Deittini ei tarjonnut lounasta vuorollaan
Kun tällä palstalla on viime aikoina pari miestä kertonut siitä, kuinka heitä on kovasti kyrsinyt se, että ensitreffeillä kahvilassa nainen on hänen piikkiinsä ostanut liian kalliita tuotteita, kuten paninin ja kaakaon, niin ajattelin kertoa oman kokemukseni:
Viime keväänä tapailin vähän aikaa yhtä nelikymppistä lähihoitajana työskentelevää miestä ja kerran menimme sitten minun ehdotuksestani lounaalle erääseen lounasravintolaan, jonne minulla oli kuponki, jolla saa kaksi lounasbuffaa hintaan 20€ eli siis 10€/hlö. Sille tarjoilijalle ei käynyt se, että oltaisiin maksettu se puoliksi vaan se piti maksaa samasta. Mä sitten sanoin miehelle, että mä voin maksaa nyt, niin tarjoa sä sitten ensi kerralla.
No, sitten kun n. Kuukauden päästä mentiin taas lounaalle yhteen toiseen ravintolaan, ei hän kuitenkaan tarjonnut minulle.
Mietin vaan, että eikö hän oikeasti muistanut, että olisi ollut hänen vuoronsa tarjota vai tahallaanko hän jätti tarjoamatta? En siinä tilanteessa itse ottanut asiaa puheeksi, koska minun mielestäni se tuntuisi kiusalliselta alkaa muistutella tuosta asiasta, että kyllä se pitäisi itse muistaa jos on velkaa. Ja tosi noloa unohtaa tuollainen asia, kun yleensä tutustuessa uuteen mahdolliseen seurustelukumppaniin, sitä haluaa antaa itsestään mahdollisimman positiivisen kuvan. Vai pitäisikö tämä tulkita niin, että hän ei edes ollut kovin kiinnostunut minusta, joten hän ajatteli, että hänelle on ihan sama, vaikka antaa itsestään huonon kuvan?
Mainittakoon, että ennen tuota lounasta me oltiin siis käyty treffeillä 2-3 kertaa kahvilassa tai lounaalla ja silloin kumpikin maksoi vain omat safkansa .
Kommentit (26)
Sanoisin näin; sä et ollut tarpeeksi tärkeä sille, että olisi painanut mieleen asian. Nyt vaan siirryt seuraavaan, josset jo ole.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellasii nää lähärit on.;)
No mä itse olen sairaanhoitaja ja kyllä minulla on käsitys siitä, mikä on reilua ja mikä ei ja milloin ollaan vastavuoroisia
Tompan serkku Susanna toimii kans sairaanhoitajana. Hakee erinäisissä deittisovelluksissa itselleen maksajaa,mukaanlukien Tinderissä. Oli jopa niinkin säälittävä että koitti käännyttää homoksi kääntynyttyä eksäänsä takas heteroksi. 2 lapsen yh.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin näin; sä et ollut tarpeeksi tärkeä sille, että olisi painanut mieleen asian. Nyt vaan siirryt seuraavaan, josset jo ole.
Tämä on hyvin mahdollista. Jos se tyyppi olisi ollut minusta kiinnostunut, niin kyllä hän silloin olisi halunnut tehdä hyvän vaikutuksen minuun.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvin mahdollista. Jos se tyyppi olisi ollut minusta kiinnostunut, niin kyllä hän silloin olisi halunnut tehdä hyvän vaikutuksen minuun.
!
Jos hän on pihi jo nyt, eipä ole suhteella mahdollisuuksia. Tarkoitan, että jos pihtaa ihan normaalissa maksutilanteessa, eli hänen vuoronsa maksaa, niin on pihi myös tunteissaan ja muissa teoissaan. Voi olla myös jotenkin tunnetaidoiltaan jähmeä, ettei vaan ole tilannetajua.
Olisihan se mies voinut siinä tilanteessa itsekin tarjoutua maksamaan molempien lounasbuffetit tai sitten sanoa minulle, että hän käy nostamassa käteistä pankkiautomaatista ja maksaa saman tien osuutensa minulle.
Jos mä tapailen jota kuta ja joskus tarjoan ulkona syödessä , niin kyllä mä odotan, että se treffikumppani myös joskus vastavuoroisesti tarjoaa.
Ap