*~* Enskattaret perjantaihin *~*
Torstain turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9305039&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (34)
Se painoarvio tehtiin, kun käytiin kättärin päivystyksessä vaavin vähäliikkeisyyden takia. Eli silloin kun vauva oli lääkärin sanoin " solmussa" ;) Silloin siis sykkeiden lisäksi katsottiin kaikki muukin, joten tuo painoarvio olisi muuten jäänyt tekemättä.
Mietin vaan, että tuleeko kaikille tuo sama ultrakutsu vai tuliko se vaan mulle sen takia, että lääkärin mielestä vauvan kokoa on syytä seurata loppumetreillä.
Kesis, edelleen töissä.. :(
oon tänään puuhaillut vähän liikaa keittiössä (=leiponut pakkaseen vierasvaroja) ja nyt sattuu joka paikkaan joten koitan hoitaa tämän " koneilun" mahd nopeasti ja pistän sit pitkäkseni...
Melkoinen synnytyssuma tosiaan luvassa! Siru jo tarjosi ohituskaistaa - minä olisin voinut ottaa tarjouksen vastaan, mutta nyt kyllä näyttää siltä että sulle tulee lähtö varsin pian!
Leenis - ootko kokeillut laittaa sängyssä ison tyynyn jalkojen väliin? Mulla on se toiminut lonkka- ym. kipuiluihin.
Hienoa, tuli hyvä mieli Seren puolesta! On se niin ikävältä kuulostanut se teidän asuminen niiden inhojen ihmisten naapurissa. Nyt on kiva alkaa katselemaan tarjontaa ja suunnittelemaan uutta kotia!
...mihin liittyen Han olikin heittänyt gallupin. Musta tämä paritalon puolikas on nyt oikeinkin kiva vaihtoehto. Neliöitä ei ole liikaa siivottavaksi ja pihaa on just sopivasti (=ei liikaa pihatöitä, mutta pystyy jotain siinä puuhailemaan). Säilytystilaa saisi olla lisää, mutta toisaalta en tiedä, onko sitä ikinä riittävästi?! Tulevaisuudessa, jos joskus ok-taloon muutamme, rakentamaan emme ryhdy. Kumpikaan ei osaa/halua tehdä mitään kädentöitä, joten joku muu ratkaisu pitäis keksiä...
Poppikselle onnea mahtavasta menestyksestä Fazer-kisassa! Etköhän sä sieltä jonkun tuotepaketin saa :)
Kesis - kokoarvioon ei rutiinisti täällä pk-seudulla laiteta. Eikös oo hyvä, että pääset sinne niin saat sitten ehkä mielenrauhaa noihin repeämisjuttuihinkin?
Bejbin tyttö on taas niin suloinen tapaus että! Voi hitsi, mä en kyllä malttais enää kuukautta odotella omaa nyyttiäni. Tosiaan, tänään tasan kk la:aan!
Minä vaan tyytyväisenä kökötän äitiyslomalla, vaikka Kelasta ei oo tullut minkäänlaista päätöstä. Noh, enpä minä sitä ole kaivannutkaan - tänään oikein hätkähdin kun huomasin että sieltä ei oo kuulunut mitään! Ei muuten, mutta olis sitä rahaa joskus kiva jostain saada... Mua kyllä edelleen kauhistuttaa, mitä mutkia siinä voi vielä tulla matkaan sos.turva-asioihin liittyen...mutta mulle nyt iskeekin kauhistus aina, kun kuulen sanan " Kela" ...
Ai että, nyt viiltää selästä ihan kuin joku puukolla kiertelisi...pakko alkaa lepäilemään.
Levollista viikonloppuun virittäytymistä!
Makkara 35+4
Heippa kaikki,
terkut täältä TAYSista:
eilen illalla syntyi pieni ja kiireinen tytön typykkä klo 21.12, mitat: 2900g, 47 cm, pipo 32, pisteet 9-10.
Vauva ja äiti ja isukki myös voivat hyvin, vaikka vähän hölmistyneitä ollaankin kun kaikki kävi niin nopeasti, en olisi vielä eilen uskonut että tosiaan syntyy jo, kävin viidestä-puoli seiskaan tarkistuksessa ja mentiin vielä kotiin, supparit alkoivat tiheästi ja voimakkaasti ja takasin sairaalaan lähdettiin klo 20.19 ja tosiaan vauva syntyi 21.12 eli voisi sanoa että tein AAt! Eli ihan vaan luomuna suoraan synnytyssaliin ja parilla ponnistuksessa pieni tytön tirppa maailmaan, vähän kursittiin mutta olo on jo kuin ei olis synnyttänytkään. :)
hermione, ei mennä ihan maananantaina vielä kahville, vähän myöhemmin vasta. ;)
voikaa hyvin kaikki!
iisa kera pikkuneidin Taysista
Tuhannesti onnea Iisalle ja perheelle pienestä tytöntylleröstä!
Kylläpäs kaikki kävi helposti ja nopeasti :)
Tervetuloa vauvapuolelle!
Viipero & Aleksi 2kk+
Olipas teillä kiireisen tuntunen pikku typykkä. Onneksi kaikki meni hyvin. Joo mennään sitten kahville kun taas pystytään :)
T: Hermione ja poju rv 27+1
Tässähän menee jo ihan sekasin, hih :) raskausaivot...
ONNEA HIRMUISESTI ja ihanaa, että kaikki meni..hmm...sutjakkaasti!!
Makkara
Tuhannesti onnea sulle ja miehellesi pienestä prinsessasta!!!! =) Mäkin haluan tuollaisen synnytyksen!!! =) Onneks pakkasit sen kassin!
t. poppis *kassi kädessä ovenpielessä* =D
mutta ensin onnittelut Iisalle ja koko perheelle, sinä sitten aloitit tämän seuraavan vauvasuman, johon toivottavasti minäkin kuulun. Mulla on mennyt nyt ihan ohi, että milläs viikolla Iisa nyt oli, kun tyttö syntyi? Täytyy käydä kattomassa esittelylistasta...
Eli täällä olisi tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan. Mitään lähestyvään synnytykseen viittaavaa ei ole tapahtunu, ehkä kivuttomia supistuksia on ollu (niitä kun en edelleenkään tunnista kunnolla) ja menkkamaista jomotusta alavatsassa ja -selässä. Mutta 4 viikon sisällä se vauva sitten kuitenkin syntyy... ajatuskin on aika pelottava..
Niin en ole pakannu sairaalakassia vielä, enkä ajatellut pakatakaan, kun oon ihan varma, että sitten kun lähtö on lähellä niin oon niin paniikissa, että haluan heti sairaalaan, mutta kun sitten pitää pakata se kassi niin siinä kuluu vähän aikaa, niin paikat ehtii kunnolla aueta.. En sitten tiedä, tuleeko mun suunnitelmasta mitään, jos oikeasti tulee kiire :)
Han_in galluppiin: Itse haaveilen omakotitalosta, mua kun ahdistaa seinänaapurit puolin ja toisin. En haluaisi kuulla heistä mitään ja samalla jännitän, että mitä meistä kuuluu naapuriin. Me tässä joulun alla ostettiin paritalon puolikas, syyskuussa vasta päästään kylläkin vasta muuttamaan. Siinä on tilaa muutamaksi vuodeksi eteenpäin, mutta toivoisin että jonain päivänä saisin asua omakotitalossa. Vaikka enemmän hommaa ja luultavasti kalliimmaksikin omakotitalon ylläpito tulee kuin paritalossa.
Serenitylle onnea, jos saat omakotitalon lähiaikoina! Niin onko täällä Oulussa mahdollisuus päästä 4-D ultraan? Minä, kun viime kesänä Gynekosta kysyin, niin siellä sanottiin, että Oys:ssa on se laite, mutta se on vain tutkimuskäytössä... No jos sitten seuraavassa raskaudessa pääsisi sellaiseen...
Imetysliivejä olen katellu, mutta en ole vielä ostanu, jotnekin hankala mennä ostamaan, kun ei yhtään tiedä, miten nämä mun nykyään d-kupit kasvaa vielä tästä:)
Toivottelen kaikille loppupääläisille supistuksia, myös itselle, ettei kuitenkaan helmikuulle menis synnytys. Ilmoittelen sitten, kun lähtö on lähelle.
T: Elovena ja Rasmus rv 38 tasan.
Paljon onnea Iisan perheelle pienen prinsessan johdosta! Olipa neidillä tosiaan kiire maailmaan :D
-pikku-milli & Aksu 8,5kk-
Tulipa tytsy vauhdilla! Ihania prinsessahetkiä teille :)
Niina
Uskomattoman nopea synnytys ollut.. Voi kun mullekin tollanen sattuis kohdalle.. ;) Kerrohan sit meille synnytyskertomus kun jaksat ja ehdit. Ihanaa vauva-aikaa!
Bejpin neiti on sitten NIIN suloinen!!! :))) Ihana!
Ja Titikin oli laittanut masuasukistaan kuvia. Ihanasti ne sormetkin siellä näkyi!!!
Kesis ¿ juu enhän mä muistanut että sä kävit siellä erikseen.. Mut siis kuten taisin aikaisemminkin todeta, ei mulle vaan sellasta ultrakutsua tullut. Neuvolastakin totesivat että jos haluaa myöhemmässä vaiheessa tarkistaa esim onko vauva vielä ¿väärinpäin¿ pitää mennä yksityiselle.. Toisaaltahan se on vaan hyvä kun pääset ultrattavaksi, vai mitä!? :)
Elä Makkara leivo liikaa ettei tuu selkä tai muut paikat pipiksi!! :) Vaikka ihanallehan noi leipomiset kuulostaa..
Elovenalla ja Rasmuksellakin on jo rutkasti viikkoja! Saas nähdä joko te ootte pian jonossa seuraavana! :) Suppareita sinnekin * sup sup sup *
Jep, meillä on remonttihommat ihan hyvin hanskassa.. Huomenna menee koko päivä siivotessa, maalatessa, pestessä ikkunoita ja kaappeja.. Miehet saavat hoitaa sitten keittiön lopun asennuksen. Sunnuntaina sitten varmastikin muutetaan. :) Aika uskomattomalle se vaan tuntuu, mutta MIELETTÖMÄN ihanaa päästä omaan kotiin.. On tässä jo marraskuun lopusta ollut niin kiertolainen olo. ;) heh! Me varmaan saadaan sinne uuteen kotiin netti vasta ensi viikolla, täytyy sitten yrittää ehtiä vähän vaikka lounaan lomassa töissä surffata.. Tähän palstaan näköjään ihan ¿addiktoituu¿..
Nyt nukkumaan että jaksaa taas huomenna!
Öitä, Mammis + Tiitiäinen
Hei!
Olen käynyt syksystä asti mammajoogassa ja olen tykännyt tosi paljon. Vaikka noi rauhalliset lajit eivät ennen olekaan olleet mun juttuja. Mein ryhmästä on ainakin jo kolme synnyttänyt ja ovat kertoneet et joogasta on ollut paljon apua. Ykskin oli vetässy ihan luomuna, kun oli kuulemma joogaharjoitukset/ -hengitys rentouttanut niin paljon. Kaikki ovat palanneet aika nopeasti synnytyksen jälkeen ryhmään. Auttaa kuulemma imetyksen aiheuttamia niska-, hartiasärkyjä. Että suosittelen lämpimästi.
rv31+6
Tulin nyt ehtiessäni laittamaan teille kuvat masuasukista! Olkaapas hyvät! (Kuvat siis eilisiä)
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=221571
T:Titi rv12+5