Onko köyhällä ihmisellä mitään asiaa Helsingin Cafe Ekbergiin?
Aina näyttää olevan vain rikkaita ihmisiä kyseisessä kahvilassa
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä enää kun sisustus on pilattu! Kuolkoon pois.
Sekoitat kahvilan ja myymälän.
Yritys joka ei arvosta vanhaa saa kuolla pois.
Sinne voi hyvin mennä juomaan kupposen teetä. Tai myymälästä ostaa yhden sämpylän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin sisustus on pilattu?
Ei ole. Tuo kommentoija sekoittaa siihen, että myymälä remontoitiin joitain vuosia sitten.
On asiaa.
Jos sulla on vessapassi, niin voit mennä sinne vessaan ripuloimaan. Ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
KUKAAN ei tiedä sun rahapussisi sisältöä eikä kysy oletko köyhä, sinne vaan sekaan!
Jos treffit on tärkeät niin voi pari päivää olla syömättä, muuten ei.
Onko se muka jotenkin erityisen kallis kahvila? Minusta se on aika tavanomaisissa keskustan hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tuo kommentoija sekoittaa siihen, että myymälä remontoitiin joitain vuosia sitten.
Ja pilattiin täysin.
Ei kahvilan sisustusta muutettu. Seuraavassa rakennuksessa oleva myymälä sai uuden tiskin.
Minullakin oli keskituloisena ennen tapana poiketa uusissa kahviloissa kahvilla tilaisuuden tullen. Viimeisen palkka/inflaatio-kierroksen jälkeen en ole katsonut sitä enää mahdolliseksi. Kansa kituu, yrittäjät kituu ja valtio köyhtyy. Rikkaat vain lällättää kovempaa.
Ekbergin arkiaamiainen maksaa 17,90, Fazerin 18,90. Mulla on kerran kuussa läheisen kanssa treffit jommassa kummassa paikassa. Ei minun pienituloisen budjettia tuo kaada. Ja voihan sinne mennä kahvikupillisellekin. Ei maksa sen enempää kuin muissakaan keskustan kahviloissa.
En ole köyhä, mutta jos kävisin Helsingin kahviloissa, kohta olisin. Latten hinta lähestyy kuutta euroa, mikä on uskomattoman kallista.
Ekbergistä en ole koskaan pitänyt. Kävin viimeksi vuosia sitten ja se oli ahdas ja kaikkea muuta kuin viihtyisä. Eihän siellä voi edes jutella asioista, kun lähipöydät kuulevat kaiken. En tajua mitä hienoa siinä on, että tarjoilijat pujottelevat kuumien kahvi- ja teekuppien kanssa asiakkaiden seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin katsottiin viime vuoden verotus siinä ovella.
Joo, ovimies tsekkaa.
Tsekkaa myös pukeutumisen sopivuuden ja pärstäkertoimen.
Itse saa tehtyä paremmat kahvit ja leivonnaiset.
Voi että alkoi tehdä mieli napoleon leivosta. Täytyy jonain päivänä käydä siellä ostoksilla.
Kävin tuolla jo pienituloisena opiskelijana/osa-aikatyötä tekevänä, ja käyn edelleen, nyt työelämässä ja hyvätuloinen. Lempikahvila Helsingissä, Strindberg hyvä kakkonen.
Vierailija kirjoitti:
Itse saa tehtyä paremmat kahvit ja leivonnaiset.
Kaikkea ei tarvitse tehdä itse. Joskus kiva vaan olla ja nauttia kun joku muu tekee kaiken ja onhan ympäristökin vaihtelua.
Käyn ehkä kolme kertaa vuodessa kahvilassa ja silloin törsätään.
Vierailija kirjoitti:
Stubb käy siellä perheineen.
Haavisto myös.