Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäriin pääsy on liian hidasta

Vierailija
17.07.2024 |

Kiireellisiin hammashoitoihin sentään pääsee mutta muuten on voivoi. Tarkastukseen saatetaan varata aika esim. puolen vuoden päähän. Sitten paikkaukseen tms. uusi aika vaikkapa 6-12 kuukauden kuluttua. Itse olen nyt käynyt hammashoitolassa nyt kaksi kertaa. Odotellessani vuoroani huomasin, että lähes kaikki puhuivat jotain muuta kieltä kuin suomea tai ruotsia. Noista varmasti lähes kaikki tai kaikki ovat sellaisia joista valtio ei ole saanut yhtään verotuloja. Taataan vaan palvelut vaikka sadalle tuhannelle muualta tulleelle mutta ei meille sitten jää aikoja. Että sillä tavalla.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö yksityistä , ihmeen pitkät jonot sinnekin .

Vierailija
2/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pääsee ihan tarkastukseenkin parin viikon sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, itse kun olen päässyt aina seuraavana päivänä, onko Porissa jotenkin eri systeemi?

Vierailija
4/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä saa kiireettömän ajan n. puolen vuoden päähän.

Vierailija
5/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy palveluseteliä niin pääset vaikka seuraavana päivänä hoitoon

Vierailija
6/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä paremmin huolta hampaista niin ei tarvii käydä

Vierailija
7/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa että joku muu määrää ajan ja paikan edelleen, ehkä jonkinasteinen neuvotteluvara tuurilla, pari kertaa saa käydä ja ulos. Työntävät kaikki suuhygienistille, vaikka pitäisi paikata paljon. Lekuria odotellaan vuosikausia ennen kuin pääsee? Yksityisellä saisi valita itse ajan, jos on tuohta.

Vierailija
8/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yritti laittaa mulle kiireellisen hammashoidon puolen vuoden päähän. Mulla on ollut hammassärkyä puolitoista vuotta. On jo aika paljon muitakin särkyjä. Valvoin yön kipujen takia ja kun soitin, ne yritti olla antamatta aikaa. Mulla on hampaissa rakenteellinen vika, joka aiheuttaa myös muita sairauksia. Pesen hampaat kaksi kertaa päivässä ja hampaidenpesu ei auta. Mun hammashoidon piti siirtyä erikoissairaanhoidolle jo kauan sitten. 

Vierailija
9/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa että joku muu määrää ajan ja paikan edelleen, ehkä jonkinasteinen neuvotteluvara tuurilla, pari kertaa saa käydä ja ulos. Työntävät kaikki suuhygienistille, vaikka pitäisi paikata paljon. Lekuria odotellaan vuosikausia ennen kuin pääsee? Yksityisellä saisi valita itse ajan, jos on tuohta.

Mulle laitettiin pari vuotta sitten määräys hammaskirurgille, mutta lähetettä en ole vieläkään saanut. Mulle on kirjoitettu syyksi sairauksien ennaltaehkäisy. Mun sairaudet siis voi ennaltaehkäistä sillä hoidolla. En yhtään ihmettele, miksi terveydenhoito on "tukossa." 

Vierailija
10/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksityistä vaan ihan terveyskeskuksessa käyn.

Vierailija
11/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin kiireellisen ajan tk-hammikseen tammikuussa ja se on tämän kuun lopussa. Onneksi lohkeama ei ole hirveästi särkenyt...

Vierailija
12/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pääsee ihan tarkastukseenkin parin viikon sisään.

Entisessä kotikaupungissä pääsin aina kiireelliseen hoitoon jopa muutaman tunnin päähän. En tiedä, mitä kirjauksia niillä oli, mutta heti sisään. Kyllä sillä hammashoito toimi ja tehokkaasti. Oli kyllä virhe muuttaa pois kesken hammashoitojen. Nyt muutama vuosi myöhemmin ne hoidot on vieläkin kesken. 

Vierailija
13/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasin kiireellisen ajan tk-hammikseen tammikuussa ja se on tämän kuun lopussa. Onneksi lohkeama ei ole hirveästi särkenyt...

Sä siis uskoit, kun ne väitti että seuraava aika on puolen vuoden päästä? Mullekin väitettiin, mutta en uskonut. Aloin vääntämään asiasta ihan kunnolla. Aika järjestyi seuraavalle viikolle. Nimittäin kiireellisessä hammashoidossa on aina kiireellisiä aikoja auki lähiviikoille. Ne sanoikin puhelimessa, että kiireelliset päivän ajat jaetaan yleensä saman päivän aamuna. 

Vierailija
14/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele että hammasta särkee kovasti, nopeuttaa pääsyä lääkäriin.

Vierailija
15/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ulkomaille ja maksa omasta pussista.

Vierailija
16/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle vaan.

Vierailija
17/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos asia on kiireetön, niin mikä ongelma?

Vierailija
18/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset käytä yksityistä? Ostatko lentoliput säästyvällä rahalla ja tuhoat ilmakehää?

Vierailija
19/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oireita voidaan hoitaa terveyskeskuksessa ja erityissairaanhoidossa, jos hampaissa on vikaa. On muuten jo monesti hoidettukin. Nykyään yritän saada hammaslääkärille ajan, jotta ei tarvitse tehdä turhia tutkimuksia sekä määrätä tulehduslääkityksiä tuolla tk/yleisterveyden erikoissairaanhoidon puolella. Kyllä ne sielläkin hoitaa oireita, jos tulee tulehduksia, mutta kun sairaus on hampaissa, kaikki terveysongelmat yleensä hoituu sillä hammaslääkärin ajalla. Voisin nytkin hakea tulehduksiin lääkitykset tk:lta, mutta enpä viitsi vaivata sitä yleisterveyden puolta. 

Vierailija
20/35 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä siinä on ettei tarkastusta voi varata nyt heti, eikä sitte vuoden päästä ku  pitäs olla jo se tarkastus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi