Puolustusministeri Antti Häkkänen muutti mielensä
Reservistä erosi hänen puheiden vuoksi 24h aikana 160 ihmistä, ja nyt hän kertoo muuttaneen mielensä eikä oikeastaan haluakaan muuttaa lakia.
Tuli nämä perustuslain pykälät aika nopeasti käytyä uudelleen läpi ilmeisesti, kun puheet muuttui välittömästi.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin yksi eronneista.
Loistava päätös, onneksi olkoon!
On se hyvä, että on sodan sattuessa riittävästi noita luusereita joita voidaan sitten käyttää etulinjassa miinojen polkemiseen, että koulutetut sotilaat pääsevät tosi toimiin vihollista vastaan. Eihän noista reservistä karanneista ja sivareista muutakaan hyötyä kuitenkaan ole.
Sinähän se tunnut sotaa ja kuolemaa eniten hinkuvan, joten laitetaan mieluummin sinut temmeltämään sinne miinakentälle.
Vierailija kirjoitti:
Pienet ovat Suomen hallituksen mahdollisuudet vaikuttaa yhtään mihinkään, jos vasemmalta kysytään.
Esteinä ovat ainakin ihmisoikeudet, perustuslaki, EU, kansainväliset sopimukset, moraali, empatia, maine, lehdistönvapaus ja tietenkin oikeisiin johtopäätöksiin päätynyt tutkimus.
Häkkänen taitaa allekirjoittaa Purran maksiimin. Miksi ei liity persuihin?
Kokoomus pitää kaapata. Sisu jäsenten suunnitelma. Osa meni persuihin ja loput Kokoomukseen. Kirsi Piha on varoitti tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä, että on sodan sattuessa riittävästi noita luusereita joita voidaan sitten käyttää etulinjassa miinojen polkemiseen, että koulutetut sotilaat pääsevät tosi toimiin vihollista vastaan. Eihän noista reservistä karanneista ja sivareista muutakaan hyötyä kuitenkaan ole.
Sinähän se tunnut sotaa ja kuolemaa eniten hinkuvan, joten laitetaan mieluummin sinut temmeltämään sinne miinakentälle.
Mulla on tärkeempää tekemistä. Reservistä eroajat on käteviä ku niitä voi kävelyttää alueilla varmistaakseen ettei siellä oo miinoja.
Vierailija kirjoitti:
Pelosta vapisevia Riitaojia eros 155 armeijasta.
Niillä varmaan miehekäs olo samaan aikaan ku naisissaki kadettikoulun käyneitä upseereja jotka menee sotaan.
Ei ole miehekästä uhrautua turhassa sodassa, jota oma valtio masinoi. Se on orjien hommaa. Ole sinä vain orja, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa erota itsekin. Tuskin se on armeijalle ongelma, koska eivät ole kyselleet 25 vuoteen.
Jos sä oot yli 40 etkä ees reserviupseeri niin et sä menis sotaan muutenkaan. Ei riitä rynkkyjä ja taisteluliivejä.
20-25-vuotiaat miehet on ykkösnyrkki.
Toki ymmärrät että ne 20-25 vuotiaat loppuu ensimmäisellä viikolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä. Aina kun yrität, niin saat potkun naamaasi. Pää vain heilahtaa kuin keinuhevosen edes taas.
Sitten katsotaan taas että onko mielenkiinoa yrittää uudestaan. Tulee taas kengän kuvaa naamaperiin.
Huputi huputi reimaa, huputi huputi reimaa, reeeeiiimaaaaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tärkeempää tekemistä. Reservistä eroajat on käteviä ku niitä voi kävelyttää alueilla varmistaakseen ettei siellä oo miinoja.
Kuule mä makoilen biitsillä tropiikissa sillä välin kun sulla räjähtää jalat alta miinahommissa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa erota itsekin. Tuskin se on armeijalle ongelma, koska eivät ole kyselleet 25 vuoteen.
Jos sä oot yli 40 etkä ees reserviupseeri niin et sä menis sotaan muutenkaan. Ei riitä rynkkyjä ja taisteluliivejä.
20-25-vuotiaat miehet on ykkösnyrkki.
Toki ymmärrät että ne 20-25 vuotiaat loppuu ensimmäisellä viikolla?
No ei ihan maha loppua. Ei loppunu 1939-45 kuudessa vuodessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuule mä makoilen biitsillä tropiikissa sillä välin kun sulla räjähtää jalat alta miinahommissa. Tsemppiä!
Onne erireiluja ja erireippait poikii noi armeijja pojjaat. Siel ne vaa sottii ja räjähtelee kappaleiks ku heidät on sinne käsketty. Semmost se sota on. Rohkeit poikii ja ritarillisii. Johtajat ylpeitä heist.
ukrainan sodassa saatto mennä jotain 5000-20 000 ukkoo parin päivän aikana.sitten kalustoo hajoaa muutama sata päivässä ja sitten tulee dronet. siis ei ole lääkintäväkee, rahaa, kalustoo,ihmisiä, tähän sota houreeseen.
siis ketä siellä kokoomuksessa saa näitä ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen on Suomen Kokoomus! Avoin yhteiskunta, ihmisoikeudet ja sen sellaiset... :D Äänestäkää vaan Stubbia.
Totta kai äänestämme Stubbia. Hän peittosi Häkkäsen.
Kyllä, Stub sanoi julkisesti ettei hyväksy Purran hallituksen leikkaus ohjelmaa ja häpäisi kokoomuslaisena myös Orpon hallitusta. Sanoi myös ettei kannusta.. Tästä Purra oli teeveesä ja lehdissä tosi suivaantunut ja vihainen kun Stub toi tällaisen mielipiteensä.... Kyllä äänestä Stubbia kun aivoillaan ajattelee.. 👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eroat reservistä, eroat pysyvästi armeijasta. Ei armeija voi siviileitä käyttää miinaharavoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tärkeempää tekemistä. Reservistä eroajat on käteviä ku niitä voi kävelyttää alueilla varmistaakseen ettei siellä oo miinoj
Sä et uskalla tapella nii sä et oo mies.
Jos joku tönäsee sua ruottinlaivalla tai baarissa nii sä et uskalla ottaa matsia vaan lähet pelokkaana pois siitä.
Mihin voisi liittyä naisena kun haluan puolustaa maata jotenkin? En ole käynyt armeijaa ja olen 49 v. Oppisin varmaan ampumaan jos vaan saan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä. Aina kun yrität, niin saat potkun naamaasi. Pää vain heilahtaa kuin keinuhevosen edes taas.
Sitten katsotaan taas että onko mielenkiinoa yrittää uudestaan. Tulee taas kengän kuvaa naamaperiin.
Huputi huputi reimaa, huputi huputi reimaa, reeeeiiimaaaaa.
Noi käy kun sanelee yksipuolisesti ihmisten asioita päältä kävellen. Hyvä etää Häääkkänenkin sai turpaansa. Kyseessä on meidän turvallisuus.. 👍👍👍👍👍
No onneksi ne eronneet joutuu nyt uudelle koulutus leirille hah haa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tärkeempää tekemistä. Reservistä eroajat on käteviä ku niitä voi kävelyttää alueilla varmistaakseen ettei siellä oo miinoj
Lainsäädäntö mahdollistaa että kaikki on työvelvollisia sodan aikana ja määritellään vana et miinanraivaus on siviilihommaa. Lainsäädäntö taipuu tähän.
Liian myöhäistä. Vuorokaudessa on jo kaksi komppaniaa eronnut. Viikossa tullee pataljoona ja kuukaudessa divisioona.
Kaikki vain koska oikeiston hölmöys.
Vierailija kirjoitti:
siis nyt alkaa joku ano turtianen, vaikuttaan älyköltä verrattuna kokoomuksen antiin. järkyttynyt oon, noista häkkäsen ideoista.siis luuleeko häkkänen, että orja puolustaa orjuutta ja orjaisäntää.luulen et ei, vaan antaa ilmi sen.suomalainen kaipaa nyt vapautta ja elinkeinon ja ansainnan vapautta.myös veronkevenyksiä ja kiinteistöveron poistoa ja jne. miettisi nyt näitä asioita, joilla parantaa ihmisten elämää.
Niin. Millä saadaan ihminen puolustamaan omaansa.
Annetaan hänen omistaa jotain ja sentään niin, että säästöjä jäisi ja voisi kiinnittää omaisuutta johonkin mitä puolustaa.
Sangen yksinkertainen kuvio. Nyt meillä on paljon vuokraorjia joiden palkka ei riitä vuokraan vaan pitää hakea asumistukea erikseen ja ei se hirveästi herätä mielihaluja puolustaa jotain "omaisuutta" Kenen?
Kun ei siitä ole mitän saatu omaa? Lainaa vaan ja takuuvuokristakin saa tapella että saa takaisin rahansa. Törkeetä menoa ollut vuosikymmenet ja yksi sukupolvi on kasvanut tähän ja pitää tätä normaalina.
siis nyt alkaa joku ano turtianen, vaikuttaan älyköltä verrattuna kokoomuksen antiin. järkyttynyt oon, noista häkkäsen ideoista.siis luuleeko häkkänen, että orja puolustaa orjuutta ja orjaisäntää.luulen et ei, vaan antaa ilmi sen.suomalainen kaipaa nyt vapautta ja elinkeinon ja ansainnan vapautta.myös veronkevenyksiä ja kiinteistöveron poistoa ja jne. miettisi nyt näitä asioita, joilla parantaa ihmisten elämää.