Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikkojen numerointi epäselvää?

Vierailija
08.02.2024 |

Töissä ilmoitetaan kaikki asiat aina tyyliin "viikolla 13 teemme näin ja muistakaa viikko 22 on sitten se ja se".

Mulla ei ole missään kalenterissa, eikä puhelimessakaan mitä viikkojen numeroita ja kun katoin googlestakin tuosta jonkun kalenterin niin ei ollut siinääkään?

Sittern kun näitä kyselee niin tulee aina jotain epämääräisiä "no se on kai suunnilleen kun alkaa vihertää" tai jotain ihmeellistä vastaukseksi.

Eikö voida vain puhua päivämääristä?

Tai jos näitä halutaan käyttää, miksi niitä viikkojen numeroita ei sitten laiteta näkyviin joka paikkaan?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku nyt vaan kertoa miten viikkonumerot saa näkyviin Windowsin alapalkissa olevassa kalenterissa. Painoin hiiren 2. painikkeella ja pääsin asetuksiin, mutta ei löydy sellaista kohtaa mistä voisi lisätä viikkonumerot.

Vierailija
42/45 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei löydy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei löydy

Ei näemmä saa siihen näkyviin paitsi jonkun lisäohjelman kanssa kikkailemalla. Kalenterisovelluksessa ne saa näemmä näkymään yhdellä klikkauksella, mutta koko sovelluksen avasin nyt ensimmäistä kertaa.

Google-kalenteria käytän kaikkeen ja viikkojen numerot näkyvillä.

Vierailija
44/45 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten, kun sinulla ei ole sitä hiivatin kalenteria käsillä ja joku sanoo vaikka, että viikolla 33 tapahtuu jotain.  Pitää alkaa muistelemaan, että oliko se vuoden eka päivä torstai vai mikä. Sen jälkeen pitää alkaa laskeskelemaa, että missä kohtaa tarkalleen tuo loppukesän viikko lienee.  Jos taas sanoo 12.8 alkavalla viikolla, niin ajankohdan hahmottaa heti tarkasti.

Tuo viikkonumeroiden käyttö on täysin turhaa ja typerää

Karkean arvion saa perus matematiikalla, kun tietää kuukaudessa olevan noin 4,5 viikkoa. 

Vierailija
45/45 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sitten kun Ap vanhenee ja taitoja jää pois, hän haluaa kieltää niiden osaamisen muiltakin"

Tämä typeryyden määrä ei lakkaa hämmästyttämästä minua. Mikä hiton "taito" tämä nyt on? Ei mikään. Sanopa nyt nopeasti, että milloin on (edellisestä kommentista lainattu) viikko 37 , ilman, että tarkistat kalenterista. Niinpä..

Viikko 37 on syksyllä, joten oletan että jos silloin tapahtuu jotain, niin asiaan palataan seuraavan 7 kuukauden aikana tarkemmin. 

Itse en tapaa käyttää kalenteriviikkoja vaan päivämääriä. Koska osa kuitenkin viittaa viikkoihin ja pitää niitä selkeinä, olen opetellut seuraavat taidot:

- Viikkonumeroiden lisääminen kalenteriin

- Kalenterin katsominen useista päätelaitteista

- Kalenterin tarkistaminen eri ympäristöissä

- Päivämäärien kysyminen

- Vänkäämisen välttäminen kun kyseessä on oma typeryyteni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan