Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka olet kiinni määräaikaisessa sähkösopparissa, katso, miten halvalla pörssisähköä saa lauantaina

Vierailija
02.02.2024 |

SÄHKÖN hinta painuu lauantaina alhaisiin lukemiin, kun arkikulutus vaimenee ja tuulta riittää myllyihin.

Ensi yön ja aamun tunteina pörssisähkön hinta liikkuu miinuksella aamuyhdeksään saakka.

Pohjoismaisessa sähköpörssissä Nordpoolissa sähkön keskihinta on lauantaina noin 0,1 senttiä kilowattitunnilta, kun keskihinta tänään oli noin 1,7 senttiä. Hintoihin on laskettu mukaan arvonlisävero.

Alimmillaan hinta käy ensi yönä kello 4 jälkeen, jolloin se laskee noin -0,3 senttiin kilowattitunnilta. Eniten sähkö maksaa monen lauantaisaunan aikaan kello 19 jälkeen eli noin 1,3 senttiä kilowattitunnilta.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2022 ensin sähköyhtiöt nostivat sopimusten hintoja satoja prosentteja kun verrataan alkuperäiseen 5 c/kwh hintaan mikä monilla oli... tässä käytettiin samaa keksittyä syytä kuin esim. keskusliikkeiden hintojen korotuksissa eli Ukrainan sota ja inflaatio (8% inflaatio ei nosta sähköyhtiöiden katteita satoja prosentteja)...

Tällä valeuutisella hintoja / katteita nostettiin siis valtavasti... ja sähköyhtiöt tekivät valtavaa tulosta... täyttä huijausta siis jota Marin ex viisikko hallinto ja valtamedia tukivat kaikin tavoin ja saivat omat bonuksensa välistä... ja sitten hintoja oltiin laskevinaan 10c/kwh-15c/kwh tasolle joka oli silti valtava korotus alkuperäiseen 5c / kwh...  sata tai satoja prosentteja edelleen...eli aivan valtava rahastus ja huijaus... milloin aletaan nostaa syytteitä koska sähkö on ns. välttämättömyys jota käytettiin häikäilemättä suomalaisten rahastukseen...

Nojaa. Kyllähän ne sähkökaapelit venäjän suuntaan menivät poikki joten enää ei tullut halpaa ryssäsähköä tänne.

Mutta noi 30-40 sentin 24kk sähkösopimukset olivat kyllä täyttä huijausta joilla käytettiin hyödyksi ihmisten paniikkia.

Vierailija
22/108 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousee penis aina seisokkiin kun sähkön hinta on negatiivinen. Silloin pannaan Kaukon kanssa pitkään ja hartaasti.

Voi paneskella valot päällä, kun on niin ihanan halpaa 😁👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä niin kauan aikaa sitten keinottelijat roikkuivat kaulastaan pitkin Saksan kaupunkien tienvarsia.

Kaupunkilaiset eivät olleet näistä moksiskaan arkisia asioita hoitaessaan.

Tuumasivat vain "siellä taasen yksi roikkuu".

Hirtetty ihminen on aina kirouksen alainen ihminen.

Suomi teki poikkeuksen sotien alla siinä, että ainuttakaan hirttotuomiota ei laitettu käytäntöön.

Kaikki teloitukset suoritettiin ampumalla.

Vierailija
24/108 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukaat täysille.

On jälleen kelloon katsomisen aika.

Kyllähän sitä passaa jopa sitten saunoakin, muttei kannata olla ahneuksissaan sokea kulutukselle, koska kyllä se sähkön siirtäminenkin maksaa.

Vierailija
25/108 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä on pörssisähkö. Välillä järkyttää ja sitten taas helpottaa. Sen lisäksi tulee myös se siirtohinta!

Vierailija
26/108 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä itte,paljonko maksaa pari metriä köyttä,minä nenen pois.

Vierailija
27/108 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, mulla kuluu semmonen 8-9 kwh päivässä ja maksan 8 c/kwh (+siirto).

Ei ihan niin hirveästi jaksa kiinnostaa 😂

Vierailija
28/108 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin niitä hintoja tammikuun pari ekaa viikkoa ja olen ihan tyytyväinen määräaikaiseen sopimukseeni.

Vierailija
29/108 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia minulla on kiinteä hinta, ettei tarvitse katsella niitä hintoja. Sähkön kulutus on pientä, joten ei heilauta suuntaan eikä toiseen. Vihreää sähköä, paikalliselta firmalta. Se on minun motto. 

Vierailija
30/108 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella eläväni niin että seuraan jotain helvetin sähkönhintoja tuntien tarkkuudella. Mietin vakavissani millaista mielenterveyden tai aivotoiminnan poikkeamaa se edellyttää että kokee sen mielekkääksi elämäntavaksi.

Vierailija
31/108 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pörssisähkö olisi oikeasti edullisempaa niin sitä ei tarvisi mainostaa. Miksi edes on sähkön jälleen myyjiä? Ihan ylimääräinen rahastus kuluttajille.

Vierailija
32/108 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo itellä kannata. Minulla menee sähköä silloin kun se on kallista. Kovilla pakkasilla noin 180kW päivässä ja noilla lauhalla "nollahinnoilla) 20-30Kw päivässä. Omalla 6,49cnt sopparilla vs pörssisähköön tammikuun säästö on jo satoja euroja. Kesällä ei väliä, kun kulutusta ei varsinaisesti ole paneelien vuoksi. 5-6kk kovimpien hintojen aikaan syntyy minun kulutus, ei ole pörssisähkö hyvä sellaiseen.

Jos tekisin lisää investointeja lämmitysjärjestelmään ja automaatioon ja joku 20keur akustoon ym. niin voisi olla ok tuo pörssisähkö, mutta akkujen hinnalla maksaa yli kymmenen vuoden sähköt ettei sinänsä mitään järkeä.

Vierailija
33/108 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tarvitsen harrastuksen. Vaihdan pörssisähköön ja tsekkailen vartin välein mitä se nyt maksaa. Hienoa kun saa elämään sisältöä. 😂

Vierailija
34/108 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan törkyhalpaa taas. Kämppä lämpiää pelkkien siirtojen kustannuksella. Tai on lämmennyt jo melkein pari viikkoa.

Vierailija
35/108 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kohteessa A pörssi, kohteessa B määräaikainen 12 snt. Vertailun teen kun vuosi 2024 laskutettu. Rauha maassa.

Vierailija
36/108 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kohteessa A pörssi, kohteessa B määräaikainen 12 snt. Vertailun teen kun vuosi 2024 laskutettu. Rauha maassa.

Onko tismalleen samanlaiset kohteet samassa paikassa ja samanlainen kulutus? Jos ei ole niin vertailulla ei ole mitään virkaa. Ei pörssi sovi kaikille. Mulle se sopii kun pystyn halpaan aikaan varaamaan vuorokauden lämmitystarpeen isoon varaajaan ja jos kallis aika niin pystyn lämmittämään puulla.

Vierailija
37/108 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt pyykit pestä, astiat koneesern, ruokia tehdä , saunaa lämmittää, ladata akkuja, pitää pihavaloja jne

Vierailija
38/108 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hinta on taloudessamme täysin merkityksetöntä. 20 000 kWh vuosikulutus ja uudella 8.7 senttiä/kWh sopimuksellakaan summa on täysin mitätön.

39/108 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vajaa 10€/kk oo ollenkaan paha sähkölasku 😃 Katotaan mitä käy toukokuus, ku kiinteä loppuu 😅 

Vierailija
40/108 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii seurata mitä kotitöitä milloinkin teen.