Alkossa palvelualttius alkaa mennä jo häirinnän puolelle
Minä kaipaisin katselurauhaa. Ei ole mukavaa että ollaan heti kimpussa kyselemässä mitä saisi olla tai etsitkö jotain. Onhan tämä tietysti ihan huippua siihen perinteiseen tiski-Alkon aikaan, mutta silti...
Kommentit (66)
Miksi juuri viini on sellainen tuote mitä ei saa ostaa ilman neuvontaa? Miksi kaupan monimetrisillä leipähyllyillä ole myyjiä neuvomassa?
Joka paikassa kysytään että saako auttaa (koska päälliköt on käskeny). Ok jos loppuu kun sanoo ettei tartte apua mutta jos ei lopu niin vaihdan kauppaa.
Samanlaisia juoppoja ne rikkaatkin ovat, he juovat vain kalliimpia tuotteita. Kyselevät myyjiltä suosituksia, että vaikuttaisivat fiksuimmilta.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi hyvät viinit. Mutta nolottaa mennä ostamaan, kun en tiedä niistä mitään. Myyjä kysyy kuivaa vai makeaa, vaaleaa vai tummaa, pähkinäistä.... En tiedä mitä ne tarkoittaa, yritän vain arvailla. Noloa mennä ostamaan hyvää viiniä, kun ei tiedä mitä on hakemassa. Haluan vain hyvän makuista.
Vasta kokeilemallahan sen tietää. Viini on sama kuin suklaa. Ostat vaikka kaksi eri viiniä ja vertailet. Oma maku ratkaisee.
Vai menee normaali asiakaspalvelu jo häirinnän puolelle? Voi hyvää päivää!
Miksi Suomi on niin junttivaltio, että viinat täytyy myydä alkoholimyymälässä. Euroopan jokaisessa muussa maassa saa alkoholia elintarvikemyymälästä? Hävettää tämä suomen systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan vuotta siitä on kun olen alkossa käynyt (itse, se on sanottava), ja silloin kyllä vähän ihmettelin kun myyjä ei edes tervehtinyt, katsoi vain naama norsunveellä tiskin takaa, saati että olisi tullut apua tarjoamaan vaikka siinä tähyilin kovasti hyllyrivejä.
Liekö ollut mukana ollut kaveri sen verran vakiasiakas etten minäkään saanut palvelua. Tai siis olihan se vakioasiakas, sen tiedän.
Montako vuotta? Kuitenkin tulit kommentoimaan. 🤣🤣 Juoppo, joka teeskentelee olevansa raitis. Tunnen nämä alkoholistien selitykset. Niitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan vuotta siitä on kun olen alkossa käynyt (itse, se on sanottava), ja silloin kyllä vähän ihmettelin kun myyjä ei edes tervehtinyt, katsoi vain naama norsunveellä tiskin takaa, saati että olisi tullut apua tarjoamaan vaikka siinä tähyilin kovasti hyllyrivejä.
Liekö ollut mukana ollut kaveri sen verran vakiasiakas etten minäkään saanut palvelua. Tai siis olihan se vakioasiakas, sen tiedän.
Todella mukava yksi vanhempi vakkari myyjä oli. Moikkaili jne. Taisi jäädä jo eläkkeelle? Hänen nuorempi työkaverinsa aina tahalleen naama norsun veellä aina kun minua palveli. Nykyään palkkaavat vain nuorempia eivätkä oikein ollenkaan palvele. Toisaalta hyvä niin, ei tarvitse moikkailla takaisin eikä tarvitse mihinkään kysymyksiinkään vastata tarviinko apua, en tarvii!
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomi on niin junttivaltio, että viinat täytyy myydä alkoholimyymälässä. Euroopan jokaisessa muussa maassa saa alkoholia elintarvikemyymälästä? Hävettää tämä suomen systeemi.
Det samt sortimentet. Paskan myivät
Opettele viittomaan senverran että osaat sanoa jotta olet kuuro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako vuotta? Kuitenkin tulit kommentoimaan. 🤣🤣 Juoppo, joka teeskentelee olevansa raitis. Tunnen nämä alkoholistien selitykset. Niitä riittää.
Taisi ilmestyä kyseinen myyjä paikalle. En sanonut olevani raitis. En vain asioi alkossa, itse.
Sen kerran kun käyn Alkossa otan kaiken irti myyjistä. Pidän hyvästä palvelusta ja olen sosiaalinen ihminen, niin en ahdistu saati pelkää kun vieras lähestyy minua. Kerron reippaasti, millaiseen tilanteeseen tai ateriaan kaipaan sopivaa viiniä , mistä maasta toivon viinin tulevan ja missä hintaluokassa viini saa olla. Uudet myyjät eivät aina ihan osaa, mutta kokeneemmat myyjät pyydetään apuun, ja siinä meitä voi olla sitten ryhmä pohtimassa mikä vois olla sopivin viini mukaani. Joskus jutellaan kaikkea muutakin kiireen ja asiakasmäärän mukaan. En tajua, miten joku voi kokea palvelun ikäväksi. Niin paljon valitetaan sitä, ettei palvella missään. Alko on sen asian osannut korjata hyvin. Ja se asiakas, joka pönöttää yhden hyllyn äärellä ihan itse päättämässä ostoksestaan on usein tiellä kun pitäisi päästä eteenpäin.
Onko vaikea sanoa että et tarvitse apua?
Vierailija kirjoitti:
Suomi nyt on tämmöinen takapajula. Saksalaiseen verrattuna suomalainen on niin erilainen. Ensimmäiselle kannabis on sallittua ja toiselle karmea huumausainerikos. Kun kyse on päihteistä oli se alkoholia tai vähemmän haitallista niin suomalainen poliitikko ei osaa sallia. Niillä on holhoaminen ja kieltäminen ainoat kuviteltavissa olevat ratkaisut.
Ois hauska kuulla joltain alkon työntekijältä, että onko niille ohjeistettu tuo tapa. Minä käyn ostamassa pienessä alkossa viiniä, niin se on alle minuutti kun puljun ainoa myyjä on pälpättämässä.
Ei tule enää valikoitua erilaisia viinejä, vaan sitä syöksyy sisälle, ottaa sen saman merkin kuin aina, ja syöksyy kassalle. Jos pysähtyy hetkeksikään, hyökkää joku kysymään mitä etsin.
Mutta tämähän on vain introvertin ongelma. Alkoissa on 99 % hyvä palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Supoa aina alkaa kiinnostamaan palkkaaminen kun käy asiakkaana Alkossa. Luulevat, että alkoholistista saa helpommin työntekijän.
Onkos sinulla kusta päässä?
Olen vähän samaa mieltä. Luulisi, että se, että käännän selkäni enkä ota katsekontaktia, olisi vihje, etten tarvitse apua. Mutta ei, aina ängetään iholle, joskus useamman kerran saman ostosreissun aikana.
Tavallaan ymmärrän tuon kyselyn, jos asiakas epätietoisena pälyilee ympärilleen etsien, että missäköhän tässä myymälässä on perjantaipullot. Itse olen juuri tällainen satunnaisesti eri Alkoissa kävijä, joka kuitenkin tietää mitä hakee.
Viinihyllyllä sitten taas kiva saada suosituksia...
Mua kiinnostaisi hyvät viinit. Mutta nolottaa mennä ostamaan, kun en tiedä niistä mitään. Myyjä kysyy kuivaa vai makeaa, vaaleaa vai tummaa, pähkinäistä.... En tiedä mitä ne tarkoittaa, yritän vain arvailla. Noloa mennä ostamaan hyvää viiniä, kun ei tiedä mitä on hakemassa. Haluan vain hyvän makuista.