Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torihuijaus ja rikosilmoitus

Vierailija
02.02.2024 |

Nyt rasti seinään, sain torihuijarilta rahan takaisin, vaikka olin varma etten rahojani näe! Ja ihan varma olen että kyseessä on huijaus, ei esiintynyt oikealla nimellään, koska sain rahat takaisin vasta rikosilmoituksen jo tehtyäni ja samana päivänä tuli poliisilta yhteenveto rikosilmoituksesta, jossa oli epäillyn oikea nimi. Ettei yhtään epäilystäkään etteikö olisi petoksen yritys ollut kyseessä.

Mutta vaikka mä rahat sain takaisin, niin joutaisi rikosilmoitus jäädä, mä en yhtään sääli tyyppiä. Ja jos yrittää/huijaa muitakin, niin jokainen rikosilmoitus ihan takuulla nostaa mahiksia että joutuu tuomiolle asiasta, niin en haluaisi tyystin perua ilmoa.

Ja tottakai maanantaina otan yhteyttä tutkivaan yksikköön ja kerron asiasta osaavat varmaan kertoa parhaiten. Mutta tarvitseeko tässä tapauksessa koko rikosilmoitus perua vai muuttuuko pelkkä rikosnimike? 

Mutta kannatti riittävän painokkaasti ilmoittaa että rikosilmoitus tehdään. Aikansa yritti vitkutella ja venyttää asiaa, varmaan että jospa luovuttaisin, mutta lopulta rahat palautuivat. Voitto!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kysy poliisilta. En tiedä, onko kuitenkin vähintään petoksen yritys.

Itse tein myös rikosilmoituksen tori fi-huijauksesta. Kauanko poliisilla kestää käsitellä? Minulle riittää rahat tai tuote, mutta en tuolta enää osta tämän jälkeen mitään.

Vierailija
2/3 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kysy poliisilta. En tiedä, onko kuitenkin vähintään petoksen yritys.

Itse tein myös rikosilmoituksen tori fi-huijauksesta. Kauanko poliisilla kestää käsitellä? Minulle riittää rahat tai tuote, mutta en tuolta enää osta tämän jälkeen mitään.

No siis parissa päivässä tuli tuo vahvistus poliisilta kun tein sähköisen ilmoituksen. Eihän ne näitä hirveämmin edes tutki, menee sit kun on riittävästi porukka tehnyt ilmoituksia mahdollisesti syyteharkintaan. Minkä takia aina pitääkin tehdä se ilmoitus. Mutta en tiedä jos en olis jo tehnyt sitä, että olisko uskaltanut tehdä ilmoitusta mistään petoksen yrityksestä. Entä jos tyypillä oikeasti olisikin  vaan vähän elämänhallinta hukassa, kun yksi syy olla maksamatta oli unohdin summan jne, siis monta kertaa lupasi maksaa eikä moneen päivään kuulunut mitään, vaikka nätisti kysyin. Joka kerta vastaus tuli ja uusi tekosyy kun rikosilmoituksen nostin puheeksi. Mutta kun ei omalla nimellään ollut hommaa tehnyt antoi sen viimeisen varmistuksen että todella yritti huijata eikä ole vaan todella kujalla elämässään.

Mä kyllä ostan jatkossakin, mutta olen tarkempi. Pyydän lisäkuvia, kalliimmat ostan vaikka postiennakolla ja maksan vaan mobilepaylla, missä näkee oikean nimen kelle raha on menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että myyjä ei lopulta edes lukenut viestejäni maksettuani eli oli kai poistanut keskustelun. Tuli mieleen, että olikohan joku nuori, joka ei tajunnut jäävänsä kiinni. Yritti myös myydä minulle keskustelussa toista samantyyppistä tuotetta lisäksi, joten tuli myös mieleen, ettei vaan ollut varastettuja. Rikosilmoitus kannattaa tehdä, jotta jää kiinni ja saa vähintään opetuksen.