Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb rauhanneuvottelija? Ei ainakaan Georgiassa, hänen itsensä mukaan (v. 2008)

Vierailija
05.02.2024 |

Alexander Stubbista on leivottu rauhanneuvottelijaa. Se ei kuitenkaan taida pitää paikkaansa. Stubb itse kertoi vuonna 2008 tehdyssä haastattelussa seuraavaa (kannattaa tosiaan käyttää vuoden 2008 lähteitä, sillä aika yleensä kultaa muistot):

"Aivan turha luulla, että me [Suomi] olimme jokin suuri rauhanrakentaja", Stubb sanoo.

"Tällaista hömppää en tahtoisi [suomalaismedialta] 2000-luvulla kuulla", tokaisee Suomen ulkoministeri.

Samassa haastattelussa kerrotaan, että Stubb oli neuvotteluissa Etyjin edustajana. Lopullisiin neuvotteluihin hän ei kuitenkaan osallistunut, koska Ranskan silloinen presidentti Sarkozy otti ne haltuunsa. Rauha saatiin aikaa ranskalaisten tekemän suunnitelman pohjalta. Ja tämän tunnusti myös Stubb itse:

"Keskiviikkona lentokoneessa Stubb ei kommentoi rauhansuunnitelman uutta versiota, koska hän ei neuvotellut sitä. [...] 'Ranskan presidentti halusi tilanteen haltuunsa, eikä meillä ollut mitään sitä vastaan', Stubb kertoo."

Hyvä ja kiinnostava juttu prosessista muutenkin. Kannattaa lukea: www.hs.fi/sunnuntai/art-2000004591223.html

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb esitteli allekirjoitettua non-paperia ja antoi ymmärtää, että tuo olisi rauhanpaperi. Näin kansaa huijataan. 

Vierailija
2/4 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan yritättet pakottaa Haavistoa ja mollata Stubbia. Peli on jo selvä, Pekasta ei tule Suomen tasavallan presidenttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubidolla on normaalit kokkarin puheet. Jos olet tarpeeksi hölmö uskomaan niitä...

Vierailija
4/4 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei mollata Stubbia eikä pakoteta Haavistoa presidentiksi. Aloituksessa kerrataan Stubbin omia sanoja.

Eilisessä 7.2. MTV:n tentissä kiinnitin itse huomiota siihen, että toimittajat eivät vaivaudu tekemään taustatyötä. Stubbin nyt esittämät väitteet siitä, että hän on itse ollut neuvottelemassa rauhaa Georgiaan, otetaan faktana. Viisitoista vuotta sitten faktat olivat täysin toisenlaisia. Jopa Stubbin omasta mielestä.

Niin se aika kultaa muistot ja Stubb muokkaa faktat tukemaan kulloinkin vallalla olevaan agendaa/tavoitetta. Joo, en yhtään epäile, etteikö Stubbista tulisi presidenttiä. Tökkii vain raskaasti se, että hän saavuttaa aseman vääristelemällä ja valehtelemalla. Enää ei rehellisyys ole hyve Suomen presidentillekään.

Mutta sori tästä ja eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän