Uskaltaisitko jättää 14 ja 16- vuotiaat pojat
Kommentit (61)
Kahdeksi yöksi ovat jääneet. Öitä olivat tuota ennen olleet keskenään kymmeniä kertoja, kun teen itse kolmivuorotyötä. Yh olen.
Sinulla on nyt loistava tilaisuus kasvattaa kilttipojistasi j ä n n ä miehiä.
En uskalla jättää edes 44- ja 46-vuotiaita poikia (miestä ja lankoa).
Mun lapsi on 12 ja alkaa olla ihan siinä ja siinä, että sen voisi kohta jättää yksin kotivahdiksi HEVOSIA hoitamaan. Emme ole jättämässä, mutta pärjäisi kyllä. 14-vuotiaana saa jo varmasti jäädä, jos haluaa. Hevostilalla kasvaneena on ihan yhtä taitava tallihommissa kuin minäkin, ja järkevämpi ja vastuullisempi kuin monet aikuiset.
Minä olin 15-16 -vuotiaana jo palkattuna lastenvahtina yhden kesän arkipäivisin, ja myös muutaman yön. Lapset olivat todella villejä pikkupoikia, joiden äitiin tutustuin kun olin tetissä päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä teinien sukupuolella on tässä?
No onhan se nyt selvää että tuon ikäisiä kiinnosta pillujen lisäksi taatusti myös kyrvätjaperseetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se nyt selvää että tuon ikäisiä kiinnosta pillujen lisäksi taatusti myös kyrvätjaperseetkin.
Hyi.
Tämä tarina on tosi. Mies nokialla töissä ja lähti dallasiin puoleksi vuodeksi. Aiemmin olivat käyneet siellä (huumeet). No muija lähti perään ja jätti 8v kaitsemaan 4ja3v lapsia (pojat). Ovikello kävi ja mummu soitettiin apuun. Olivat olleet 3 pv yksistään ja äidin ammatti lastentarhanopettaja ja on virassa vieläkin tosin mies jätti hänet 20v myöhemmin.
Osahan muuttaa 15-16-vuotiaana jo omilleenkin esimerkiksi kauempana olevan lukion tai amiksen vuoksi. Ja täällä ihmetellään voiko olla muutamaa yötä yöksin? Vain Vauvalla voi olla tämmöistä nuorisoa.
Vierailija kirjoitti:
Osahan muuttaa 15-16-vuotiaana jo omilleenkin esimerkiksi kauempana olevan lukion tai amiksen vuoksi. Ja täällä ihmetellään voiko olla muutamaa yötä yöksin? Vain Vauvalla voi olla tämmöistä nuorisoa.
Nuoria on erilaisia.
Kyllä sitä jo jossain vaiheessa pitää alkaa nuorille näyttämään että vanhempi heihin luottaa. Jos sitten kokeilun jälkeen huomaa ettei ollutkaan vielä luottamuksen arvoinen on yksi asia mutta ei sekään ole hyvä että aina vain ajattelee etteihän tuota, noita, voi jättää hetkeksikään, koska ei ne joko pärjää tai hajoittavat koko asunnon/talon. Silloin voi jo alkaa ihmetellä itse mielessään että jaa, miten onnistuin kasvattamaan lapsen/lapset niin että heitä pitää koko ajan vahtia.
Voi luoja ei millään tavalla nuoret ei missään tapauksessa pitäisi jättää yksin kotiin neljäksi päiväksi voi tulla vaikka mitä tapahtuisi varmaan ihan kamala tilanne jos ei oo ketään valvomassa mitä ne tekee kaikki mahdolliset katastrofit voi tapahtua niin ei millään tavalla hyvä idea jättää niitä yksin puhun kokemuksen syvällä äänellä. Tästä hommasta ei tule mitään hyvää jos niitä ei valvota koko ajan ei ne oo valmiita sellaiseen vastuuseen vielä nuoret voi keksiä kaikenlaista hölmöä tekemistä kun ei oo aikuisia katselemassa perään. Miten voit edes harkita sellaista ihan hulluutta voisin kertoa tarinan kun kaverin vanhemmat lähti lomalle ja jätti sen yksin kotiin ei oo hyvä muisto niistä päivistä nuoruudesta
Ihan absurdi idea jättää nuoret päiviksi ihan yksin kotiin. oikeesti, kuka edes harkitsee tollasta? ei ne oo viel täysin vastuussa itestään. mitä jos niille tapahtuu jotain? ei niiden pitäis olla vastuussa koko talosta ja itestään. eihän ne välttämättä osaa käsitellä hätätilanteita. kuka muka pitäis niistä huolta? ei tää oo ollenkaan ok. parempi ottaa joku aikuinen mukaan tai jotain.
En jättäisi, on liian pitkä aika. Yksi yönseutu menisi, sitten pitäisi tulla vaikka joku sukulainen majailemaan ja katsomaan perään ja pitämään päivärytmiä yllä.
Vaikka olisivat vastuullisia, ovat niin nuoria, että voi tulla yllätyksiä: keskinäistä riitaa, pelkoa tai ahdistusta, liian pitkiä ateriavälejä, vahinkoja koiran tai kodinkoneiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisillä veljeksille voi tulla järkyttäviäkin fyysisiä tappeluita. Hormonit jyllää, aivot on käymistilassa ja empatiakykyä murkuilla hetkellisesti katkolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisillä veljeksille voi tulla järkyttäviäkin fyysisiä tappeluita. Hormonit jyllää, aivot on käymistilassa ja empatiakykyä murkuilla hetkellisesti katkolla.
Ja siskoksilleko ei voi tulla?
Miksi kuvitellaan ettei pojat muka osaisi elää ihmisiksi? Miksi kuvitellaan että teinit aina haluaisivat järjestää bileitä? Itse tyttönä olin 14-vuotiaana viikon yksin kotona koska en halunnut lähteä muun perheen mukana mummolaan toiselle puolen Suomea. Ketään kavereita ei käynyt koko viikon aikana meillä, koska minulla ei ollut kavereita. Yksin olin ja nautin siitä koska muutenkin tykkään olla yksin.
Myöhemmin pikkuveljeni jäivät viikoksi keskenään kotiin koska eivät halunneet lähteä rantalomalle etelään. Pojat olivat 13v ja 15v. Eivät edes poistuneet kotoa koko viikkona koska olivat siihen aikaan innokkaita pleikkarin pelaajia. Pakastimesta osasivat sulattaa ruokaa, mitään bileitä ei pidetty eikä mitään ongelmia/hätätilanteita tullut. Kun muu perhe palasi kotiin poikien kommentti oli että olisitte voineet viipyä toisenkin viikon. Oli sovittu naapurin kanssa että hän auttaa jos tulee tarvetta, mutta ei tullut.
Voi viddu tätä maailmaa. Ennen oltiin yksin ulkona avaimen kanssa ennen kouluikää. Leikkikouluun mentiin 4 v yksin kaupungissa.
kouluta tässä itsenäisiä ihmisiä, na. Joku on vinossa, pahasti
Entä jos pojat jäävät mieluummin kotiin?