Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti ihmisiä, jotka nauttivat toimiston viikkopalavereistä?

Vierailija
07.02.2024 |

Esimiehet eivät niistä pidä, eikä ahkerat alaisetkaan. 

Laiskimusten paras hetki viikosta on, kun saa syödä viineriä, juoda kahvia ja puhua töiden tekemisestä, mieluummin kuin tehdä niitä

Ja merkitä kuluneet tunnit tuntikirjanpitoon "työtunteina"

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään, voi siinä kuuntelun lomassa pestä pyykkiä ja täyttää tiskikonetta. 

Meillä vaaditaan pitämään etänä kamera päällä. Lisäksi pitää pystyä osallistumaan silloin kuin nimi kuuluu, niin ei voi olla kaukana koneesta mikki kiinni eikä taas mikki auki mitään äänekästä puuhata, vaikka kamera olisikin kiinni.

Meillä on sama. Jos yksikin työntekijä pitää kameran kiinni Teamsin aikana, esimies käskyttää laittamaan kamera päälle tai palaveri venyy niin kauan kunnes se kamera laitetaan päälle. Tällä tavalla esimiehet ja ylin johto saavat muut työntekijät ikäänkuin "vihaamaan" niitä jotka pitkittävät palaveria vain koska eivät halua kameraa päälle. 

Vierailija
22/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin vuosia sitten konttorihommista teollisuustöihin, ja parasta tässä on se, ettei tarvitse enää istua neukkareissa palavereissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi niissä kiva olla osallisena kun saisi vain olla mukana. Määräaikainen työntekijä ei ole sen arvoinen että hänen kuuluisi olla paikalla. Vakituiset työntekijät on parempi, esimiehen sanoilla. 

Muistiinpano tehdään palaverissa ja lähetetään minulle ja muutamalla muulle määräaikaiselle työntekijälle jotka ei tarvita olla paikalla. Ongelma? On kahdenlaisia muistiinpanojen kirjoittajia. Toiset osaavat sujuvasti kirjoittaa kaiken mitä kuuluu tietää tulevista asioista. Sitten on ne työntekijät joilla ei ole mitään käsitystä kuinka muistiinpanot tehdään ja palaverissa käydyt asiat laitetaan ylös. Kuinka monta kertaa on työpaikalla ollut tilanne, missä minä ja muut emme ole tienneet jotain asiaa, koska KUKAAN ei siitä ole sanonut eikä se tieto ole muistiinpanoihin päätynyt. Ja se "ainiin kun tehän ette palaverissa olleet". Ei niin koska olemme vain määräaikaisia. 

Minä olin kerran määräaikaisena työpaikassa, jossa kukaan ei kertonut palavereista, jotka järjestettiin joka toinen viikko, eikä myöskään siitä sähköpostilistasta, jonka kautta niitä palavereja ja monia muitakin asioita koskevaa tietoa jaettiin. Ehdin olla siellä töissä melkein koko sen vuoden, kun asia selvisi minulle - ja silloinkin oikeastaan sattumalta, kun olin kokousmatkalla ja toisen työpaikan kollegat kertoivat asioista, joiden perusteella aloin oivaltaa, mistä olin jäänyt ulkopuolelle. Kuitenkin olin läpikäynyt perehdytyksen kyseisessä paikassa aloittaessani. Mutta ilmeisesti osallistumistani ei pidetty tärkeänä.

Vierailija
24/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bäst är det med veckopalaver på fredag börjande kl 17:00 eller då chefen orkar ta sig på plats lite senare. En annan favorit är veckopalaver kl 08:00 på måndag morgon, då alla väntar snällt till 9:30 tills en vikarie utses. Chefen kommer sedan efter lunchen (med vått hår och en stark eau de Cologne) och bossar lite, varefter taxin för typen hem, till puben eller horhuset.

Vierailija
25/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen viikko alkaa intensiivisellä let's rock henkisellä palaverilla. Jokainen kertoo kahvin äärellä jonkin kohokohdan tulevasta viikostaan ja tuo "pöytään" yhden positiivisen ajatuksen tai stoorin. Suorittaville työntekijöille ilmotetaan viikon kuviot, johtaja ilmoittaa menonsa ja poissaolonsa. Kai noista joku nauttii.

Vierailija
26/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos introverteille olisi mahdollisuus nauttia viinerinsä ja juomansa omassa rauhassa, kokouksen tulos sähköpostiin ja mahdollisuus sanoa kommentit, tai kommentointikeskustelu jonnekin verkkoalustalle. Pahimmat mokat voisi sensuroida. Ja ekstrovertit pitäisivät omia kokouksiaan kälättäen. Ja sen jälkeen olisi vielä erillinen jaarittelutilaisuus, johon osa ei jäisi. Lisäksi kunnat ja virastot eivät saisi kokoustaa ihmisten selän takana, ilman lupaa ja määritellä joku huonoksi ihmiseksi.

Vierailija
27/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua kuka haluaa tulla istumaan palaveriin näkemään ihmisiä, kun yksi puhuu ja muut kuuntelevat. Jos se ihmisten näkeminen on juttu, eikö kannattaisi järjestää vaan tapaaminen tapaamisen vuoksi. Ehtisi sitä tapaamista ja juttelua tekemään paljon paremmin kuin istumalla palaverissa, joka hoituu tehokkaammin Teamsissa.

Eihän toi ole mikään palaveri vaan esitelmä.

Aloittakaa oikeat palaverit missä kaikki keskustelee.

Meidän työpaikalla vain "tärkeät" tai ne joilla on arvoa, saavat puhua palavereissa. Muut pitävät turpansa kiinni. 

Kuulostaa mukavalta paikalta.

Vierailija
28/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi toimistolla käydä. 

mikä tahansa palaveri menee näppärästi juoksumatolla askeltaessa

Vierailija
29/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään! Oikeastaan työviikon kohokohta. Meillä ei syödä viinereitä, koska olen hyvinvointialueella töissä. Osa työntekijöistä on läsnä ja osa etänä tietokoneella. Oikeasti antoisaa kuulla, mitä uutta on tapahtunut tai tapahtumassa. Usein suunnitellaan työkäytänteitä ja yritetään yhdessä kehittää. Meidän viikkopalaveri kestää 45-60 minuutti, mikä on lähestulkoon ainoa aika, jolloin ei ole kiireen tuntua hektisellä sote-alalla.

Vierailija
30/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on ihan hauskoja laiskottelu hetkiä. Parasta on kun oikeen puheliaan pääsevät valloilleen ja ite ei tarvitse kuin nyökytellä ja olla olevinaan samaa mieltä. Nää myös joka kerta venyvät ja venyvät. Meillä menny nykyään siihen, että päivittäin on näitä noin kolme neljä tuntia yhteensä. Itse pidän näistä laiskoista rupatteluista ja moni muukin. Työnteon kannalta yhdentekeviä.

Vierailija
31/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään. En tosin ole toimistossa töissä vaan koulussa opettajana.

Vierailija
32/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sote alalla tämmöistä, siis rapsat, saa laiskotella huolella. 

Vierailija
33/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sote alalla tämmöistä, siis rapsat, saa laiskotella huolella. 

Mitkä on rapsat? Olen sote-alalla ollut nyt 24 vuotta enkä ole tuollaisista kuullutkaan.

Vierailija
34/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään! Oikeastaan työviikon kohokohta. Meillä ei syödä viinereitä, koska olen hyvinvointialueella töissä. Osa työntekijöistä on läsnä ja osa etänä tietokoneella. Oikeasti antoisaa kuulla, mitä uutta on tapahtunut tai tapahtumassa. Usein suunnitellaan työkäytänteitä ja yritetään yhdessä kehittää. Meidän viikkopalaveri kestää 45-60 minuutti, mikä on lähestulkoon ainoa aika, jolloin ei ole kiireen tuntua hektisellä sote-alalla.

Ilmankos sieltä "pahoinvointi" alueen terveyskeskuksista koskaan saa mitään aikoja kun läskiperseet istuu tyhjänpäiväsissä"pulivereissä" tasapersettä puhumassa paskaa!

Vierailija
35/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi juuri "kehityskeskustelut" ja Tyky-päivät ovat perseestä. Tuottamatonta lähinnä!

Työhyvinvointi ja sosiaalisuus ei ole mammojen juttu.

Tuottavuus nimenomaan nousee (työ)hyvinvoinnin mukana.

Vierailija
36/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIELLÄ taas hoitsut tasapersettä istuu VAUVA palstalla. Pillereitä mummoille ettei häiritse"

Vierailija
37/44 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua kuka haluaa tulla istumaan palaveriin näkemään ihmisiä, kun yksi puhuu ja muut kuuntelevat. Jos se ihmisten näkeminen on juttu, eikö kannattaisi järjestää vaan tapaaminen tapaamisen vuoksi. Ehtisi sitä tapaamista ja juttelua tekemään paljon paremmin kuin istumalla palaverissa, joka hoituu tehokkaammin Teamsissa.

Kyllä meidän palaverit on aidosti keskustelevia. Tarkoitus on ideoida.  Tiedotustilaisuudet pidetään Teamsissa.

Vierailija
38/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa ei tehdä sekuntiakaan työtä, jota ei voi laskuttaa asiakkaalta. Jokaiselle työtunnille pitää olla firman ulkopuolinen maksaja. Vai niin bisnes pyörii voitollisena!

Ja sitten kun työhön luonnollisesti kuuluu kaikkea ei-laskutettavaakin, niin näiden kanssa ollaan helisemässä, kun ei saisi kirjata laskuttamattomia tunteja, mutta myös kaikki HR-asiat (esim. firman sisäiset infot, kehityskeskustelut jne), oman sähköpostin lukeminen, ajan tasalla pysyminen firman asioista (esim. intranetin uutiset) pitäisi kuitenkin hoitaa.

Tästä syystä olen ex-konsultti. Kiva mennä aamulla töihin, hoitaa työpäivä kaikkine tehtävineen ja lähteä iltapäivällä pois tarvitsematta miettiä, millä tavoin puolen tunnin / vartin tarkkuudella jyvitän tekemäni työtehtävät.

Vierailija
39/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin  viikkopalavereissa katsotaan, miten edellinen viikko meni ja mitä seuraavaksi täytyy tehdä. Sovitaan myös pitkän ajan toimenpiteistä. Ei ihme, jos yrityksillä menee huonosti, jos muka ei pidetä tarpeellisia kokouksia. 

Vierailija
40/44 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asiantuntijayrityksessä jokainen (noin 12 hengen tiimistä) tekee aika itsenäistä työtä asiakkaiden kanssa, vaikka tehtävät työt myös liittyvät usein toisiinsa. Viikkopalaveri jossa jokainen kertoo vuorollaan miten asiat omalla vastuualueella etenevät antaa kaikille kokonaiskuvan, ja varmistaa myös sitä ettei kukaan jää ongelmien kanssa painimaan yksin. 

Viikkopalaveri on yleensä aika napakka paketti jossa seurataan käsillä olevaan työhön liittyvää vakioagendaa josta ei paljon harhauduta horisemaan tai ideoimaan muita asioita.

Kerran kuussa on pidempi kk-palaveri jossa sitten on yleensä tilaa myös yhteiselle keskustelulle ja mielipiteen vaihdolle. Kk palavereissa pomomme usein myös kertoo tai taustoittaa firman muita kuulumisia. 

Viikkopalaverit pidetään etänä ja kk-palaveriin osa tulee paikanpäälle ja osa on etänä. Viikkopalaverissa etäosallistuminen toimii hyvin, mutta itse toivoisin että useampi osallistuisi kk-palaveriin paikanpäällä koska keskustelun ja sosiaalisen yhteisön kannalta se olisi tärkeää. 

Naapuritiimissä tiimi on sopinut että kk-palaveriin osallistutaan paikanpäällä ja käyttävät tiimeille varatun virkistysrahan siihen että heillä on näinä päivinä yhteinen aamiainen palaverin yhteydessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä