No te joilla sellainen 72h kotivara on, mitä se sisältää?
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Asuin lapsena maalla jossa oli maakellari. Hyllyt notkui oman maan perunaa, juureksia, itse tehtyjä hilloja ym.
Siellä oli jännittävää käydä vaikka tuoksuikin mullalta. Koskaan ei mikään mennyt pilalle.
MIHIN KYSYMYKSEEN VASTASIT?
Näkkileipää, maapähk8nävoita (makeuttamatonta) ja vettä. Näitä menee muutenkin ja säilyvät pitkään joten sama se on pitää vähän reilummin varastossa. Ihan keittiön laatikoissa mahtuvat olemaan paitsi vesi on komerossa. Ja on siellä laatikoissa tietysti aina muutakin mut noita pidetään reilummin varalla. Ja tulis joo korvista ulos kolmen päivän kuluttua mutta ihan sama jossain hätätilanteessa.
3 pulloa Koskenkorvaa, 1 paketti Vaasan koulunäkki näkkileipää ja 1 WC-paperirulla Serla.
Vierailija kirjoitti:
3 pulloa Koskenkorvaa, 1 paketti Vaasan koulunäkki näkkileipää ja 1 WC-paperirulla Serla.
Siinä on laskettu tarve tarkasti minuutilleen!👍
3 laatikkoa kaljaa
6 pakettia makkaraa
1 kossu
1 paali wc-paperia
Vaihteleva määrä ja valikoima erilaista säilyvää kuivaruokaa, vesitonkkia, mehuja, joditabletit, kynttilöitä, tulitikkuja, hätäradio, paristoradio, paristoja, ilmastointiteippiä, tyhjiä ja puhtaita vesiastioita, jätesäkkejä, kosteuspyyhkeitä, särkylääkettä, retkikeitin, pari kaasupulloa, varavirtalähteitä, käteistä, auton tankki aina täynnä, passit voimassa, makuupussit, lämpimiä täkkejä, makuualustat. Nuo nyt tuli ekana mieleen.
T. Yh kerrostalosta
Helppoa, pistän kaikki vaatteet päälle (kun lämmitys ei toimi) istun pimeässä ja paastoan 72 tuntia. Jos ei ole luminen aika niin olen myös juomatta saman ajan.
Eli ei tarvita kuin vaatteita ja kenelläpä ei niitä olisi. On myös pakkaselle sopiva makuupussi jos oikein tulee viileää.
Oikeastihan kriisiorganisaatio toimittaa kyllä vettä koteihin esim. tankkiautojakelulla kohtalaisen nopeasti joten ei tuossa tarvitse kolmea vuorokautta olla janoissaan.
Jos minulla on haulikko ja naapurilla ei niin kuka syö?
Vierailija kirjoitti:
Helppoa, pistän kaikki vaatteet päälle (kun lämmitys ei toimi) istun pimeässä ja paastoan 72 tuntia. Jos ei ole luminen aika niin olen myös juomatta saman ajan.
Eli ei tarvita kuin vaatteita ja kenelläpä ei niitä olisi. On myös pakkaselle sopiva makuupussi jos oikein tulee viileää.
Oikeastihan kriisiorganisaatio toimittaa kyllä vettä koteihin esim. tankkiautojakelulla kohtalaisen nopeasti joten ei tuossa tarvitse kolmea vuorokautta olla janoissaan.
Onhan sinulla kuitenkin puhtaita ämpäreitä tms. joihin voit vastaanottaa sitä vettä?
Onko kukaan ostanut siemeniä? Minusta ihan hyvä idea jos tilanne venyy epätoivoiseksi.
Korillinen koskista ja näkkileipäpaketti.
Sikanautaa, lihapullia kastikkeessa yht. kymmenisen säilykepurkkia, makaronia puolenkymmentä pussia, pikanuudeleita yli kymmenen, muusijauhetta lähemmäs kymmenen niitäkin, pata-ainespusseja vain kolme, sokeria kaks kiloa, suolaa puolet siitä, mausteita, kaakaota, maitojauhetta, teetä. Varastoilla pärjäisin pitkälle ens vuoden puolelle.
Radio löytyy, jesaria, sidetarpeita yms. iso EA-laukullinen, avaruushuopa, talvi(untuva)pussi, tarpeet tehdä retkikeittimen tapainen, siihen myös polttoainetta, kynttilöitä, tulitikkuja, sytkäreitä, särkylääkkeet ja jotain muuta, mikä ei nyt tuu mieleen.
No tulipas: portatiivi ja muovipusseja, kuivikkeitakin löytyy - käärmeiden puruja. Madoille tulis vilu, jos sähkö ois poikki.
Ainoat mitä puuttuu on vesi ja paristot! Täytyy skarpata noiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
72h ei mielestäni ole edes mikään kotivara vaan ihan normaalit ruokaostokset
Kuinka monella muka on vettä varastoituna 72 tunnin tarpeisiin? Juomavesi, ruuanlaittovesi, pesuvedestä puhumattakaan.
72 tuntia voi helposti olla peseytymättä, jos vettä on vähän.
Kosteuspyyhkeitä. Ja nehän mulla unohtui pitkästä listastani. Baby wipes, joita tarvitsen askastelujutuissa(kin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
72h ei mielestäni ole edes mikään kotivara vaan ihan normaalit ruokaostokset
Kuinka monella muka on vettä varastoituna 72 tunnin tarpeisiin? Juomavesi, ruuanlaittovesi, pesuvedestä puhumattakaan.
72 tuntia voi helposti olla peseytymättä, jos vettä on vähän.
Meillä on 10 x 5 litran täysiä vesikanistereita jemmassa ja meitä on kaksi henkilöä.
Mulle on myös outo ajatus, että kuiva-ainekaapissa ei olisi mitään. Löytyy makaronia, riisiä, ohraa, ruista, puurohiutaleita, kuivaherneitä, poppareita, kaakaojauhoja, pähkinöitä ym. Ehkä noin 12 kiloa kaikkineen. Kai nuilla muutaman viikon pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa pitää kotivaraa.
Osta tarjouksesta. Esim. hapankorppuja tai näkkäriä.