Pahenee aina stressin yhteydessä. Reisissä, selän lihaksissa, käsissä, kasvoissa.
Pääsitkö EMG:hen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsitkö EMG:hen?
En ole näistä koskaan lääkärille maininnut.
sama
Ymmärrän huolesi. Minulla ollut elohiiret ympäri vartaloa kesästä asti. Huomaan että pahenee jos on stressiä tai olen nukkunut huonosti. Neurologi suositteli kokeilemaan kahvin (kofeiinin) juomisen vähentämistä/lopettamista. Koska kofeiini vaikuttaa keskushermostoon joka voisi olla osasyy tähän. Sanoi myös että stressi sekä huonost nukuttu yö voi pahentaa.
Päätin nyt olla stressaamatta asiaa ja uskoa neurologiin. Kävin Life myymälästä kysymässä mikä voisi helpottaa rentotumisessa. Siellä oli vaikka mitä mutta ostin kärsimyskukka uutetta sekä kauranversouutetta jonka nyt lisään yrttiteehen. Näillä pitäisi olla rauhoittava vaikutus. Olen vähentänyt kahvin juonnin niin että juon pelkästään aamuisin, ja ajatus on lopettaa kokonaan. Tämä on jo auttanut jonkin verran. Vielä nykii mutta en ole enää yhtä stressaantunut asiasta.
Olen myös ajatellut että voisiko olla koronan jälkioireita vaikka tämä alkoi paljon todetun koronan jälkeen.
MS-tauti? Kannattaa kyllä vaatia niitä tutkimuksia.
Stressiä vähennetty? Vaikuttaako kofeiini. Kokeilitko vitamiineja, rautaa, magnesium, vesi, suola sopivasti. Onko yksityinen toinen erikoislääkäri avuliaampi. Joskus yksityisillä asemilla on lista mitä tutkimuksia voi saada ja paljonko maksaa. Eli pitääkin tilata erikseen.