Untuvatakki kuivausrummussa. Menee varmaan koko yö.
Tässähän menee ikuisuus!! Koska takki ei tunnu märältä, niin rumpu piippaa parin minuutin välein, että kuivaus valmis. Toki untuvat eivät ole kuivia, koska tuntuu käteen ihan littanalta ja haisee märältä. Kuivaan siis matalassa lämmössä ohjeen mukaisesti ja olen jo pari tuntia rampannut pöyhimässä takkia ja laittamassa kuivuria uudelleen päälle.
Onko tää nyt ihan normaalia?
Kommentit (17)
Laitan itse aina pyykkitelineen päälle levälleen levitettynä tai saunan lauteille. En ole ikinä kokeillut kuivausrummussa
Vierailija kirjoitti:
20 minuutissa pöyhin omani.
Takin annetaan kuivua henkarissa tai narulla, vasta kuivana kuivaajaan. Käytän 20 min kylmää tai lämmintä ohjelmaa. Joskus harvoin 2x20min
Untuvathan menee ihan lyttyyn jos takin kuivaa narulla tai henkarissa. Tietenkin kuivuriin, jossa takki saa ilmaa joka suunnasta ja untuvat kuivuu kunnolla. Kuivauksessa saattaa tosiaan mennä tunteja, mutta paljon nopeampi ja varmempi keino kuin roikottaminen jossain huoneenlämmössä.
Tennispalloja mukaan kuivuriin, niin ei tarvitse pöyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Tennispalloista saattaa irrota väriä tai liimoja, joten en taida laittaa. Sitä ei taideta nykyään edes suositella.
ap.
Paras ja turvallisin vaihtoehto on viedä pesulaan ammattilaisen hoidettavaksi. Mulla ainakin on niin kalliit untuvatuotteet, etten muka säästääkseni ala niitä pilaamaan.
On noita palloja muitakin, esim. sellainen piikkipallo, noilla voi korvata tennispallon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takin annetaan kuivua henkarissa tai narulla, vasta kuivana kuivaajaan. Käytän 20 min kylmää tai lämmintä ohjelmaa. Joskus harvoin 2x20min
Untuvathan menee ihan lyttyyn jos takin kuivaa narulla tai henkarissa. Tietenkin kuivuriin, jossa takki saa ilmaa joka suunnasta ja untuvat kuivuu kunnolla. Kuivauksessa saattaa tosiaan mennä tunteja, mutta paljon nopeampi ja varmempi keino kuin roikottaminen jossain huoneenlämmössä.
Siellä kuivaajassa ne untuvat aukeaa vaikka olisi kuivaneet mytyssä. Takki kuivaa henkarissa parissa tunnissa, ylermensä annan olla vaikka 5-6h ennenkuin laitan kuivaajaan.
Monta vuotta - ja koko perheen untuvatakit aina kuivannut näin.
Tuntikausien rynkyttämisellä vain kuluu takki puhki!
Mulla kuivu tunnissa 60 asteessa. Tennispallojakin laitoin koneeseen, niin vähän möyhivät samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tennispalloista saattaa irrota väriä tai liimoja, joten en taida laittaa. Sitä ei taideta nykyään edes suositella.
ap.
Jeps, sitä varten on tarkoitukseen tehtyjä kuivuripalloja.
Mut ymmärrän ongelman. Sun kuivuri on liian fiksu. Mun ei rutissut olevansa valmis. En tiedä miten voisit ratkaista tämän. Voisitko laittaa sinne mukaan jotain untuvavaatteen lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Joo, nykyään myydää kuivuripalloja, ne on ihan erinäköisiä ja eri materiaalista kuin tennispallot. Pari euroa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä kuivaajassa ne untuvat aukeaa vaikka olisi kuivaneet mytyssä. Takki kuivaa henkarissa parissa tunnissa, ylermensä annan olla vaikka 5-6h ennenkuin laitan kuivaajaan.
Monta vuotta - ja koko perheen untuvatakit aina kuivannut näin.
Tuntikausien rynkyttämisellä vain kuluu takki puhki!
Parissa tunnissa? Jep jep 😂 Sehän vie kirjaimellisesti päiviä, ennen kuin takki on läpikuiva jossain henkarissa. Päällikangas saattaa tuntua kuivalta, mutta untuvat on taatusti edelleen kosteita. Ja mistä lähtien kuivausrumpu on vaatteita rikkonut? Ehkä sit jos sinne tunkee jotain tennispalloja hakkaamaan takkia ja untuvia säpäleiksi.
Itse olen käyttänyt ohjelmaa, jossa voi valita kuinka kauan pyörittää. Jos olen valinnut untuvaohjelman, lopettaa se takin kohdalla pyörimisen lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt ohjelmaa, jossa voi valita kuinka kauan pyörittää. Jos olen valinnut untuvaohjelman, lopettaa se takin kohdalla pyörimisen lyhyeen.
Mulla ei ole erikseen untuvaohjelmaa, eli käytän hienopesuun tarkoitettua ohjelmaa, jossa ilma ei ole kuumaa, eikä siis polta untuvia. Kaikki muut koneen kuivausohjelmat on kuumia.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Jeps, sitä varten on tarkoitukseen tehtyjä kuivuripalloja.
Siis mitä se kuivuripallo tarkalleen ottaen tekee vaatteelle siellä kuivurissa?
Väliaikatiedoitus, jos joku tätä vielä lukee. Nyt alkaa näkyä edistystä, eli takki alkaa olla ilmava ja untuvat pörhistymään päin. Ahkerasti olen ravistellut ja vatkaillut takkia käsin kuivatuksen välissä ja se näköjään vie aikaa, mutta toimii. Hyvä tästä vielä tulee!
ap.