Jos ostaa kaupasta viherkasvin, pitääkö se siirtää siitä "rumasta" ruukusta hienompaan?
vai voiko pitää vian tuon ruukun? Miten itse teet?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Se pitää istuttaa kunnon multaan ja siirtää vähän isompaan ("hienompaan"). Siinä kaupan ruukussa kasvi on liian pienessä ruukussa ja surkealaatuisessa mullassa tai turpeessa. Googlettele.
En tiennyt, että pitää. Edellinen on kyllä vielä ihan ok kunnossa enkä siirtänyt sitä toiseen multaan. Tai vasta nyt 1v vanha
Ei mikään laki ainakaan määrää, vielä.
Voit itse päättää.
En minä ole siirrellyt ennen kun kasvilla alkaa olla kokoa niin, että pitää vaihtaa suurempaan ruukkuun. Olen laittanut johonkin nättiin suojaruukkuun ja jos on umpiruukku, niin mehu- yms. purkkien korkkeja pohjalle, ettei lillu vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään laki ainakaan määrää, vielä.
Voit itse päättää.
haluaisin hyvinvoivia kasveja niin oilsi kiva tietää. laitetaanko niihin kaupassa hyvää multaa
En ole ikinä siirtänyt. Normaalisti seuraavana mullanvaihtokeväänä vasta siirtänyt ja vaihtanut mullan. Ihan hyvin ovat kestäneet. Käytän kyllä kasteluvedessä ravinteita toisinaan.
Se pitää istuttaa kunnon multaan ja siirtää vähän isompaan ("hienompaan"). Siinä kaupan ruukussa kasvi on liian pienessä ruukussa ja surkealaatuisessa mullassa tai turpeessa. Googlettele.