Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kulahtaneissa vaatteissa hoitamattoman näköisenä liikkeessäni asioiva teini arvokas asiakas?

Vierailija
07.02.2024 |

Jos en palvele, vaan

kyttään ettei varasta?

Onko köyhän näköiset ihmiset aina oikeasti rikkaita ?

Ainakin autokaupoilla nain on, 

mitä köyhemmän näköinen , sitä varmemmin

se ostaa kilpailijalta mersun , kun ei resupetterinä saa hyvää palvelua???

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen huono asiakas, kaikki autot ostettu käteisellä?

Vierailija
22/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen tuota tarkotuksella. Kun on pitkät hiukset ikuinen parransänki ja tummat silmänaluset niin habitus muistuttaa stereotyyppistä narkkaria. Tuohon kulahtaneet, lököttävät farkut, bändi t-paita ja sisäänajetut tennarit niin ei muuta kuin menoksi.

Ostamaani asuntoon muuttaessa hommasin huonekalut yhdestä liikkeestä. Myyjä kyseli että mitenkäs sitten osamaksun kanssa. Torppasin puoliväliin lausetta ja sanoin, että maksan nyt ja tuotte kotiinkuljetuksena tuolloin tohon aikaan. "Jahas, katsotaan, joo, onnistuu."

Seuraavana päivän olin kodinkoneita hommaamassa. Sama juttu taas: "meillä olis tämmönen osa..." "joo ei kiinnosta mä maksan kaikki nyt kerralla".

Pari viikkoa sen jälkeen olin telkkaria hommaamassa, maksoiko se nyt sitten 700€ silloin. "Meillä olis tämmönen 3kk korotonta maksuaikaa mahdollis..." "joo en tarvi, maksan nyt saman tien ja kaupan päälle tommonen 3m antennikaapeli vielä vai mitä?" "...joo, eiköhän se onnistu"

Ja viimeisimpänä kun hommasin lähemmäs kahden tonnin kultaketjua. Myyjän ilme oli kyllä sen arvonen.

Pitäköön joku ilkeänä tai minä tahansa muuna, mutta itse pidän noita tilanteita erittäin huvittavina.

Hei! Kertoisitko tietämättömälle, mihin tarvitset kultaketjua???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olen huono asiakas, kaikki autot ostettu käteisellä?

Olenko huono asiakas?

Anteeksi kirjoitusvirhe.

Vierailija
24/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret vielä tarkkoja vaatteistaan ja ulkonäöstä joten ilmeinen päihdeongelma?

Hiukset värjätty ja 1 tatuointi ja aloittajan mielestä tämä tarkoittaa "resuista".

Tuntuu siltä, että mitä varakkaammasta perheestä teini tulee, sitä enemmän sillä on varaa vaikkapa tatuointeihin ja lävistyksiin sun muihin, että nämähän on siitä kiinni kuka katsoo ja kuka tulkitsee...ja sen takia ne asiakaspalvelun kultaiset kirjoittamattomat säännöt ovatkin olemassa.

Vierailija
25/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten pankkilainaa piti mennä johtajalta anelemaan. Eräässä pankissa yksi laivanvarustaja yritti mennä suomalaisessa satamakaupungissa kyselemään lainaa.

Johtaja käännytti mokoman resupekan ovelta. Kehtasi tulla varvastossuissa ja risoissa housuissa.

Myöh selvisi, että kaverilla oli suuri omaisuus ja olisi vähän tarvinnut käteistä.😅

Eli, ei ole koiraa karvoihin katsomista

Vierailija
26/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstavammainen taas köyhineen mesoamassa siinä toivossa että saa hullut ragebaittaamaan köyhille ! Ja hyöty on mikä vaiko se että ap saa runkattua visvavittunsa ?

Vierailija
27/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen tuota tarkotuksella. Kun on pitkät hiukset ikuinen parransänki ja tummat silmänaluset niin habitus muistuttaa stereotyyppistä narkkaria. Tuohon kulahtaneet, lököttävät farkut, bändi t-paita ja sisäänajetut tennarit niin ei muuta kuin menoksi.

Ostamaani asuntoon muuttaessa hommasin huonekalut yhdestä liikkeestä. Myyjä kyseli että mitenkäs sitten osamaksun kanssa. Torppasin puoliväliin lausetta ja sanoin, että maksan nyt ja tuotte kotiinkuljetuksena tuolloin tohon aikaan. "Jahas, katsotaan, joo, onnistuu."

Seuraavana päivän olin kodinkoneita hommaamassa. Sama juttu taas: "meillä olis tämmönen osa..." "joo ei kiinnosta mä maksan kaikki nyt kerralla".

Pari viikkoa sen jälkeen olin telkkaria hommaamassa, maksoiko se nyt sitten 700€ silloin. "Meillä olis tämmönen 3kk korotonta maksuaikaa mahdollis..." "joo en tarvi, maksan nyt saman tien ja kaupan päälle tommonen 3m antennikaapeli vielä vai mitä?" "...joo, eiköhän

Mun käsityksen mukaan noi osamaksut on kannattavampia liikkeille. Tienaavat niillä enemmän. Esim. auto myydään mieluummin rahoituksella kuin käteisellä. Ei johdu ulkoisesta habituksesta.

Se on osa bisnestä ja tavoite myydä niitä rahoitussopimuksia käsittelykuluineen autokaupan yhteydessä ja siinä on rahoitusyhtiön lisäksi myös vakuutusyhtiö ottamassa omaa siivuaan.

Vierailija
28/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto osamakasulla on kuin asunnon vuokraaminen, maksat joka kuukausi tietyn summan.

Auton voi vaikka tietyn väliajoin vaihtaa mutta silloin maksut jatkuvat.

Ennemmin tai myöhemmin sen auton arvo on kuitenkin käytännössä nolla, joka vastaa vuokrakämpästä luopumista, eli käteen ei jää mitään.

Vierailija
29/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto osamakasulla on kuin asunnon vuokraaminen, maksat joka kuukausi tietyn summan.

Ennemmin tai myöhemmin sen auton arvo on kuitenkin käytännössä nolla, joka vastaa vuokrakämpästä luopumista, eli käteen ei jää mitään.

ihmisille on kusetettu ajatus että autosta kk eriä maksava on hyvätuloinen menestyjä mutta asuntoon verrattaessa tämän ymmärtää paremmin kun omassa asuu varakkaat ja vuokralla köyhät, ei varakkaan tarvitse maksaa mitään vuokria tai kk eriä

Vierailija
30/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä konkkaan menneessä musiikkikaupassa teinipoikani sai "hyvää" palvelua.

Hän meni katsomaan kaverinsa kanssa kitaraa, jita varten oli säästänyt pitkään ja ollut ostelematta mitään turhaa.

Hän kysyi myyjältä, voisiko kokeilla yhtä soitinta. Myyjä sanoi hänelle, että ei käy, koska hän ei ole potentiaalinen asiakas.

Poika kertoi tämän kotona ja minä soitin liikkeeseen ja haukuin pataluhaksi ja sanoin, että myyjä ei varmaan ole selvänäkijä, jotta tietäisi poikani varallisuuden.

Anteeksipyyntöjä sitten änkytti, mutta konkkahan puljulle tuli😂

Vierailija
31/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kans parikymppinen ja perintö taskussa. Pidin siihen aikaan verkkaripukua. Sinänsä hauskaa, että juuri Intersportissa en saanut palvelua. Ehkä ne arveli, että minulla on jo kaikki tarvittava :D Vaateliikkeissä taas tuputtivat kaikkea, kun huomasivat, että ei tuolla raukalla ole mitään päälle pantavaa.

Vierailija
32/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa sen jälkeen olin telkkaria hommaamassa, maksoiko se nyt sitten 700€ silloin. "Meillä olis tämmönen 3kk korotonta maksuaikaa mahdollis..." "joo en tarvi, maksan nyt saman tien ja kaupan päälle tommonen 3m antennikaapeli vielä vai mitä?" "...joo, eiköhän se onnistu"

Ja viimeisimpänä kun hommasin lähemmäs kahden tonnin kultaketjua. Myyjän ilme oli kyllä sen arvonen.

Pitäköön joku ilkeänä tai minä tahansa muuna, mutta itse pidän noita tilanteita erittäin huvittavina.

Jep mä myös kun parikymppisenä nuoren näköisenä naisena ostin hemmetin kalliin sängyn, se ei millään uskonut että maksan käteisellä. Jouduin kuuntelemaan ne osamaksuhorinat ja mietin, et saako se siitä jonkun bonuksen, että jo pelkästään kertoo osamaksurahoitusblabla-asiansa.  Aikaahan siihen meni.

Toinen oli, kun menin ostamaan televisiota vuonna miekka ja kivi. Tiesin, minkä haluan. Litteä ja uusin malli, hintava. Myyjä oli kyllä kohtelias kun kerrottuani, että tulin ostamaan mallin x televisiota, hän ohjasi minut edullisempien televisioiden ääreen ja paasasi niistä. Kun osoitin sitä kallista televisiota, hän ihan häkeltyi ja tarjosi siihenkin osamaksua. Mä sit vaan sanoin, että minä katsos säästän näihin etukäteen ja ostan vasta sitten kun on varaa.

Vierailija
33/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmisille on kusetettu ajatus että autosta kk eriä maksava on hyvätuloinen menestyjä mutta asuntoon verrattaessa tämän ymmärtää paremmin kun omassa asuu varakkaat ja vuokralla köyhät, ei varakkaan tarvitse maksaa mitään vuokria tai kk eriä

Mun mielestä varakkaita on kusetettu ajatuksella, että osakehuoneistossa ei ole vuokraa. Onhan siinä vastike, joka on kuukausittain maksettava summa ja vastaa käytännössä vuokraa. Seinät ovat omat, joo, mutta osakas maksaa kuukausittaisen asuntolainan 1000e, vastikkeen 600e + talon remontit omasta pussistaan. Vuokralainen maksaa vain sen 600 e. Mulle käy ihan hyvin se, että hyvätuloinen kokee menestymiseksi sen, että maksaa asumisestaan kuukausitasolla 3 x enemmän ja on sidoksissa rapistuvaan kämppäänsä ikuisiksi ajoiksi. Vuokralainen muuttaa elämäntilanteen mukaan ilman velvoitteita ja vuokranantaja ostaa jääkaapit ja liedet ym. Olkaa hyvät vaan ja nauttikaa "omista" seinien sisäpuolista, joille ette saa tehdä mitään ilman kyyläringin sääntökokousta.

Vierailija
34/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut kohteliasta

asiakaspalvelua, 16-vna ja

nyt. Ihan sama oliko asiointini

juoksulenkin ohessa vai jakkupuku

ylläni. Tämähän on jo miljonäärin

stereotypia: resupekka collareissa

2 päivän sängellä. Varmasti 

ymmärrettävistä syistä, koska

kateus ja opportunistit + ryöstön mahdollisuus/

auton kiusasæbotààsi. He

usein ajavatkin vaatimattomalla

pelillä. E

Vierailija
35/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä varakkaita on kusetettu ajatuksella, että osakehuoneistossa ei ole vuokraa. Onhan siinä vastike, joka on kuukausittain maksettava summa ja vastaa käytännössä vuokraa. Seinät ovat omat, joo, mutta osakas maksaa kuukausittaisen asuntolainan 1000e, vastikkeen 600e + talon remontit omasta pussistaan. Vuokralainen maksaa vain sen 600 e. Mulle käy ihan hyvin se, että hyvätuloinen kokee menestymiseksi sen, että maksaa asumisestaan kuukausitasolla 3 x enemmän ja on sidoksissa rapistuvaan kämppäänsä ikuisiksi ajoiksi. Vuokralainen muuttaa elämäntilanteen mukaan ilman velvoitteita ja vuokranantaja ostaa jääkaapit ja liedet ym. Olkaa hyvät vaan ja nauttikaa "omista" seinien sisäpuolista, joille ette saa tehdä mitään ilman kyyläringin sääntökokousta.

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Ihmiset maksaa ihan jäätäviä summia vastikkeissa ja remonteissa, itse maksan vuokraa muutaman satasen enemmän kuin vastikkeet, ja senttiäkään ei ole seinissä kiinni. Ei enää ikinä omistusasujaksi. Sivusta

Vierailija
36/36 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan luksusbrändin autoa ostamassa alle kolmikymppisenä farkut jalassa ja T-paita päällä. Pari muuta asiakasta oli liikkeessä puvut päällä ja lähempänä kuutta kymppiä. En saanut palvelua, kunnes joku tuli kysymään, mitä etsin. Kun sanoin, että ostan auton nyt heti käteisellä, niin jopas saatiin asia pikaisesti hoidettua.

Itseä ei kiinnosta, mitä myyjät ajattelee. Aina voin ostaa tavarat vaikka netistä, jos ei palvelua saa. Edellisen auton niin tilasinkin. Koskaan ei voi tietää kuka ovesta astuu sisään...

Unta olet nähnyt! Mistä jollain klopilla olisi käteistä luksus-autoon? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan