Mitä maamme päättäjät tekevät yhä pahenemalle yksinäisyydelle?
Tuntuu, ettei tähän asiaan kiinnitetä huomiota tarpeeksi. On kamalaa kun arvot ovat niin kovat, että vain rikkailla on ystäviä, jotka ostetaan rahalla.
Kommentit (27)
Mitäpä itse aiot tehdä? Joko ryhdyit kaveriksi yksinäiselle?
Vierailija kirjoitti:
Jos on täysipäinen ja varaa, niin kannattaa ottaa koira, se on yhtä hyvä ystävä ja parempikin kuin joku random-tuttava.
Mä olen asunut samassa paikassa jo yli 30 vuotta ja suurimpaan osaan tuntemistani tämän lähiön asukkaista olen tutustunut nimenomaan koirien kautta. En muista ihmisten nimiä, mutta muistan heidän koiriensa nimet. Koiran avulla voi siis myös tutustua ihmisiin.
Eipä niitä kiinnosta vittuakaan. Kysyppä tulevalta pressalta Stubilta aikooko käydä Hursin joulujuhlissa.
No ei ole päättäjien asia. Ainakaan valtakunnantasolla.
Hyvin toimeen tulevat ei tajua ettei köyhillä ole varaa käydä missään eikä hankkia koiraa.
Kyllä nyt työttömien kuuluisi päästä pari kertaa työttömien yhdistyksen tiloihin viikossa! Mut ei peruspäivärahalla pääse, eikä kaverin kanssa kahvilaan
Suomessa on totuttu pitämään erilaisia ystäväpalveluita yhdistysten järjestäminä. Pitäisikö palvelut siirtää valtiolle ja alkaa maksaa palkkaa kuten työstä?
Mitä päättäjät edes voisivat tehdä asialle? Pakottaa yksinäiset kerran viikossa johonkin yksinäisten tapahtumaan, missä on muita yksinäisiä? Sakot tai linnaa, jos ei ystävysty siellä kenenkään kanssa puolen vuoden sisällä? Vai ajattelitko, että nykyiset vapaaehtoistyönä hoidettavat ystäväpalvelut pitäisi olla kuntien/hyvinvointialueiden/ valtion palveluita, joissa yksinäisille järjestettäisiin seuraa ja sille seuran pitäjälle kunnat/hyvinvointialueet/valtio maksaisi palkan siitä hommasta?
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/