Kävin muutama vuosi sitten subwayssa säännölllsesti ja maksoin 3,9e. Nyt kasvistäytteinen subi 8,9e. Miten hinnat nousseet näin?
Ennen sai tuolla hinnalla 30-senttisen pitkän subileivän. Pienemmän sai useimmiten hintaan 3,9 euroa ja jos ei ollut hyvä päivän leipä niin normaali hintakin oli 5-6 euroa.
Miten hinnat ovat voineet nousta noin paljon?
Kommentit (61)
Euronjuusto maksaa mäkissä nykyään yli 2€.
niin ne hinnat vaan muuttuu
Vierailija kirjoitti:
Täyspitkä subi 16,50 euroa. Hurja hinta täytetylle sämpylälle. Ei saa edes tarjoilulautasta, aterimia tai vettä juotavaksi tuon hintaisella leivälle. Veden kanssa on 20 euroa.
Halvemmaksi tulee mennä johonkin missä on pöytiintarjoilu ja valkoiset pöytäliinat niin saa juomaveden ilmaiseksi.
Pakkoko niitä sämpylöitä on sieltä ostaa, tee kotona.
Saksassa oli tripla hampurilainen 5.50, suomessa hinta jotain 12 euroa.
Palkat nousee. Kustannukset nousee.
Burger Kingin 3 euron tuplajuusto pitää nälän helposti sen 8 tuntia, minkä olen normaaliin tapaan töissä. Ja töistä tullessa toinen samanlainen tai schrichatsa lihapitoisena samaan hintaan.
Noihin kuluu vain kolikoita ja setelit joutaa sijoituksiin
Lopetin lounasravintoloissakin käymisen kun hinnat lähestyvät 15 euroa.
Ostovoima on romahtanut ja Suomi on köyhtynyt valtavasti. Olisi aika tehdä asialle jotain.
Meillä Turussa esim. 30 cm kinkkusubi 11,90e. Aivan törkeän hintaista! En ole enää kuukausiin ostanut yhtään kun maksaa niin paljon.
Fazerin sininen suklaapatukka maksoi ennen sotaa 0.50€ nyt 1.09€.
Olen jättänyt ostamatta, ja niin muidenkin pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin sininen suklaapatukka maksoi ennen sotaa 0.50€ nyt 1.09€.
Olen jättänyt ostamatta, ja niin muidenkin pitäisi tehdä.
Paljon tässä jääkin ostamatta, kun sama rahasumma riittää harvempiin tuotteisiin.
Subi oli pikaruoasta se vähän terveellisempi vaihtoehto niin harmi että hinnat nousseet noin.
Muutos tapahtui tyttö hallituksen aikana. Veroja korotettiin ja yrittäminen oltaisiin haluttu kokonaan kielletyksi.
Vierailija kirjoitti:
Kana teriyaki subi guacamolekastikkeella + vettä juomaksi 22,40 euroa. On siinä hintaa pikaruoalla.
Että mitä! Olen yhden kerran eläissäni, taisi olla vuonna 2006, känyt Subwayssä. En enää muista minkä tuotteen ostin tai mitä se maksoi. Tuollaista hintaa en ikinä maksaisi. Enkä edes mielestäni ole pudonnut kokonaan kärryiltä koska käyn kuitenkin viikoittain Helsingin keskustan kahviloissa. Siis jossain tusinaketjupaikassa tollaset hinnat, ei-ei-ei!
Hyvä tuoreidea noissa on että saa kasviksia ja monipuolisesti täytteet omien toiveiden mukaan, mutta hinta on karannut.
Moni pikaruoka on kallistunut. Euron juustohampparikin on pari euroa.
Itse olin pitkään ihan koukussa niihin perhanan patonkeihin, mutta hintojen nousun myötä olen opetellut tekemään samanmakuisia itse. Tykkään siis eniten tonnikalasta, eikä ole vaikea toteuttaa kotona kun sekoittaa vaan majoneesia joukkoon. Prisman yksi tietty valkosipulipatonki on saman mallinen ja rakenteelta tarpeeksi lähelle, kuin subissa. Leikkaan samat kasvikset samaan tyyliin kuin siellä ja kastikkeita myös testaillut useita ja löytänyt omat suosikit jne. Lämmitän hetken uunissa tai airfryerissa. Säästän nyt hitosti rahaa siihen nähden että ennen ostin vähintään kerran viikossa kalliin 30cm patongin. Kotona tehdystä ei jää yhtä raskas olo ja aidosti väitän että osaan tehdä yhtä hyvän. Sama aikakin siinä menee kuin menisi paikalle, jonottaisi ja tilaisi. Suosittelen muillekin lämpimästi, boikottiin vaan mokoma jenkkiketju.
Päivn Kurmeet kahdelle liitistä 10 eur, tai Buffasta pötsi pyöreäksi kumpillä.
Ja henkilökunnatkaan ei wittuile ja simputa.
Vierailija kirjoitti:
Laitatko tänne sen kuvakaappauksen 30 cm 3.9 euron subista.
Ok. Venaa sekka eka
En ole käynyt Subwayssa enää viime vuoden jälkeen kun suorastaan järkytyin kun otin 15 cm spicy italianin josta maksoin muistaakseni lähes kahdeksan euroa. Aika moinen muutos siihen verrattuna että vain noin vuotta aiemmin olin saanut saman subin vitosella.
Ilmastonsuojelu maksaa. Ehkä tulee liikaa päästökaasuja asiakkailta :-)