Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko varannut kotiin hätävaran joka riittää 72h eli 3 päivää

Vierailija
08.02.2024 |

Mitä hätävarasi sisältää? 

Olen keränyt erilliseen paikkaan hätävaran. Vaatehuoneessa toinen seinusta jossa useampia hyllytasoja on varattu hätävara ruokia varten. Tänään ostin kaupasta lisää makaroonia (tumma), riisiä, leivinpaperia, soijakastiketta, Dijon hunaja sinappia, lähdevettä 3 pulloa. Aiemmin hätävaraa oli joten täydensin tänään. Viime viikolla ostin kokonaisen lantun, kaalinpään ja kanamunan. Valkaisua jo aiemmin ostin hätävaraan. 

Sinkkutalous 

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tässä pitää varautua? 

Itse ostan kerran kuussa satsin kaappeihin, joista syön useita päiviä sekä laitan pakkaseen. Kaapeista löytyy vaikka mitä kuiva-aineita ja säilykkeitä. En kuitenkaan hilloa niitä sen takia että tulisi maailmanloppu, ajattelisin että silloin on suurempiakin murheita kuin tölkkipavut, yhteiskunnan hajoaminen liitoksistaan voisi olla suurempi huoli.

Vierailija
122/124 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tässä pitää varautua? 

Itse ostan kerran kuussa satsin kaappeihin, joista syön useita päiviä sekä laitan pakkaseen. Kaapeista löytyy vaikka mitä kuiva-aineita ja säilykkeitä. En kuitenkaan hilloa niitä sen takia että tulisi maailmanloppu, ajattelisin että silloin on suurempiakin murheita kuin tölkkipavut, yhteiskunnan hajoaminen liitoksistaan voisi olla suurempi huoli.

Skenaarioita löytyy joka lähtöön, mutta tähän asti varmaan tavallisinta on esim. sairastuminen niin, että ei pysty moneen päivään lähtemään kauppaan. Nyt kun pitää varautua itänaapurin kiusaan, niin esimerkiksi vesijohtoveden saastuminen, pitkä sähkökatko tai maksujärjestelmien toimimattomuus ovat täysin mahdollisia. Monelle hätävara tuo myös taloudellista turvaa, jos syystä tai toisesta tuloja ei yhtäkkiä ole tai tulee joku yllättävä iso meno, joka heittää talouden nurin hetkessä. 

Maailmanlopun odottajat eivät 72 tunnin hätävaraan tyydy :) ja itse asiassa mm. Ruotsi suosittelee viikon kotivaraa. Suomessakin taisi aikoinaan olla jopa 2 viikon suositus, muistanko oikein? Saattoi olla virhe lyhentää se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin hyvin pakastimen ja kuiva-ainekaapin tarjonnalla (kypsiä papuja, kuivaleipää ja -hedelmiä, nuudeleita ja perus kuivia aineita jne), mutta ongelmaksi muodostuisi varmaan ensimmäisenä vesi, ellei mistään saisi lisää juomista. Minulla on jemmassa hätävaraksi kanisterillinen, mutta äkkiä se kuluisi. Mitään valtavia vesivarantoja kuitenkaan ei saa mahdutettua pieneen asuntoon.

Sen sijaan trangian/kaasukeittimen suhteen olen epävarma. Miten sellaista voi käyttää kerrostalossa? Mistä siihen saa sen kaasun? En ole mikään partiolainen ja tämä on minulle ihan uusi juttu.

Seppo.M
124/124 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Ylöjärvellä pidempi vesikatko. Sen jälkeen ostin valmiin kotivarapakkauksen www.kotivarakauppa.fi stä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä