Paljonko sinulla jää rahaa pakollisten laskujen jälkeen?
Siis kuukaudessa, verojen ja pakollisten laskujen (vuokra, sähköt, puhelin) jälkeen ruokaan ja muuhun elämiseen?
Itselläni n. 900 euroa, josta ruokakulut ehkä noin 400 euroa. Jos syömisestä tinkisi niin kyllähän tällä eläisi.
nimim. nettopalkka 1900 €
Kommentit (79)
Noin 1200€ jää kaiken jälkeen. Tuosta tuhlaan keskimäärin 200€ ja loput säästöön.
Olen uo:ssa ja sen ja pakollisten laskujen jälkeen jää n.1700€
En tiedä paljonko jää. Milloin mitäkin. Miinukselle nyt ei ainakaan koskaan mene.
Joulun aikaan meni enemmän rahaa mutta hätää en kärsi. Tuloni ovat riittävät ja säästötiliin ei ole tarvinnut koskaan koskea. Asun ja elän yksin joten taloudestani huolehdin itse ja yksin.
En kitsastele mutta kun ei kiinnosta meikit eikä turha shoppailu ja heräteostoksiakaan tulee hyvin harvoin tehtyä kun aina tulee ajatus tarvitsenko tätä todella? Ja sinne jää.
Olen vegaani ja syön mielestäni hyvin. Alkoa nolla samoin tupakkaa.
Noin 800 jää kun lasken bensan pakolliseksi matkakuluksi mukaan. Ihan hyvin pärjää, mutta vähän enemmänkin saisi jäädä niin voisi sijoittaa enemmän.
Joku 1500€ mutta ruuat maksetaan miehen kanssa puokkiin eli niihin ei paljon mene.
Nettotulot noin 2 400 e. Vastike ja asuntolaina ovat yhteensä 740 e, matkakulut n. 150 e, sähkö n. 25-30 e, puhelin n. 25-30 e, vakuutukset n. 20 e. Harrastusmaksu ei ole välttämätön, se on 75 e kuussa. Ruokaan menee 250-300 e. Säästöön laitan 700 e. Loppu sitten jää vapaaseen kulutukseen.
500 euroa. En saa toimeentulotukea enkä sitä mielestäni edes tarvitse. Asun yksin ja rahat riittävät kaikkeen mitä haluan ja tarvitsen. Velkaa ei ole senttiäkään. Harrastan juoksua ja se ei paljon vuodessa maksa. Lisäksi käyn museokortilla kulttuuritapahtumsisa, Ilmaista tekemistä on pääkaupunkiseudulla paljon. Suurin tarkkaan harkittu menoerä on toiveideni mukainen melko kallis asunto. Se on tietoinen oma valinta. En valita. Enkä vaadi veronmaksajia maksamaan omista mieltymyksistäni. Voisin halutessani asua halvemminkin. Kotona viihtyvänä ihmsienä arvostan asumisen mukavuutta, helppoutta ja turvallisuutta, ja olen valmis tinkimään muusta. Jos terveenä pysyn, näin on hyvä.
"Pakolliset menot" on aika epäselvä ja vaihteleva käsite, kun asuu velattomassa omakotitalossa, joka lämpenee maalämmöllä ja aurinkopaneelit tuottaa sähköä ison osan vuodesta. Asumiskulut tulee suurimmaksi osaksi remonteista, joita yli 20-vuotiaassa talossa alkaa jo olla. Mutta noihin menevät kulut vaihtelee aika paljon, ja joskus voi tulla yllätyksiäkin, jos jotain hajoaa.
Mutta jos huomioin pelkästään säännöllisesti toistuvat kulut eli sähkön, veden, jätehuollon ja kiinteistön vakuutukset sekä puhelin- ja nettikulut niin viitisen tonina jää noiden jälkeen joka kuukausi ruokaan ja muuhun elämiseen.
Mulle jää yli 75% nettotuloista sijoituksiin. Mutta tässä on huomioitava, että minulla on todella mitättömät menot, eli mies maksaa asumisen, puhelimet yms. Mulle jää vain toisen lapsen harrastusmaksut (noin 700€ vuodessa). Ruokaostoksilla käydään vuorotellen ja yleensä mä ostan lastenvaatteet.
Pakolliset kulut noin 920 euroa (vuokra saunamaksuineen, sähkö & sähkönsiirto, vesi), nettotulot lisätöiden määrästä riippuen 2650-3200 euroa. Eli vähintään 1730 euroa jää muuhun käyttöön.
N. 800€ yhteensä jää meidän perheellä. Pakollisiin kuluihin olen laskenut auton kulut ja asuntolainan kulut ja lyhennyksen. 6hlö talous. Ei paljon, mutta pärjätään. Opintolainan voisi vielä nostaa jos liian tiukkaa tekee.
Tällä hetkellä jää maksimissaan 2500e, kun on kuukauden laskut maksettu ja ruoat ostettu. Nyt on vähän kehno työtilanne ollut ja paljon ollut kulujakin. Tarkoitus on, että tilille jäisi menojen jälkeen vähintään 3000e, niin kuin yleensä on jäänyt. Mielellään saisi jäädä enempikin.
Laskujen, lainojen, lasten harrastusten jälkeen jää kuukaudesta riippuen n. 1000-1500€. Tuosta budjetoin ruokaan 550€ ja bensaan 300€. Lopuilla ostan lapsille tarvittavia vaatteita, kodin remontti hommia ym. ym. Ja säästöön sitten se mitä ei tarvita.
Kuukausittaisten laskujen jälkeen jää n. 600 euroa, josta automaattisesti siirrän 260 bensarahaa toiselle tilille. Työmatka siis suuntaansa 40 km niin bensaa kuluu kuukaudessa. Ja olen ihan keskituloinen ihminen, mutta lainojen korot ja muut hintojen nousut ovat nyt syöneet kaiken ylimääräisen. Asun yksin niin maksan myös kaiken yksin.
Vierailija kirjoitti:
Noin 300 e. Siitä ruuvat, vaatteet, hygienia, yms. Ei paljoo naurata. Ois kiva joskus mennä leffaan tai ravinteliin mutta kun ei vaan pysty.
Minulle jää noin sama summa. Finnkinolla on aina välillä 5 euron päivä, silloin kannattaa käydä leffassa!
Minulla menee sillä tavalla ihan kivasti, että riittää rahaa kaikkeen välttämättömään ja vähän ylimääräiseenkin. Isot summat kuitenkin mietityttävät, kuten jos tarvitsee ostaa jotain keittiövälineitä tai ei saa julkiselta apua gynegologisiin vaivoihin.
Käyttöön jää n. 1250 €, vastike on vain 268 €/kk rivarikolmio 80 m2, kaukolämpö, sähkö, kulutus ja siirto n. 30 €/kk, puhelin ja tabletti n. 25 €/kk, eläkeläinen olen, nainen, jos sillä on merkitystä.