***Maalismasut TO-SU vkolla 36***
Polkaisen uuden pinon loppu viikolle käyntin
Alkuviikon pino
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
T:Vacsuli ja papu
Kommentit (19)
Joo, eiks ole kohtuutonta, että olettavat ihmisen menevän esim. töihin tuon koettelemuksen jälkeen eivätkä kirjoita edes loppupäivää saikkaria, kuten ilmeisesti kaikki muut sairaanhoitopiirit. Meillä mies istui odotustilassa, pyörtyi nimittäin nt-ultrassa, kun rupesi ymmärtämään, että jotain on mahdollisesti vialla... Jätin ihan suosiolla hänet naikkarilla aulaan odottamaan.
Se vatsan desinfiointi oli niin kylmää, että rupesin tärisemään. Muuten pysyin itse aika hyvin paikalla.
Onneksi saivat sinulta nyt kuitenkin tarpeeksi villuksia, että ei tarvitse uuteen pistoon mennä. Yritä pitää pää kasassa, epätietoisuus ja odottaminen on piinaavaa. Toivotaan parasta!!
Challans 14+0
Sulla on ollut monella tapaa kova päivä. Toivotan voimia kaiken hämmennyksen ja epätietoisuuden keskelle!
Päikky 11+1
Toivotaan, että kaikki kuitenkin menee hyvin. Saan veriseulan tulokset huomenna ja ensi viikolla olisi np-ultra. Pelottaa kyllä kovasti. Huomenna olis myös tarkoitus kuunnella kuuluuko sydänäänet...Oon yrittänyt miettiä mitä jos ne ei kuulukaan...pystynkö odottamaan np-ultraan asti.
Seesteistä odotusaikaa odotellen,
Nasse rv11+4
Vasculille voimia jaksaa odottaa tuloksia.
Omaa napaa...ensimmäiset liikkeet on tuntunut - ihanaa. Ja vähemmän ihanaa on sitten se, että myös supparit ovat alkaneet. Viime yönä ja koko tän päivän on ollut todella tiukkoja suppareita. Ihan kuin rautavanne vatsan ympärillä. Rauhallisin mielin olen kuitenkin, koska aiemmissakin raskauksissa vasta synnytyssupparit ovat avanneet paikkoja. Mammahousut on jo käytössä ja kohta tän vatsan huomaan jo puolisokeakin. Pomolle olen jo raskaudesta kertonutkin ja seuraavaksi pitäisi kertoa alaisille, etteivät huhupuheina kuule.
Mimmiu rv 14+1
voi ku täälläkin odotellaan jo liikkeitä. tässä nyt se kuva vatsasta, äitiyshousut ollu käytössä jo pari viikkoa........
Lootuska rv12+
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9fd83258-7b0d-11dd-b770-…!
Arki kesälomien jälkeen on todellakin laskeutunut tämän perheen ylle.Olen
ollut palstalta tovin poissa ja ihan pimennossa mitä kaikille kuuluu.Sitkeä flunssa on pitänyt meitä kourissaan ja voimat on ihan loppu.Just ja just saa
pakolliset kuviot hoidettuu..
Np-ultrassa kaikki hyvin ja mahakin varsinkin iltapäivästä on jo melkoinen pallo:)
Jaksuja kaikille ja mukavaa viikonloppua!
Kukonpoikanen 12+5 (liikkeitä odotellessa)
Mutta ihan ensin Vasculi:lle paljon voimia ja halauksia!!
Meillä ultra oli siis keskiviikkona ja siellähän se pikkuinen volttia heitteli ja aika malttamaton oli kun ei meinannut antaa kätilön ottaa mittaa.. =) mutta saatiinhan se sitten kuitenkin.. pituutta oli 45.8mm ja np turvotusta 1.3... eli kaikki hyvin.. veriseulassakin kävin.. esikosta ei edes pyydetty.. nyt sinne suoraan ultrasta ja tulokset tulevat kahden viikon päästä.. ja täällä sellainen systeemi että jos jotain löytyy niin sairaalasta soitellaan mutta jos kaikki kunnossa niin ei ilmoituksia postitse tai puhelimitse.. Rakenneultra aika varattiin samala käynnillä ja se olisi sitten 6.11..
Viikoissa mentiin hyöriäisen mittojen mukaan viikko taaksepäin ja laskettuaika siirtyi viikolla eteenpäin.. la nyt 22.3..
Maha kasvaa täälläkin tasaisen varmasti ja väsymys sekä paha olo jo hitusen antaneet periksi.. apteekista hain vitamiineja kun töihin paluu oli torstaina ja sillä väsymyksellä olisi ollut turha yrittää vuorotöissä pysyä hereillä.. =) tuntuvat ainakin auttaneen, toivottavasti en vain kuvittele..
Sateisin syysterveisin LillaMy ja hyöriäinen rv 11+5
Ultrakuulumiset
kaikki ok. Vähän piti vauvelia herätellä jotta niskaturvotus saatiin mitattua (0,9 mm). CRL 52,8 mm, vastasi viikkoja 12.1 kuten pitikin. Veriseulan tulokset tullee parissa viikossa postitse. Esikon kohdalla näkyivät neuvolan tiedoissa jo ennenkuin tulivat minulle. Eli olo on huojentunut. Lisäksi pahoinvoinnin tilalle parin viikon aikana tullut hillitön ummetus helpotti kummasti kun jännitän aina mahalla ja ultran odottelu aamulla kieltämättä pisti vatsan toimimaan :-) Ultrakuvan voisin tähän vielä laittaa,mutta en kehtaa mennä yleiselle skannerille kun papunen ei ole vielä mitenkään julkisesti tiedossa. Tosin epäilen että tämä pömppä ei ole kaikilta jäänyt huomaamatta :-) Rakenneultraan aika varattu 28.10. Eihän tuohon niin mahdottoman kauaa enää ole?!?
AUrinkoista viikonloppua ja voimahali Vasculille!
äippä + JuusoJosefiina 12+1
no nyt niitä liikkeitä ainakin tuntuu,semmosta ihme mönkimistä=)ihanaa kun nyt ainakin tietää että siellä hengissä ollaan...huh helepotus.Esikon aikaan oli kyllä niiiiiiiiin pitkä aika odottaa np-ultrasta seuraavaan neuvolaan että kuunneltiin sydänääniä kun ei silloin tuntuneet liikkeet näin aikaisin.Tuntu et jos siellä ei mittään elämää olekkaan enää.Ja mullakin on jo harjoittelusupistuksia ilmestynyt,yleensä iltapuoleen ilmestyvät.Viime raskaudessa ne alko joskus viikolla 20.Jotenkin musta tuntuu että tämäkin putkahtaa maailmaan ennenaikojaan,mulla oli sillon esikostakin koko ajan sellanen tunne ja niinhän se sitten syntyikin viikolla 35.Ja paria päivää ennen synnytystä mulle tuli ihan kaamea pakko koota pinnasänky ja ruveta imuroimaan illalla kello 10,vaikka mies yritti toppuutella=)Täytynee nytten tarkkailla vastaavia merkkejä.Pahaolo on hävinnyt,samoin väsymys suurinpiirtein ja päähän ei oo koskenu taas kahteen päivään.Jee....
Vacsuli!!!!
Uskomattoman aikaisin, mutta vauvan liikkeet alkoivat tuntua. Jo viime viikolla kaksi kertaa tunsin pieniä kuplia, mutta eilen sitten sain kokea ihanuuden pitkin päivää! Hurja vauhti oli päällä! Kohtu on eteen päin kallistunut, se voi kai olla syy, että liikkeet jo tuntuu. Nyt tämä odotus on ihan todellista!
Esikoinen harmittelee, kun liikkeet ei vielä tunnu hänelle asti. Siihen taitaa vielä mennä aikaa.
Sunnyllä kanssa oli jo tuntunut liikkeitä =).
Kun laittaa tietynlaiset housut, saa mahan jo halutessaan tosi selkeästi näkyviin. Toisilla vaatteilla voi taas hyvin peittää, jos haluaisi. Näyttää vaan tavallista enemmän keskivartalolihavalta ;).
AnniHelena 14+5
Nyt on kuultu sydänäänetkin dopplerilla :), samalla sain veriseulanvastaukset (PAPPA 348), jotka vien mukanani ensi viikon np-ultraan. Tuo lukema ei sano kyllä maallikolle mitään, mutta jospa selventäisivät sitä ultrassa.
Mulla ei oo tietoakaan vielä liikkeiden tuntumisesta tai masun kasvusta, mutta olen aika pitkä, joten esikostakin kesti ennenkuin masu pompsahti ulos.
Nasse rv11+5
mulla kans maha sillä tavalla turvoksissa että näytän vaan lihoneelta,itse kyllä huomaan että on sitä vauva mahaakin jo tullut.Jospa se mahan turvotus tuosta laskeutus ja tulis mieluumin enempi esille tuo vauvamahatus!Ei esikosta ollut mitään turvotuksia...Nyt unten maille...
kiva lukea teidän juttuja. Toivottavasti kaikilla kaikki hyvin.
Mulla tää väsymys menee jo aivan överiks! Nukahdin illalla yhdeksän jälkeen sohvalle. Valvoin hetken kymmenen jälkeen. Sit menin nukkuun ja heräsin 9.15. Sama väsymys jatkuu. Musta tuntuu, etten saa tehtyä mitään ja olo on jo ihan tuskainen. Eikö tää vois jo helpottaa???? Mulla oli viikonlopulle suunnitelmissa et siivoisin vaatehuoneen, mut eipä taida tänään olla virtaa. En viitti väkisin alkaa tekemään mitään, kun se vaan lisää tätä tuskaa..
Eilen kävin kirppiksellä ja löysin eurolla käyttämättömän näköiset äitiyshousut. Oli vielä sopivatkin! Niissä on masulle sen verran tilaa et mahtuu varmaan loppuun asti.
Kivaa, et alkaa olla jo ihan hyvät viikotkin.. Ei enää niin paljon pelota.
Mukavaa lauantaipäivää teille kaikille! Toivottavasti kaikilla muilla on jo väsymyskin helpottanut!!!
t. iiiik ja pikkuinen 11+3
Iso KIITOS kaikille tsempeistä ja mukana elämisestä!!
Eilisestä työpäivästä selvisin hengissä, ja kotiin tultua vedin parin tunnin päikkärit ja yö unille 23 jälkeen. Näin paianjaisia ja ravasin kahden tunnin välein wc:ssä eli 4kertaa viime yönä. Voi KÄÄK!
Lisäksi flunssaa on pukannut takaisin päälle viime viikosta ja eilen nenä vusoi kuin hana ja sama meno jatkuu tänään höystettynä lihas säryllä. En niin ku ala. Ehdin olal n. viikon terveenä. BLAAH!
Alakerrassa tuntuu olevan kaikki hyvin, ei vuotoja. Reipäisy kivut jatkuu kuten ennenkin. Pahoinvointia välillä, välillä ei. Suklaa auttaa. Aiankin Fasun Omar levy (nam). Alamasua ei kärsi minkään vaatteen painaa niin heti tuntuu ikävältä eli lökärit ja mamma farkut ovat pop.
Uudet uikkarit pitäsi löytää mutta en jaksa lähteä Hesaan kaupoille eikä lähi Kesportissa ollut. Entiset ovat jo ihan kuluneet läpinäkyviksi.
T:Vacsuli ja papu rv 12+3
Lootuskalla söpö masu tuossa kuvassa,mulla on itseasiassa nyt varmaankin samaa kokoa mut just tää vaihe näyttää mulla hassulta kun tuo takamuskin on isohko :D Sit kun maha kasvaa isommaksi (ja isommaksi....) se kivasti tasapainottaa ;D
Iiiikin tapaan mie kävin myös kirpparilla ja tein löydön :) Olin todella iloinen koska löysin 2 ihanat H&M mamma housut,farkut js ns. suorat housut,kaikenlisäksi molemmat housut oli lyhennetty mun pituiselle (162cm) JUST sopiviksi :D Ja samasta pöydästä löysin myös kivan äitiyspaidan,ihanan lappapuuron värisen,se on kylläkin pikkuisen iso,ajattelin säästää sinne isomman mahan vaiheeseen :)
Aeimmin oon ostanut ihan kaupasta yhdet äippäfarkut mut täytyy sanoa et nää kirpparin on paremmat ja todella uuden näköiset,en kulumaa tai muuta vastaavaa löytänyt en vaikka kuinka etsin! Ja huutonetistä oon ostanut töihin yhdet äitiyshousut parilla eurolla.
OLOsta: närästys ei ole vaivannut niin pahasti enä'ä ja väsymyskin on pikkuisen hellittämässä,mikä on todella ihanaa!!
Eilen illalla jaksoin jopa katsoa elokuvaa,katsoin sen Ps I love you ja itkin kuin vesiputous alusta loppuun :D En normaalisti ole edes mikään elokuvaitkijä,en todellakaan ja normaalisti suosin scifi,toiminta yms elokuvia :) Joten puoliksi itseä naurattikin kun tuollainen "tyttöelokuva" sai itkemään niin kauheasti :) oiskohan kenties hormooneilla osuutta asiaan :D
keyes rv14 (kai,voi että kun en oikein pysy tasalla näissä...)
Takana hyvin nukuttu yö: 10h, ja eka herääminen vasta yli 6h unien jälkeen.
Ajattelin lähteä ekaa kertaa salille kesä tauon jälkeen ja ekaa kertaa raskaana. Treeni historiaa on takana muuten mutta nyt ollut n.3kk taukoa. Rauhallsiesti mennään treenissä. Ja uudet äippämalliset treenihousut on jalassa.
T:Vacsuli ja papu 12+4
Keyes: Minäkin olen jo parina iltana sanonut miehelle, että käy lainaamassa sen ps.i love you -leffan, että saan parkuu kunnolla :D Oon varma että parun kanssa koko leffan ajan, jos vaikka tänään illalla.. On se hölmöä että ihan tahallaan pistää ittensä parkumaan. Mut se tekee välillä hyvää :o)
Äitiyshousuista piti sanoa, että mä kun taisin jo valittaakin ettei h&m:ltä löydy kivoja housuja mun makuun, kun ovat joko pillejä (ei mun mielestä sovi raskauden aikana) tai suoria ja mä kun haluaisin parhaillaan sellaset suorat, mutta leveämpi lahkeiset. Niin, otin sitten kaapista sellaset kesällä ostamani mustat pellavahousut, jotka kutistu pesussa sen verran että kiristi vyörätöstä joten luulen etten niihin ihan heti (tai sitten enää koskaan) mahdu, niin leikkasin edestä kappaleen pois ja laitoin siihen jämäkkää tirkoota tilalle, niin tuli TOSI hyvät äitiyshousut!!
Nyt innostuin moisesta ja aattelin että pitää kirpparilla kattoa jos löytyis jotkut kivat normaalitkin housut mistä vois ite sitte tuunata äitiysmallit :o)
Noo, nyt meen laittaa lapsille välipalaa. Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Lootuska 12+ jotain
Täälläkin alkaa jo elämä pikku hiljaa helpottaa ja olo kohentua... Oon käyny läpi tässä varmaan kaikki mahdolliset oireet pahoinvoinnista närästyksen kautta pääkipuihin jne, joten kirjoittelu on jäänyt aivan tyystin, kun ol on ollut niin TÖÖT! Jonkin verran olen välillä käynyt lueskelemassa, mutta vähän pihalla oon vielä porukasta... Jospa tämä tästä nyt starttaisi paremmilla voimilla liikkeelle ;)
Ultrassa kävin tuossa öö..hmm... pari viikkoa? sitten ja siellä kaikki oli ok! Kaiffari oli oikein kovasti touhukas ja ultrattaessa rv 12+4 vastasi kooltaan rv13, mut ihan soppeli kokoinen siis :) Mies on ollut ihanan tohkeissaan tuon jälkeen ja nyt on itsekin uskaltautunut jo pikku hiljaa alkaa hankkimaan yhtä sun toista, niin ei tarvi sitten yhdestä palkasta saada kaikkea irti (ja mähän en siis osaa säästää) :)
NIIN EPISTÄ :) Toisilla näkyy selvä vauvamasu ja toisilla tuntuu liikkeet... Mä näytän vain lihonneelta (kuulin siitä jo asumisyksikkömme nuoriltakin) ja liikkeistä nyt ei toivokaan.. Muutenkin olen luonteeltani niin älyttömän malttamaton ettei vain jaksais ODOTTAA :) No, ei auta!
Itsekin oon kirppiksiä ahkerasti kolunnut ja huuto.nettiä selaillut ja kovasti on kaikkea kivaa löytynyt ja käteen jäänyt... Tuskastuttaa vain, kun täällä pohjammaalla ainut äitiysvaatteita myyvä liike on Vaasan H&M ja tietty alan liikkeet erikoishinnoin... sit on joka mammalla saanlainen H&M:npusuri päällänsä :)
Täällä kans osui ja uppos toi pillitys :) Eilen luin uusinta kaksplussaa silmät kyynelissä, vaikkei siinä ollut mitään surullista, päin vastoin ja illalla olin vahtimassa pian 3v serkkuani, joka unenpöpperössä sitten halaili,sylitteli,suukotteli jne, niin jatkuvasti meinas tällä mammalla olla tippa linsissä, mitä ei koskaan aikaisemmin oo ollu, vaikka paljon oon serkkupoikien kanssa halaillu/suukotellu :) Jopa salkkarit itkettää :))) KAMALAA!!
No mutta tälläistä tänne... pömppöistä syksynjatkoa vain kaikille :)
Antzi ja kaiffari 14+3
Reissussa meni 8-11. Ekaksi veri koe kun nillä ei ollut mun vasta-aineita tiedossa. Sitten kätilön kanssa tapaaminen 0830 selitti tutkimusken ja suurin tekijä ilmeisesti oli niskaturvotus, veri kokeissa oli istukkahormoni liian korkea ja joku muukin arvo. Tunti venailua kahviossa ja n.10 aikaan sitten tutkimsupöydälle. Pikku kaveri heitti masussa volttia ja oli pikkasen lyhyt ikäisekseen, 4,8cm, näin 12+2 päivänä. Piti olla rakko täynnä ja sitten mun rakko olikin liian täynnä vaikka oli käynyt tyhjentamässä sitä osittain n.15min aikaisemmin. Joutuivat pianamaan ultralla vatsan päältä että asettu oiken kohtuun nähden. Kovasti käskettiin rentoutua mutta miten rentoudut kun kylmällä sterilisoitiin maha ja pistäminen sattui ihan saatanasti ja pistämisen voima yllätti mut vaikka lääkäri varoittikin pistäessä, yritin olla liikkumatta mutta tahaton hytkähdy siinä tuli, eivät meinanneet nähdä missä neula menee. Sit rupes pelottaan jos ne osuu vahingossa sikiöön Näyte otettiin jollain pinemmällä jutulla neulan läpi ja se vasta sattuikin ihan kuin mahasta olis menny neula virtsarakon suulle asti. (jälkeen päin sanoivat muistaakseni että joku hermo sattunut just siihen kohtaan) kyyneleet ja nyyhkytys pyrki esiin ja sit taas komennettiin että älä liiku ja rentoudu ja paniikki kasvaa että osuuko ne vauvaa. Näytteen ottivat kahteen kertaan kun eivät oikein nähneet missä se neula meni. Viimeisen kerran aikana rupes tuntumaan että huone keinuu ja kohta lähtee taju. Sitten neula pois ja meikä itkee ihan valtoimenaan. Rauhoittelivat mua ja selittivät ettei neula ole ollut vauvaa lähelläkään. Kaiken lisäksi lääkäri oli sitä mieltä että ei saatu näytettä ja me päätettiin että mennään vähän ulos rauhoittumaan ja kun muut potilaat on hoidettu niin voidaan yrittää uudelleen. Vaihto ehto olis ollut että viikon päästä uusi aika. Nooo, tultiin ulkoa sisälle niin kätillö tulee sanomaan että näyte saatiin sittenkin. *jeee ei enää pistämistä* Tuloksista soitetaan keskiviikkona jos ovat jo silloin valmiit, jos ei niin odotellaan tietoa seuraavan viikonlopun yli.
Maha oli ihan törky kipeä ton jälkeen, en ymmärrä miksi ei ennen tuota kehoiteta ottaamaan vaikka Pandolia. Eikös munasoluja punktoidessakin oteta joku lääke ennen. Otin heti 1000mg kun tutkimushuoneesta ulos pääsin
Mies oli aivan ihana ja mun tukena tuon reissun aikana koko ajan, itkun aikana ihanasti paijasi päätä ja rauhoitteli. Tutkimus huoneessa sanoi että on mukana kun pitäähän hänen kestää synnytyksesskäin mukana niin kyllä hän tänkin kestää. Aika poikki oltiin ton jälkeen lähes 2h päikkärit vedettiin miehen kanssa.
T:Vacsuli ja papu 12+1