Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-vuotiaan lapsen korviin sattuu lentokoneessa. Edellisvuonna on sairastettu korvatulehdus. Mitä tekisitte?

Vierailija
05.02.2024 |

Ollaan nyt ulkomailla ja toki voin täälläkin lääkäriin viedä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvitellut että paineistus koneissa on parantunut niin ettei tuota korviin sattumista enää ole, kun itsellä ei enää tunnu  kiljuvia lapsia ei koneissa enää ole kuulunut eikä noita mukeja kantavia matkustamohenkilöitä näkynyt.

Ilmeisesti ikä on minulla helpottanut ja vanhemmat oppineet etukäteen auttamaan lapsia. 

Vierailija
22/33 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä lentoemona suosittelen kun lähdette matkalle, että pyydätte henkilökuntaa /jo vaikka etukäteen oppaan kautta, että kosteuttavat aika kuumaksi (höyryäviä) paperiliinoja, ne laitetaan mukiin, Ja painetaan korvia vasten nousun ja laskun aikana.Sinä voit myös tehdä tämän lapselle nyt.Ota paperiliinaa, vessapaperia tai talouspaperia, keitä vettä kostuta liinat , ota pois liika vesi ,laita kuppeihin , laittakaa korvia suojaamaan niin paine ja lukitus lähtee. 

Tämä ei auta mitään. Korvatipat toimii ja tulpat sekä vastamelukuulokkeet. 

Kyllä ennen auttoi.MIkä on muuttunut? Höyry aukaisee lukon korvissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuvitellut että paineistus koneissa on parantunut niin ettei tuota korviin sattumista enää ole, kun itsellä ei enää tunnu  kiljuvia lapsia ei koneissa enää ole kuulunut eikä noita mukeja kantavia matkustamohenkilöitä näkynyt.

Ilmeisesti ikä on minulla helpottanut ja vanhemmat oppineet etukäteen auttamaan lapsia. 

Katselin kerran urheilukellosta lentomatkan aikana painetta. Todella alas se pudotettiin matkalentokorkeudessa, reilusti alle 800:n, kun maanpinnan tasossa on se n. 1000. Tuo erotus sitten kelataan laskeutuessa takaisin. Mitä hitaammin se saadaan tehtyä, sen parempi.

Vierailija
24/33 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotavaa: Anna lapselle juotavaa. Juominen voi auttaa tasapainottamaan painetta korvissa ja helpottamaan kipua.

Pureskelu: Anna lapsen pureskella purukumia tai syödä jotain, mikä vaatii pureskelua. Pureskelu auttaa myös tasapainottamaan painetta korvissa.

Nenän puhdistus: Jos lapsella on nuha, yritä pitää nenä auki puhdistamalla nenä nenäliinalla tai nenäsumutteella. Tämä voi auttaa vähentämään paineita korvissa.

Kipulääke: Tarvittaessa voit antaa lapselle iänmukaista kipulääkettä, kuten parasetamolia tai ibuprofeiinia, jos lapsi voi ottaa niitä ja ne ovat sallittuja hänen terveydentilassaan.

Lääkärin arvio: Lääkäri voi tarkistaa lapsen korvat ja tarvittaessa määrätä asianmukaista hoitoa.

Vierailija
25/33 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helpota.

T. 65v

Vierailija
26/33 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhkaisette tärykalvot neulalla kun rupeaa sattumaan. Tasaa paineen.

Vierailija
27/33 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin lapsena useamman korvatulehduksen ja on mahdollista, että siksi minullakin sattuu korviin varsinkin laskeutuminen lentokoneessa ja korvat jäävät pariksi kolmeksi päiväksi hieman lukkoon ja pikkuhiljaa aukenevat kokonaan.

Ei lasta tarvitse lääkäriin viedä jos ei korvatulehdusta. Odottakaa nyt ainakin muutama päivä jotta korvat aukeavat kokonaan.

Mulla aikueaa sellaisen "risahduksen" kera jota muut eivät kuule. 

Vierailija
28/33 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin emo antoi lapselle korvatippoja ja se auttoi.

Vierailija
29/33 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vie lasta lentokoneeseen jos sattuu. Vanhempana tuo vaiva yleensä helpottaa. 

Itselläni ei ole helpottanut, yhä (olen 47v) sattui yhtä paljon mitä ennenkin. Enkä ole sairastanut yhtään korvatulehdusta ikinä, joten siihen ei liity. Viime vuonna sitten ostin lentokorvatulpat, ja ne korvissa olen lentänyt kaksi edestakaista lentoa, eikä yhtään enää sattunut. Korvatulppia käytetään vain nousun ja laskun ajan, muun lennon aikana voi olla ilman niitä. Suosittelen.

Vierailija
30/33 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin neulalla puhkaista tärykalvot varmuuden vuoksi. Vara ei venettä kaada.

Vierailija
31/33 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä maassa olette, mutta apteekista saatat saada lääkettä, joka vähentää limakalvojen turvotusta. Suomessa tuotemerkkejä ovat esim. Duact ja Aerinaze, mutta meillä ovat reseptilääkkeitä. Italiassa ja Espanjassa vastaavia saa apteekista ilman reseptiä. Minulla ja teinilläni ovat auttaneet hyvin.

Vierailija
32/33 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikille.

Vierailija
33/33 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lennolla sattui niin maan prkl, mut sen jälkeen käyttänyt korvatulppia ja pään laittaminen polviin saattaa myös auttaa.

Se kipu on todella kova ja kun kyseessä lapsi, kaikki keinot käytettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan