Työttömien haukkuminen ja syyllistäminen
Olen itse nyt opiskelija, mutta olen yrittänyt etsiä työpaikkaa. En siis mitään johtotason hommia vaan tavallisia kaupan, varaston yms. paikkoja. Mihinkään en pääse. Suurin osa työpaikoista ei ole oikeasti edes olemassa! Mietin vaan mitä tapahtuu, kun valmistun.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä tekevälle on.
Ei ole. Tuttavani on köyhä 8 lapsen yh ja ei kukaan palkkaa häntä, on hakenut jo pari vuotta paskaduuneja mutta ei häntä palkata.
Itse olen 49 vuotias pankintäti jonka työt siirrettiin halpatyövoiman maahan. Olen etsinyt työtä jo 2 vuotta. Olen terve, ahkera, hyvät ja ajanmukaiset ATK taidot, puhun kolmea eri kieltä. Olin työssäni osaava. Tulen toimeen kaikkien kanssa.
olen hakenut satojen töiden perään. Myös ihan ns paskatöitä, myyjänä kaupasta, ravintolatyöntekijä hampurilaisravintolasta, keikkatyötä ravintoloista. En vain saa työpaikkaa.
Koska minulla on kaikki kokemuslisät olen liian kallis palkata myyjäksi (olen ollut kaupassa aikoinaan töissä 10 vuotta, olen ollut kaupassa 16-26 vuotiaana töissä)Olen liian kallis ja koulutettu paskatöihin ja sitten asiantuntija töihin minua ei palk
No et sinä ole tehnyt töitä vielä päivääkään, senkus höpötät ja provoot. Mikä se ikä oli 13v?
Tuo sun pskaduuni jo paljastaa, sellaisia nyt vaan ei ole suomessa ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi oli 1974 kun hiihdin umpihangessa paikalliseen Siwaan ja kysyin töitä. Myymälän omistaja siihen jotta aivan varmasti tuolla asenteella ja kauppaa siten että tarvitsivat uuden työntekijän eli minut. Nykynuoret tuntuvat haluavan helpon ja hyväpalkkaisen työn vaikka sitten onlifänissä.
Mummu 70v
Ei ollut Siwa 70-lvulla, vaan E-myymälä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi oli 1974 kun hiihdin umpihangessa paikalliseen Siwaan ja kysyin töitä. Myymälän omistaja siihen jotta aivan varmasti tuolla asenteella ja kauppaa siten että tarvitsivat uuden työntekijän eli minut. Nykynuoret tuntuvat haluavan helpon ja hyväpalkkaisen työn vaikka sitten onlifänissä.
Mummu 70v
Ei ollut Siwa 70-lvulla, vaan E-myymälä.
Eikä osuusliikkeen myymälöissä ollut yhtä omistajaa.
Työttömien selitykset aina samaa sontaa ettei töitä muka ole. Töitä on vaikka mitä tarjolla mutta ette halua tehdä töitä.
Ei työttömän morkkaus aina vaadi sitä, että puhujalla itsellään on työtä. Yx ex-rouva eli yrittäjän rouvana kunnes mies innostui eroamaan. Ex työttömäksi eikä silloinkaan viitsinyt tosissaan töitä tehdä. Oliko 2'6kk kakaroita komentelemassa ja haukkui opettajia. Sitten pääsi tk-eläkkeelle ja niin alkoi morkata työttömiä. Naapurit kuulemma oli päässeet jotenkin tk-eläkkeelle vilpillä ja entiset naapurit olivat työnvälttelijöitä!
Itseltä meni vakityöt, kun täytin 50v. Mulle sitten kertoili joistain töistä, mitä mun piti kai hakea. Kerran pari taisin hakeakin, muttei kuulunut edes vastausta. Sellaista se vanhan työnhaku...
Vierailija kirjoitti:
Palkkatyötä ei vaan ole missään tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro missä? Kerro nyt tälle asialliselle opiskelijalle firmojen nimiä, joista hän saisi työpaikan. Työpaikat, joita hän etsii on matalapalkka-aloilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tuttavani on köyhä 8 lapsen yh ja ei kukaan palkkaa häntä, on hakenut jo pari vuotta paskaduuneja mutta ei häntä palkata.
Itse olen 49 vuotias pankintäti jonka työt siirrettiin halpatyövoiman maahan. Olen etsinyt työtä jo 2 vuotta. Olen terve, ahkera, hyvät ja ajanmukaiset ATK taidot, puhun kolmea eri kieltä. Olin työssäni osaava. Tulen toimeen kaikkien kanssa.
olen hakenut satojen töiden perään. Myös ihan ns paskatöitä, myyjänä kaupasta, ravintolatyöntekijä hampurilaisravintolasta, keikkatyötä ravintoloista. En vain saa työpaikkaa.
Koska minulla on kaikki kokemuslisät olen liian kallis palkata myyjäksi (olen ollut kaupassa aikoinaan töissä 10 vuotta, olen ollut kaupassa 16-26 vuotiaana töissä)Olen liian kallis ja koulutettu paskatöihin ja sitten asiantuntija töihin minua ei palk
No nyt! Kuka hullu palkkais 8 lapsen yh? Eihän semmonen tulis olemaan päivääkään töissä. Jatkuvasti ois joku kersa kipee.
Vierailija kirjoitti:
Mummu 70v
Siwa -kauppoja ei ollut 1970-luvulla vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät on laiskoja. Työttömien pitää ottaa mikä työ tahansa vastaan millä palkalla vaan. 9 euroa päivässä on ihan hyvä korvaus jos on ollut 2 vuottakin työtön koska osaamista työttömällä ei ole.
T: työvoimatoimiston virkailija
Mihin se työttömän osaaminen katoaa työttömyyden aikana?
Asiantuntijatehtävissä osaaminen katoaa jos ei tee töitä, kun teknologia menee eteenpäin ja tulee uusia asioita joita pitäisi osata. Esim mä olen ollut vuoden poissa IT-alalta ja vaikka olen ollut haastatteluissa, niin haastattelijat kysyy asioita joista en ole ennen kuullut.
Olen tosin jo 63 ja risat vuotta ja pääsen eläkeputkeen niin ei niin väliksi, ei tarvitse 9 euron päiväpalkan töitä ottaa.
Mihin se työttömän osaaminen katoaa työttömyyden aikana?