Noin 40v ikäisenä lapsen tai lapsia ovat 60v, kun lapsi aikuinen ja saattaa olla että vanhemmat kuolevat näkemättä
lapsenlapsiaa. Isoja riskejä saada lapsia vanhana.
Kommentit (50)
Eihän niitä elinpäiviensä määrää tiedä ikinä etukäteen. Voihan nuorempikin kuolla. Ja toisaalta 60-vuotiaalla voi hyvinkin olla vielä ainakin 30 vuotta elinaikaa jäljellä.
Minun viimeinen isovanhempi kuoli, kun olin 10v. Aivan kunnollinen, korkeasti koulutettu, fiksu ihminen minusta tuli. Puuttuvat isovanhemmat voi korvata ystävillä. Ei kellään aina ole kaikkea. Hassu tuommoinen puutekeskeinen elämänkatsomus. Monella tapaa voi elää hyvää elämää ja kaikkien isovanhemmat eivät välttämättä edes tee hyvää perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Noin 40v ikäisenä lapsen tai lapsia ovat 60v... Mitä tuo tarkoittaa??
Viesti on kirjoitettu aika sinnepäin, mutta joes et tuon vertaa ymmärrä :D HUHHUH, onko nepsypiirteitä?
No ehkä näin, mutta tuokin on silti parempi vaihtoehto kuin jäädä vastentahtoisesti lapsettomaksi. Itse sain lapset kolmekymppisenä, mutta parempi myöhemmin kuin ei milloinkaan - siis siinä tapauksessa, että oikeasti haluaa lapsia.
Voi voi, työkaveri nainen oli saanut lapsensa 15 ja 17 vuotiaana. Pelkäsi kuollaksensa, että tulisi vielä joskus raskaaksi. Kuoli 37 vuotiaana nopeasti etenevään syöpään. Eikä ehtinyt nähdä lastensa saavan lapsia. En tiedä onko niitä tullut.
Eivät kuusikymppiset mitään ikäloppuja ole, hyvinkin voi olla vielä kolmasosa elämästä jäljellä. Eläkeikäisenä niille lastenlapsille onkin enemmän aikaa, nuoremmat isovanhemmat ovat yleensä työssäkäyviä.
Eipä elämää voi ennustaa.Äitini sai lapsensa 38-42 vuoden ikäisenä ja on nähnyt jo kahden lapsen lapsistaan täyttävän 18.
Ystäväni isä oli 18 kun ystäväni syntyi ja vanhin lapsenlapsi 5 vuotis kun kuoli.
Mutta kai tää aloitus oli taas t y p e r ä ä t r o l l a u s t a.
Vierailija kirjoitti:
AP ei taida oppia kirjoittamaan selkeästi, ennenkuin jo kuolo korjaa. Niin omituista tekstiä koko aloitus oli.
Mitä muiden asiat edes sinulle kuuluvat, AP?
Siinäpä itsensä kumoavaa tekstiä. Ensin pilkataan kirjoitustaidosta ja sitten huudellaan mitä sulle kuuluu muiden tekemiset. Miten meni omasta mielestä?
Tilastojen mukaan vanhempien nuori ikä on riski lapsen hyvinvoinnille.