Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten englannin aksentti on aivan hirveä

Vierailija
08.02.2024 |

Ei sitä pysty kuuntelemaan irvistämättä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset naiset ovat aina sanoneet, että minulla on seksikäs aksentti.

Vierailija
22/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Onko esim intialaisten tai espanjalaisten sitten parempi?

Ei kun näiden pöhelöiden mukaan minkään muunmaalaisilla kuin suomalaisilla ei ole lainkaan vierasta aksenttia eri kielillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, samoin lähes kaikkien ihmisten aksentti, jotka eivät ole syntyperäisiä englannin puhujia.

Ja on alueellisia aksentteja ja murteita, jotka eivät korvia hivele. Esim puheenparsi Newcastlessa, Liverpoolissa, Birminghamissa. Ja nämä vain Englannissa. Panokset vai  kovenevat Skotlannissa!

Minun brittimieheni osaa melko hyvin suomea, mutta asumme pohjoisessa ja voin vakuuttaa, että lappilainen murre brittiaksentilla ei ole musiikkia kenenkään korville. Mutta sehän ei hyvällä itsetunnolla varustettua brittiä haittaa.

Vierailija
24/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hirven tavasta puhua.

Vierailija
25/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aksentilla ei ole mitään väliä, pääasia että tulee ymmärretyksi.

Puhekielessä ja puhutussa kielessä olen tasan samaa mieltä. Kirjoitetussa kielessä väärinymmärrykset ovat hankalampia, koska niitä ei pääse korjaamaan, toisin kuin kasvotusten keskustellessa.

Vierailija
26/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Ei me olla englanninkielisiä, toistaiseksi meillä on vielä omakin kieli.

Vierailija
27/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi Stubbkaan ei puhu niin kovin hyvää englantia.

Vierailija
28/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuiskohan siitä kun kaikki kieliopit ja muut kyllä hinkattiin läpi 9 vuodessa peruskoulussa ja lukio päälle useilla, mutta koskaan ei opeteltu puhumaan ja esiintymään. ;)

Vierailija
29/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä "hirveältä" se kuulostaa englanninkielisen korviin kuin Suzanne-suomi suomalaisen korviin. Kyllä siihen tottuu, mutta ei ole kivaa.

Vierailija
30/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, samoin lähes kaikkien ihmisten aksentti, jotka eivät ole syntyperäisiä englannin puhujia.

Ja on alueellisia aksentteja ja murteita, jotka eivät korvia hivele. Esim puheenparsi Newcastlessa, Liverpoolissa, Birminghamissa. Ja nämä vain Englannissa. Panokset vai  kovenevat Skotlannissa!

Minun brittimieheni osaa melko hyvin suomea, mutta asumme pohjoisessa ja voin vakuuttaa, että lappilainen murre brittiaksentilla ei ole musiikkia kenenkään korville. Mutta sehän ei hyvällä itsetunnolla varustettua brittiä haittaa.

Sanat ja siten puhuminen on yksi oleellinen kommunikoinnin väline. Mitä useampaa kieltä puhuu, sitä useamman kanssa voi käydä mielenkiintoisia keskusteluja heidän omalla äidinkielellään. Äidinkieli on värikkäämpää kuin opittu kieli, joten kysyminen ja kuunteleminen on parasta toisen äidinkielellä ja siten eri äidinkielellä olevat, mutta toisen kieltä ymmärtävät pariskunnat usein käyttävät tunteista puhumiseen omaa äidinkieltään. Hauskan kuulosta, kun toinen puhuu toiselle esim. suomea ja siihen vastataan englanniksi.

Yksi maailman eniten puhutuimmista kielistä on väärin lausuttu englanti ;)

Vierailija
31/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihinkä me sitä englannin puhetaito tarvitaan täällä Suomessa?

Vierailija
32/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intialaistenko englanti on sit hyvää?

Itse asun Englannissa ja intialaisilla on tosiaan vahva aksentti, mutta kyllä siitäkin pystyy eroon pääsemään. Tunnen paljon intialaisia, joilla ei ole lainkaan aksenttia, ovat syntyneet siis kyllä Intiassa, mutta päässeet siitä myöhemmin eroon kun ovat muuttaneet Englantiin. Itsekin olen asunut täällä niin kauan, että ei minun puheestani voi millään arvata mistä olen kotoisin. 

Vierailija
33/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantilaisen suomalainen aksentti on ihan peuraa.

Vierailija
34/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä totuus meni vastaajilla tunteisiin. 

Ap

Ei mennyt tunteisiin.Itsekin monta kymmentä vuotta on englanti ollut työkielenä. Ei kukaan ulkomaalainen ole minua moittinut ääntämisestäni , päinvastoin.MIksi sinua hävettää tämä.Kuinka kauan olet ollut englanninkielisessä työssä? 

Vierailija
35/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rallienglanti on kuulemma robottimaista, mutta ymmärrettävää jos vertaa muihin aksentteihin

Vierailija
36/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on oma aksenttinsa. Mälsää haukkua suomalaisten aksenttia, siinä se menee missä muidenkin. 

Vierailija
37/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rallienglannilla mennään. Aina olen tullut ymmärretyksi. :)

Vierailija
39/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on useita ystäviä jenkeissä ja briteissä eikä kukaan ole koskaan valittanut aksentistani vaikka se onkin tyypillinen suomalainen aksentti. Vuosikymmeniä on tultu toimeen niin livenä kuin puhelimessakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi