Alkossa palvelualttius alkaa mennä jo häirinnän puolelle
Minä kaipaisin katselurauhaa. Ei ole mukavaa että ollaan heti kimpussa kyselemässä mitä saisi olla tai etsitkö jotain. Onhan tämä tietysti ihan huippua siihen perinteiseen tiski-Alkon aikaan, mutta silti...
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä tykkään alkolaisten avusta! Mulle kelpaa aina suositukset, ja opin siinä itsekin vähän viineistä.
No ehkä ne perjantain kossupullon hakijat eivät innostu suosituksista niin kuin me paremman puolen viininlipittäjät :)
Juuri tuollaisia hyacinthbucketteja kuvittelen av-mammojen olevan. Pakko aina esittää vähän parempaa kuin onkaan. :D
Kohteliaisuus on verhottu tapa kytsiä onko asiakas kännissä. Aika ovelaa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi hyvät viinit. Mutta nolottaa mennä ostamaan, kun en tiedä niistä mitään. Myyjä kysyy kuivaa vai makeaa, vaaleaa vai tummaa, pähkinäistä.... En tiedä mitä ne tarkoittaa, yritän vain arvailla. Noloa mennä ostamaan hyvää viiniä, kun ei tiedä mitä on hakemassa. Haluan vain hyvän makuista.
Niihin kysymyksiin voi myös vastata, ettei tiedä tai voi vaikka kertoa ihan, että tämä viini oli mielestäni hyvää tai tästä en pitänyt. Ei siinä ole mitään noloa, ne myyjät kysyvät, jotta saisivat vähän lisätietoja siitä mikä voisi osua kohdalleen. Hyvän makuinen, kun voi olla ihan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ois hauska kuulla joltain alkon työntekijältä, että onko niille ohjeistettu tuo tapa. Minä käyn ostamassa pienessä alkossa viiniä, niin se on alle minuutti kun puljun ainoa myyjä on pälpättämässä.
On ohjeistettu tervehtimään saapuvia asiakkaita. Suositusten antaminen ja sopivan tuotteen etsiminen on myös se kivoin osa työpäivää, minkä takia moni sitä apuaan tarjoaa.
Mä inhoan tätä että kysytään jopa "miten on perjantai-iltasi lähtenyt käyntiin". Marimekko harrasti tätä yhdessä vaiheessa mutta onneksi luopui siitä.
Apteekissakin olisi kiva katsella tuotteita mutta heti ryntää pataljoona innokkaita myyjiä/farmaseutteja.
Vierailija kirjoitti:
Alko on uusi Apteekki!
Mä olen miettinyt että johtuukohan tämä farmaseuttien läheisyyden kaipuu hinnoittelusta. Itse tykkään verrata Suomen hintoja Saksaan ja Viroon. Itkuhan siinä meinaa tulla mutta kuitenkin. Ibumax ja Parasetamol, ripulilääkkeet maksavat Virossa melkein puolet vähemmän kuin Suomessa.
No joskus ne lääkkeet on pakko ostaa silloin kun on kipeänä. Esim itsellä meni flunssaan tällä viikolla 39 e. Virossa nuo lääkkeet olisi saanut 22 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alko on uusi Apteekki!
Mä olen miettinyt että johtuukohan tämä farmaseuttien läheisyyden kaipuu hinnoittelusta. Itse tykkään verrata Suomen hintoja Saksaan ja Viroon. Itkuhan siinä meinaa tulla mutta kuitenkin. Ibumax ja Parasetamol, ripulilääkkeet maksavat Virossa melkein puolet vähemmän kuin Suomessa.
No joskus ne lääkkeet on pakko ostaa silloin kun on kipeänä. Esim itsellä meni flunssaan tällä viikolla 39 e. Virossa nuo lääkkeet olisi saanut 22 e.
Virossa käy nykyään Zyrtec-turisteja. Tajusin vuosi sitten että Zyrtec maksaa vähän päälle 4 e Tallinnasa. Suomessa hinta on lähellä 9 e. Nyt ilmeisesti muutkin ovat tämän tajunneet.
Vierailija kirjoitti:
Alkon myyjät ovat aivan mahtavia asiantuntijoita, kannattaa hyödyntää heidän osaamistaan. Haluat sitten matchata viinin vaikka itämaiseen kana-ateriaan tai löytää kivan edullisen seurustelu-/lipittelyviinin, niin he osaavat suositella. Tulee kokeiltua muutakin kuin aina niitä vanhoja samoja.
Tällaisissa tapauksissa onkin varmasti hyvä että saa palvelua. Mutta itse olen sitä kaliiberia etten pidä puna- tai valkoviineistä yhtään enkä siis koskaan osta sellaisia (mielestäni viini kuin viini pilaa hyvän ruuan maun ja kyllä, olen testannut "oikeilla viineillä") ja kuohareistakin kelpuutan vain yhtä tiettyä, ja jätän ostamatta jos ei sitä ole. Käydäänkin alkossa lähinnä vain hakemassa autoreissulle hyvät iltasnapsit, ja siinä vain pohditaan mitä makua tällä kertaa. Niin ei tarvits myyjää. Osaan kyllä tottakai kauniisti kieltäytyä palvelusta, eikä ärsytä että tarjoavat.
Jos menee uuteen apteekkiin niin ärsyttävintä on kun koitat löytää ne oikeat osastot, eläimille, flunssaan, intiimi tms. Ja kun et heti löydä niin tietysti näytät siltä että kaipaat apua 😄 Tutussa apteekissa taas osaa heti mennä oikealle hylyllle, ottaa tuotteen ja mennä kassalle, eikä kukaan ehdi lähestyä.
No sama toimii kyllä Alkossakin 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alko on uusi Apteekki!
Virossa käy nykyään Zyrtec-turisteja. Tajusin vuosi sitten että Zyrtec maksaa vähän päälle 4 e Tallinnasa. Suomessa hinta on lähellä 9 e. Nyt ilmeisesti muutkin ovat tämän tajunneet.
Ne saa ilmaiseksi toimeentulotuen piikkiin jos on vain lääkärin kirjoittama resepti siihen.
Vierailija kirjoitti:
Omalla paikkakunnalla se on ihan häpeämätöntä myymälävarkaiden kyttäämistä vaikka miten naamioidaan "asiakaspalveluksi".
Sen jälkeenkin kun sanoo ettei tarvitse apua, tyyppi jää muutaman metrin päähän "järjestelemään" pulloja edes takaisin.
Koskaan en ole kaupasta tai alkosta vienyt mitään, ja olen tavallisesti pukeutuva keski-ikäinen nainen. Jos haluatte panostaa oikeaan asiakaspalveluun, lakatkaa kohtelemasta jokaista asiakasta uhkana.
Verkkokauppa.comissa on oikeaa asiakaspalvelua. Kukaan ei tyrkytä "apua" mutta sitä saa heti pyydettäessä ja ilman tuputusta.
Sama kokemus mutta ei Alkosta tosin :D Myyjä kysyi haluanko apua ja sanoin ei, en tarvitse..hän jäi kyttäämään ja seurasi kuin hai laivaa koko sen.. neljä minuuttia minkä vietin liikkeessä. Tuli epämukava olo ja en saa valittua mitä ostaisin kun toinen vahtii kuin rikollista. (En myös ole koskaan ole vienyt mitään, enkä ole edes epäilyttävän näköinen)
Ne on olleet kurssilla. Asiakas pitää saada vuorovaikutukseen ennen, kuin asiakas ehtii ylittää sisäänkäynnin ovimaton.
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan tätä että kysytään jopa "miten on perjantai-iltasi lähtenyt käyntiin". Marimekko harrasti tätä yhdessä vaiheessa mutta onneksi luopui siitä.
Apteekissakin olisi kiva katsella tuotteita mutta heti ryntää pataljoona innokkaita myyjiä/farmaseutteja.
Paras apteekkikokemus: myyjä/farmaseutti istuu kassalla ja lukee lehteä rauhassa, kun aika on hiljainen. Löydän särkylääkkeen, maksan sen ja hän palaa lehtensä pariin. Mukavan rauhallista.
mennyt jo yli myyjien koulutuksessa tua lässytys pakko sama myyjä moikkaa 3 kertaa samalla käynnillä. liika on liikaa ei varmaan myyjistäkään ole hauskaa hokea hyvää päivän jatkoa ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin
Olette te uskomattomia. Eikö se palvelualttius juurikin ole myyjän tehtävä.
Kukaan ei ole koskaan sen jälkeen häirinnyt, kun olen sanonut ystävääällisesti "kiitos, muutta katselen vielä". Valittaako sama ihmiset silloin kun myyjää joutuu odottamaan muutaman minuutin?
Alkon konseptiin kuuluu olla korostetun avulias ja antaa kuvaa että kukaan muu ei osaisi myydä alkoholia.
Mielummin ostaa marketista käsidesiä ja juo sitä kun menee alkoon.
Olen sen verran asiantuntija että vain alimpien hyllyjen punkut kelpaa.
Alkon pitäisi lakkauttaa kaikki myymälät välittömästi ja siirtyä vain verkkokauppaan, olisi valtiolle pelkkää säästöä.
Ei se ainakaan läheskään yhtä paha ole kuin apteekissa. Viime kerrat olen kyllä ihan rauhassa saanut etsiä juoman Alkossa.
Esim apteekeissahan ei ehdi löytää sitä etsimäänsä lääkettä vaikka se on jo tiedossa, ennen kuin apteekkari on kimpussa. Esim jos menen hakemaan buranaa, ennen kuin silmät ehtii osua burana-pakettiin apteekkari jo vieressä kysymässä voiko auttaa...