Hetkinen, Fazer Runebergintorttu, 5,99e valmistusmaa Latvia. Valmistetaanko kansallisrunoilijan leivos ulkomailla?
Taitaa omaan koriin päätyä jonkun muun leipomon Runebergin torttu. Aiempana vuonna esimerkiksi Kanniston leipomolla on ollut hyvänmakuista Runebergin torttuja.
Miten kansallinen herkku voidaan valmistaa Latviassa ja tuoda sieltä? Minkä merkin tortut valitset?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Muuten noita leipoisi itse, mutta vuokaa hankala löytää eikä viitsi pelkkää runebergin torttua varten ostaa erillistä vuokaa. Konditoriosta tai ruokakaupasta siis tullut ostettua tortut.
Tosin kyllä muffinssivuokaan tehty kotitekoinen on ollut todella hyvää vaikka ei ulkonäöltä vastaa perinteistä.
Ei kai vuoan malli makuun vaikuta.
Fazerin latvialaiset runebergintorut 5,99 2 kpl 208 grammaa, 28,80 kg.
Deluxe Lidl suomalaiset runebergintortut 3,39 2 kpl 240 grammaa, 14,13 kg.
Fasun tuontitortut siis 104% prosenttia kalliimpia. Jo on...
Vierailija kirjoitti:
Rosten on ollut hyvä
Mutta normaali paksu ja kuiva. Gluteiiniton vissiin paree.
Vierailija kirjoitti:
Fazer tekee AINA siellä missä halvinta on. Ja aineista, jotka halvimpia on. On suuri ihme, että ne antoi periksi Wienernougat'n palmuöljyasiassa.
Joo, mutta se paikattiin lopettamalla mantelien paahtaminen itse ja ostamalla itse halpaa valmiiksi paahdettua mantelia. Ei ole maku enää sama.
Joo, huomasin itse saman pari vuotta sitten. Valitsen kyllä kotimaisen valmistajan tuotteen. Tää(kin) jää hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin latvialaiset runebergintorut 5,99 2 kpl 208 grammaa, 28,80 kg.
Deluxe Lidl suomalaiset runebergintortut 3,39 2 kpl 240 grammaa, 14,13 kg.
Fasun tuontitortut siis 104% prosenttia kalliimpia. Jo on...
Kannattaa hinnankin puolesta kotimainen.
Valmistuskustannukset Latviassa 0,59 euroa / torttu. Erikoistuote, johon laitetaan kunnon katteet.