Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on epäonnistunein vaatehankintasi?

Vierailija
03.02.2024 |

Tuliko kalliiksi, jäikö kokonaan käyttämättä? Kierrätitkö, vai makaako vieläkin kaapissa? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ulkomailta mustan juhlajakun, kaunis helmikirjailtu. Oikeastaan siinä ei ollut mitään vikaa ja mallailin sitä päälleni moneen kertaan, mutta aina päädyin laittamaan jotain muuta. En käyttänyt sitä kertaakaan. En muista, mihin se on päätynyt. Eipä ainakaan ole viime aikoina näkynyt. 

Vierailija
2/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaapissa useampi hame tai mekko ostettuna varmuuden varalle, kun kyllähän jokaisella naisella pitää joku puolihame/pikkumusta olla.

Ainoatakaan noista en ole koskaan käyttänyt, kysyin joskus äidilläni olenko lapsena käyttänyt mekkoja ja äidin toteamus oli, että joo, kastetilaisuudessa sulla oli kastemekko. Olen nykyään nelikymppinen, enkä ole tarvinnut hamosia elämäni aikana oikeasti mihinkään, aina olen selvinnyt housupuvuilla virallisemmat tilanteet. 

No, ei noissa kovin montaa euroa ole kiinni, lähinnä vievät kaappitilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on paljonkin. Ekana tulee mieleen Dr Martensit, joista totesin kahden kokeilun jälkeen että jalkani eivät tule koskaan kestämään sitä sisäänajoa. Sain onneksi myytyä eteenpäin parinkympin tappiolla. 

Vierailija
4/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaapissa useampi hame tai mekko ostettuna varmuuden varalle, kun kyllähän jokaisella naisella pitää joku puolihame/pikkumusta olla.

Ainoatakaan noista en ole koskaan käyttänyt, kysyin joskus äidilläni olenko lapsena käyttänyt mekkoja ja äidin toteamus oli, että joo, kastetilaisuudessa sulla oli kastemekko. Olen nykyään nelikymppinen, enkä ole tarvinnut hamosia elämäni aikana oikeasti mihinkään, aina olen selvinnyt housupuvuilla virallisemmat tilanteet. 

Ihana äiti!

Vierailija
5/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran nettikirppareilta "halpoja" vaatteita, useampaan otteeseen, hinnaksi tuli kai yhteeänsä about 100 euroa. Ehkä pari kertaa käytin, ja sitten ne jäi kaapin pohjalle.

Vierailija
6/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämättömiä vaatteita on vaikka miten paljon, mutta huijaan itseni uskomaan, että joskus vielä käytän niitä. Erityisesti tämä koskee upeita korkkareita! 

Vierailija
7/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle kommenttina, että jännä, miten erilaisia me ihmiset ollaan. Minulla jää housut käyttämättä, monesti menen lenkillekin mekko päällä, sporttisempi tosin. Lapsena jouduin housuja käyttämään, mutta ai että tuntuu epämukavalta vaatekappaleelta.

Virhehankintoja on tullut tehtyä paljon. Pahimpia korolliset hintavat kengät, en ole tainnut käyttää viiteen vuoteen kertaakaan, mutta silti tullut hankittua useammat uudet, jotka kyllä hyvältä näyttäisivät siistien vaatteiden kanssa, mutta se epämukavuus on jo liikaa näin keski-ikäisenä.

Vierailija
8/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana äiti!

Joo mun äitini on kaikin puolin supernainen. Eipä hänkään pahemmin hameisiin ole pukeutunut, rivakka käytännön ja toiminnan ihminen kun on. Varmaan siksi ei ole tyttärellekään pukeutumisessa tuo helmojen käyttö tarttunut :)

Vierailija
9/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari nk. juhlamekkoa, olen ihastunut ja ostanut ajatuksella käyttää joissain juhlissa (häät tmv.) mutta jostain syystä on jäänyt käyttämättä.

Ihan tavallaan järkevistä syistä, polvimittainen lyhythihainen vaaleanroosa mekko missä paljettikoristeluita liian kesäinen esim. syyshäihin.

Saattaa vielä tulla käyttöä jossain kohtaa, mutta maku muuttuu hieman ajan mittaan, ei ehkä enää 'kiva' muutaman vuoden kuluttua.

Muutenkin tuntuu että pukeutuminen on koronan jälkeen tullut rennommaksi, aiemmin kauluspaita tmv. oli ihan ok, nykyään useimmat 'huppareissa' ja muissa rennommissa vaatteissa, tuntuu että itsekkin pitää laittaa rennompaa päälle.

Vierailija
10/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut monta vuotta sellainen "tissipaita" eli liian antelias vaate. Tai en muista onko enää, kun en oo ikinä sitä käyttänyt. Ei oo vaan mun juttu yrityksestä huolimatta.

Vierailija
11/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on paljonkin. Ekana tulee mieleen Dr Martensit, joista totesin kahden kokeilun jälkeen että jalkani eivät tule koskaan kestämään sitä sisäänajoa. Sain onneksi myytyä eteenpäin parinkympin tappiolla. 

Onko nuo Martensit kengät? Minä ostin Sievin pitkät sisältä karvaiset vetoketjulliset talvikengät.yhden kävelykerran (useampi km) jälkeen kumpikin kantapääni 

nahka oli rutussa,siihen jäi se käyttö. Maksoivat yli 200 e.

Vierailija
12/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmoselle kommenttina, että jännä, miten erilaisia me ihmiset ollaan. Minulla jää housut käyttämättä, monesti menen lenkillekin mekko päällä, sporttisempi tosin. Lapsena jouduin housuja käyttämään, mutta ai että tuntuu epämukavalta vaatekappaleelta.

Virhehankintoja on tullut tehtyä paljon. Pahimpia korolliset hintavat kengät, en ole tainnut käyttää viiteen vuoteen kertaakaan, mutta silti tullut hankittua useammat uudet, jotka kyllä hyvältä näyttäisivät siistien vaatteiden kanssa, mutta se epämukavuus on jo liikaa näin keski-ikäisenä.

Sama juttu korkokenkien kanssa. Korona-aikana en käyttänyt niitä missään, ei ollut tarvetta, ja nyt ajatuskin jalkojen sullomisesta niihin epämukaviin kapistuksiin puistattaa. 

Vierailija
13/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niken vaaleansininen toppi, jossa näytin kissankellolta, koska topin helma oli hamemainen.

En tiedä, mitä odotin, kun tilauksen tein - pidin väristä, mutta en ajatellut mallia. Ehkä toppi oli tarkoitettu ylipainoisille.

Nyt kun asiaa ajattelen, vielä hölmömpää oli, etten palauttanut toppia tai vaihtanut sitä pienempään kokoon... Laitoin vain kierrätykseen, pidettyäni sitä kaapissa jonkin aikaa käyttämättömänä.

Vierailija
14/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että nuoremmilla menee mukavuus ohi muun, kaikilla kaikkialla tennarit tai vastaavat. Omassa nuoruudessa oli korkkareita ja vastaavia. Ei sillä, pidän nykyistä muotia fiksumpana, eipähän ole jalat kipeinä!

Vierailija
15/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut Wishiltä tyhmyyksissä tilatut kuteet jotka eivät ole malliltaan ja materiaaleiltaan sinne päinkään mitä mainoskuvissa. Enää en tilaile juuri mitään vaatteita netistä, kun ei pääse hiplaamaan eikä sovittamaan.

Vierailija
16/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään huonoja ostoksia.

Vierailija
17/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan miehenä jotkut puvut, joita käytän ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Ei sinällään virhehankintoja, mutta olisi ehkä kannattanut vain vuokrata puku joka kerta kuin moista tarvitsen.

M43

Vierailija
18/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta puolipitkä villakangastakin tapainen talvitakki, nätti leikkaus ja hintaansa nähden laadukas, istui päälleni hyvin ja oli minun tyyliäni; ei liian hieno mutta kuitenkin "parempi takki". Hölmöyksissäni en tajunnut sovittaessa ottaa huomioon että päälläni oli vain ohut pusero. Oikeassa käytössä olisi pitänyt olla villapaita tms, hihat olivat niin kapeat että piti olla kädet suorana ja kainaloista kiristi. En voinut pitää sitä, lahjoitin Punaisen Ristin Konttiin.

Vierailija
19/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettaisko vain uusin? Musta mekko, tiedätte, niitä säkkimallisia, joissa on joku rimpsuhelma. Tilasin nettikirppikseltä, helppo juttu, kun tuollainen sopii joka vartalolle, tietenkin. Voi luoja Olin kuin Barbapapan ja jätesäkin risteytys. Mekko ei ollut kallis ja palautus oli maksullinen, joten palauttamatta jäi. Tuossa se ilkkuu mulle nyt, ja mietin, voiskohan siitä väsätä jotain käyttökelpoista. 

Vierailija
20/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat t-paidat jotka ovatkin sitten liian lyhyitä. Mahani ei ole esittelykunnossa. Kierrätykseen päätyvät, ja nykyään olen tarkempi.