Teollisuusliitto julisti uuden kolmipäiväisen suurlakon 14.2. Lakot pysäyttävät suuren osan Suomesta.
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Jokainen meistä on sitä mieltä, että hyvinvointivaltio on säilyttämisen arvoinen asia, eikö näin? Mutta tässä maassa ei ole kuitenkaan kymmeneen vuoteen saatu lisää työpaikkoja tai talouskasvua. Yritysten määrä vähenee jatkuvalla syötöllä. Ei ole vaihtoehto, että jätetään tekemättä, Bergbom julisti lavalla.
Hallitus pyrkii siihen, että tähän maahan saadaan lisää työpaikkoja, veronalennuksia työntekijöille. Työntekijä on palkkansa ansainnut, ja siitä tämä hallitus huolehtii.
Bergbom lähetti myös terveiset SAK:lle sanomalla, että ei ole neuvottelua, jos sanoo kaikkeen ei."
Bergbon on väärässä. 10 vuodessa työpaikkoja on tullut lisää 200 000 joista 90% yksityiselle sektorille.
Silti työttömien määrä ei laskenut yhtään. Ja se kertoo siitä, e
Työttömyysaste on pysynyt alle 10% vuodesta 2000 lähtien. Työttömien määrä saattaa olla noussut koska väkiluku on noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä yritystukia sinun työnantajasi saa? "
Yritykset saavat monenmoisia veroetuja ja ne ovat suoraan pois valtion kassasta.
Eli et tiedä. Itse ainakin maksan paljon enemmän veroja kuin työntekijäni.Oikea neronväläys🤣 kuvittele työntekijäsi maksamaan enemmän veroja kuin itse maksat. Siinä vasta välkky.
Työntekijät saa vielä isomman tuntikorvauksenkin. Se on tyhmää, mutta pakko on elättää oma perhe.
Niin, ilmaiseksihan (tai sanotaanny vitosella tunti) heidän pitäis tehdä töitä sun yritykselle ja kasvattaa sun omaisuutta. Nyyh :(
No, itse olen maksanut hyvälle paljon enemmän kuin mitkään tessit. Vihollisena minua pitävät on saanut lähteä ajoissa. Oma nettotuntipalkka lähentelee tota vitosta kyllä. Omaisuutta nolla, mutta perhe on pakko syöttää ja palkkatöillä se olisi käytännössä vaikeampaa. Joutuisi varmaan esim. lomia pitämään.
Yli puolet yrittäjistä saa alle 2000€ kuussa tuloa. Mites se palkansaajien mediaani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmat voisivat laittaa aluksi kuukauden työsulun ja sitten ilmoittaa lopettavansa puljut tässä maassa.
Saisivat lakkoilijat nauttia sosialismin paratiisistaan.
Vinkvink. Tavaraa eli hyödykkeitä eli lähes kaikkea saa tilattua muualta kuin Suomesta. Ainoa pakollinen paha joka täältä on ostettava on ruoka vaikka säilykkeitäkin voi tilata muualta. Toki kun työt loppuvat niin ihmiset lähtevät maasta joka tapauksessa ja sinä voit jäädä pyörittelemään kioskiasi ihan yksin...nyyh.
Hei, lähe jo tänään!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on sitten vastapainoksi seuravan vasemmistohallituksen aikana työnantajien mentävä lakkoon.
Kyllä ja seuraavan vasemmistohallktuksen aikana esim. yritystuet lakkautetaan.vuoroin vieraissa köydöön, vai mitä yhteiskunnan elöttämö( ääri)oikeistolainen?
Vierailija kirjoitti:
Jihuu! Yleislakko häämöttää. Voin olla lakossa kuukausia, perse kyllä kestää.
perse kestää ja menee duunipaikka alta - onnea valinnallesi
Maastapoistumisraha pitäisi antaa näille kansalaisuudesta luopumista vastaan. Tulisi halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmat voisivat laittaa aluksi kuukauden työsulun ja sitten ilmoittaa lopettavansa puljut tässä maassa.
Vinkvink. Tavaraa eli hyödykkeitä eli lähes kaikkea saa tilattua muualta kuin Suomesta. Ainoa pakollinen paha joka täältä on ostettava on ruoka vaikka säilykkeitäkin voi tilata muualta. Toki kun työt loppuvat niin ihmiset lähtevät maasta joka tapauksessa ja sinä voit jäädä pyörittelemään kioskiasi ihan yksin...nyyh.
Hei, lähe jo tänään!
Ei ole vielä tarvetta mutta toki heti kun tilanne sitä vaatii. Ei sinun tarvitse neuvoa etkä sinä pysty vaikuttamaan millään tavalla joten ehkä sinun ei kannata kuluttaa aikaasi sen miettimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on sitten vastapainoksi seuravan vasemmistohallituksen aikana työnantajien mentävä lakkoon.
Kyllä ja seuraavan vasemmistohallktuksen aikana esim. yritystuet lakkautetaan.vuoroin vieraissa köydöön, vai mitä yhteiskunnan elöttämö( ääri)oikeistolainen?
Bumerangilla huti, toivottavasti kolahtaa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lakkoilaan? Tuo leikkaus tarjoittaa ettei kannata hankkia lapsia jos on riski jäädä työttömäksi. Ei kannata tehdä töitä edes 300€ edestä kuukaudessa.
Työttömyysturvan lapsikorotukset ja sovitellun työttömyysturvan 300 euron suojaosa poistuvat 1.4.2024 alkaen. Heikennykset koskevat ansiopäivärahaa, peruspäivärahaa ja työmarkkinatukea.
Kuten monet muutkin Orpon-Purran hallituksen leikkaukset, lapsikorotuksen poisto heikentää erityisesti lapsiperheiden asemaa. Lapsiperheellisten työttömien toimeentulo heikkenee 150285 eurolla kuukaudessa lapsikorotusten poistamisen vuoksi.
Työttömyysturvan 300 euron suojaosa on mahdollistanut sen, että myös pieniä keikkatöitä on kannattanut tehdä, koska niistä saadut tulot eivät ole heti leikanneet työttömyysturvaa. Hallituksen mukaan suojaosan poisto kannustaisi osa-aikatyöntekijöitä kokoaikaisiin töihin. Poisto ei kuitenkaan lisää kokoaikaisen työn tarjontaa, vaan voi joh
Aivan oikein että 300 e poistetaan.Tehkää enemmän töitä osa-aikatyötä kyllä löytyy.Mutta tukia pitää vinkua kun ei viitsi
Ruvetkaa lakkoincelit tuettaviksi yrityksiksi. Tuskin teillä moraali ainakaan estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset saavat monenmoisia veroetuja ja ne ovat suoraan pois valtion kassasta.
Eli et tiedä. Itse ainakin maksan paljon enemmän veroja kuin työntekijäni.Oikea neronväläys🤣 kuvittele työntekijäsi maksamaan enemmän veroja kuin itse maksat. Siinä vasta välkky.
Työntekijät saa vielä isomman tuntikorvauksenkin. Se on tyhmää, mutta pakko on elättää oma perhe.
Niin, ilmaiseksihan (tai sanotaanny vitosella tunti) heidän pitäis tehdä töitä sun yritykselle ja kasvattaa sun omaisuutta. Nyyh :(
Kiitos vaan, mä työllistän jo ihan itse itseni enkä tarvitse sun palkkoja.
En vaan itke sitä että yritys jonka oon perustanut omaksi hyödykseni saattaa joutua maksamaan työntekijälle (joka siitä pitkäaikaisesta hyödystä ei nauti) isompaa tuntitaksaa kuin mitä itse pystyn nostamaan.
Ettekö te lakkoilijat ole yhtään huolissaan siitä kuinka lapset ja vanhukset saa mm ruokatarvikkeita?
Mun ei ole tarvinnut ikinä lakkoilla..no kerran oli hoitajien lakko...tein yövuorot kun olin osastonhoitaja ja oh:n hommat siinä ohessa...maksoin lakkokorvaukset ja käteen jäi ihan mukavasti...en hävinnyt lakossa mitään.
Orpan alkoi taas äkkiä varaamaan lentolippuja jonnekin, ettei tarvitse mennä lähellekkää ja sanoa mitään. On siinä pääministeri. Jonkun persun laittaa tilalleen taas ulisemaan.
Vihervassari: pöyristyy, jos ei halua äänestää Pekkaa homouden takia
Vihervassari myös: heiluttaa homoja tappaneen Che Guevaran lippua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse olen maksanut hyvälle paljon enemmän kuin mitkään tessit. Vihollisena minua pitävät on saanut lähteä ajoissa. Oma nettotuntipalkka lähentelee tota vitosta kyllä. Omaisuutta nolla, mutta perhe on pakko syöttää ja palkkatöillä se olisi käytännössä vaikeampaa. Joutuisi varmaan esim. lomia pitämään.
Yli puolet yrittäjistä saa alle 2000€ kuussa tuloa. Mites se palkansaajien mediaani?
Vastasin jo edelliseen, mutta yrittäjä tietää jo alussa että yrittäjyys on riski. Siitä nautitaan sitten joko voitot tai tappiot ja se voi olla tosi rasittavaa.
Työntekijälle tuota epävarmuutta ei voi ulkoistaa, se on yrittäjän vastuulla.

Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kohta laittaakin, ainakin sellaiset, joissa koneita ja prosesseja joutuu ajamaan ensin viikon alas ja sitten taas viikon ylös, kun työntekijöitä ei huvita parina päivänä tulla töihin. Ei ne sellaista kalliiden koneiden rikkirämpläämistä kauaa kattele.
Koska ay-liike alkaa maksaa veroja? Ay-liikkeellä on myös puolen miljardin kiinteistöomaisuus ja luksushuviloita pomoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vihervassari: pöyristyy, jos ei halua äänestää Pekkaa homouden takia
Vihervassari myös: heiluttaa homoja tappaneen Che Guevaran lippua
Miekkarissa heilutettiin myös terojärjestö Hamasin ja kommarien vasara ja sirppi -lippua, eikä kumpikaan porilla ole tunnettu lgb-myönteisyydestään.