Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te yli viisikymppiset naiset, jotka olette tupakoineet kymmeniä vuosia: oletteko saaneet jotain terveysongelmia?

Vierailija
08.02.2024 |

Äitini, nyt 57-v, on tupakoinut 14-vuoiaasta (myös raskausajat). Viimeiset pari vuotta hän on yskinyt todella paljon, varsinkin aamuisin.

Itse hän vähättelee tupakonnin vaarallisuutta, koska mielestään hänellä 8n terveet elämäntavat, on hoikka ja syö tosi terveellisesti. Mutta eihän ne asiat poista tupakan aiheuttamia vahinkoja. Olen kyllä todella huolissani, että äiti saa joskus keuhkosyövän.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea aika lopettaa on NYT!

Vierailija
2/6 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana tupakoivat ovat itsekkäitä kusipäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/6 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tupakoinut käytännössä 15-vuotiaasta asti. En raskausaikana enkä ihan pikkulapsiaikana. Olen nyt 60-vuotias

Mitään todettua ei ole, mutta ymmärrän riskit.

Vierailija
5/6 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sairastui ensin keuhkoahtaumatautiin ja sen jälkeen keuhkosyöpään. Hän kuoli. Tupakointi sairastuttaa ja tappaa nopeasti tai hitaasti.

Vierailija
6/6 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin 14-35 vuotiaana. Sen jälkeen satunnaisesti bailatessa. Samoihin aikoihin baareissa tupakointi rajattiin tupakkakoppiin tai ulos. Ei kivaa enää. Lopullisesti jätin alkoholin ja tupakat 42 -vuotiaana. Kyse on elämäntavasta. Tupakoinnin voi lopettaa vähitellen, hitaasti mutta varmasti.

Toinen asia: hengitys vaikuttaa vagushermoon. Tupakanhimo voi olla tarvetta hengittää syvään. Tupakan sijaan voi imeä vaikka mehupilliä, pullopuhallusta tai vaan hengittää syvään. Vagushermo rauhoittaa ja liittyy koko kehon toimintaan. N57

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme