HS: Häkkänen aikoo kieltää reservistä eroamisen - käyttää todella kylmäävää kieltä
Hallitus se vaan muuttaa lakeja mielensä mukaan. Nyt kohteena on ihmiset jotka ei haluaisi väkttämättä kuolla sodassa.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010198917.html
PUOLUSTUSMINISTERI Antti Häkkänen (kok) otti Kyrönmaa-lehdessäkantaa reservistä eronneiden kasvaneeseen määrään.
Siviilipalveluskeskuksen tietojen mukaan reservistä erosi viime vuonna noin 1650 ihmistä hakemalla täydennyspalveluskoulutukseen. Se on Aseistakieltäytyjäliiton mukaan kaikkien aikojen toisiksi suurin reservinkieltäytyjien määrä. Luku oli korkeampi vain vuonna 2022, jolloin reservistä kieltäytyi 3815 ihmistä.
HÄKKÄNEN kertoi Kyrönmaa-lehdelle aikovansa etsiä keinoja, joiden avulla reservistä eroaminen ei enää jatkossa olisi mahdollista.
Etsin tällä hetkellä oikeudellisia keinoja, että saan lain muutettua niin, ettei pystyisi eroamaan, hän sanoi lehdelle.
Häkkäsen jatkoi aikovansa etsiä pykälät kuntoon.
Yleensä olen löytänyt pykälät kuntoon, ja tässä kevään aikana yritän löytää niin, ettei tällainen reservistä karkaaminen olisi enää mahdollista.
Kommentit (558)
Miksi juuri teidät valittiin puolustusministeriksi?
suu vaahdossa eskaloiminen ei ole keneltäkään poliitikolta fiksua. apua.
Vierailija kirjoitti:
Puolustusministeriltä ( luutnantti ) melkoinen riman-alitus. Uskoa ei taida löytyä suomalaisiin vai mistä kyse?
Pakottamisen ja alistamisen halu on kokkareilla verissä: "Minä kyllä etsin pykälät ja pakotan tottelemaan."
Mielestäni Häkkäsen suurin virhe oli, että tällä lausunnolla hän julkisesti kyseenalaisti suomalaisten reserviläisten maanpuolustustahdon. Uskomaton töppäys puolustusministeriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hirveää äärivasemmiston vihapuhetta ketju täynnä. Luikitte häntä koipien välissä karkuun, kun itänaapuri posauttaa tänne pomminsa. Onneksi ootte vähemmistössä.
Vihapuhetta työttömistä on koko Suomi täynnä.
Ja se vasta vihaa onkin, kun leikataan pienituloisilta asumistukea, soviteltua päivärahaa ja ansiosidonnaista.
Ja mitä itse tehdään. Nostetaan 60000 vuosipalkkaa julkisen rahoista.
Tämä. Miettiikö työttömiä kohtaan vihapuhujat yhtään sitä, millainen vaikutus sillä on yleiseen ilmapiiriin?
Työttömiä on kuitenkin satojatuhansia ja köyhiä noin miljoona Suomessa.
Mietin tuota kyllä, kuinka voi samankaltainen alotus melkein sanasta sanaan tulla päivittäin, että kenellähän on tarve työttömiä, eläkeläisiä, vanhuksia, sivareita, reserviläisiä, hallitusta, lakkolaisia, lakonvastustajia, naisia, miehiä, mmuuttajia, suomalaisia, kaksoiskansalaisia, työölisiäa ihan mitä tahansa vastakkainasettelua, pahaa mieltä ja riitaa ja ennenksikkea toivottomuutta ja moraalinlaskua aiheuttaa.
Ei tässä tarvita mitään vierasmaalaisia trolleja - Orpon hallitus on tämän yhteiskunnan suurin riidankylväjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 150 erohakemusta tehty kahdessa päivässä, kertoo yle.
Yhtään kenttäkelposta miestä ei oo menetetty. Noita ei ois saanu sotaan muutenkaan ja todennäkösesti iso osa oli niin vanhoja ettei ollu enää sa-sijotusta.
Siinä että nelikymppinen huonokuntonen miehistöön kuuluva eroaa ei menetetä mitään.
Kyse on varmastikin enemmän periaatteesta: siitä, että joku nuori oikeistorotta katsoo asiakseen puuttua kansalaisten lainmukaisiin oikeuksiin. Sellainen pistää vihaksi niin kuin muutkin tämän katastrofihallituksen toimenpiteet ja pyrkimykset. Olisivatpa keskittyneet samalla innolla ajoissa rajalakien uudistamiseen.
Yli 150 erohakemusta tehty kahdessa päivässä, kertoo yle.
Häkkänen teki ns. "räsäset"
Häkkäsen olisi kannattanut olla hiljaa eikä paljastaa tällaista aikomustaan, kun nyt monella menee pupu pöksyyn ja eroavat reservistä. Mun silmissä Häkkäsen pisteet nousi. Siinä on oikeamielinen poliitikko, jolle isänmaan etu on tärkein. On epäisänmaallista olla rintamakarkuri.
Onhan se aika totta, mitä Häkkänen sanoi että on aika epäisänmaallista olla eroamassa jälkikäteen. Jos joku ei halua käydä armeijaa, menköön sivariin. Mutta ai niin, tehän haukutte sivareitakin, viis vakaumuksesta tai mistään, ihan nössöjä ovat jos ei sotatouhut ja maanpuolustus kiinnosta, viis siitä miten taitavia ovat aseiden jne kanssa. Mutta kun samat armeijan käyneet on nyt pupu pöksyssä että "o`ou, mehän kuulutaan Natoon ja ties mitä tässä Venäjän kanssa aikanaan joudutaan kohtaamaan, saatetaan joutua jopa tositoimiin!". Kukas nyt on nössö, kun jälkikäteen aletaan mieltä muuttamaan kun tositoimet saattaisivat koittaa... Eikö nuo osaa päättää mitä haluavat? Oli niin mentävä armeijaan koska maanpuolustus ja isänmaa ja isä painostaa jne mutta sitten iskeekin katumus.
Ei sillä, kyllä minusta joku mielensä muuttaminen pitää Suomessakin sallia mutta kyllähän suurempi osa noista armeijan käyneistä on enemmän vellihousuja jotka eivät ole ajatelleet asiaa pidemmälle, kuin esim. sivarit.
Eipä auta reservistä eroaminen mitenkään. Ukrainassakin Venäjän armeija vienyt valloittamilla alueillaan siviilimiehet 18 - 60 vuotiaat kadulle ja ampunut siihen paikkaan. Siviileillä vielä huonommat oltavat kuin sotilailla.
Siirryin jo ajat sitten sivariksi.
Joten, armeijassa oppimaani kantahenkilökunnan käyttämää kieltä lainaten, Häkkänen voi minun puolestani vaikka vetää käteensä. Ja muuten, armeijassa opittua kieltä edelleen käyttäen, Häkkäselle en olisi ikinä antanut persettäkään, mistään ministerintittelistä nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Siirryin jo ajat sitten sivariksi.
Joten, armeijassa oppimaani kantahenkilökunnan käyttämää kieltä lainaten, Häkkänen voi minun puolestani vaikka vetää käteensä. Ja muuten, armeijassa opittua kieltä edelleen käyttäen, Häkkäselle en olisi ikinä antanut persettäkään, mistään ministerintittelistä nyt puhumattakaan.
Kieltämättä olen vähän vahingoniloinen Häkkäsen mokailusta ja oon kyllä ihan samaa mieltä ylläolevasta sun kanssa.
Häkkänen teki hyvää työtä Aseistakieltäytyjäliiton asian edistämiseksi. =)
Stanan loiset, edut olette itsenäisestä demokratiasta ottamassa mutta entä kun pitäisi itsekin jotain tehdä, ottaa vastuuta ja uhrata. Mulle, mulle kaikki heti nyt -sukupolvi. Aivan paska!
Kiväärien eteen noi!
Vierailija kirjoitti:
Häkkäsen olisi kannattanut olla hiljaa eikä paljastaa tällaista aikomustaan, kun nyt monella menee pupu pöksyyn ja eroavat reservistä. Mun silmissä Häkkäsen pisteet nousi. Siinä on oikeamielinen poliitikko, jolle isänmaan etu on tärkein. On epäisänmaallista olla rintamakarkuri.
Haluatko lähteä sotimaan Jemeniin, jos Trump ja Häkkänen määräävät niin? Muut maat lähettäisivät ammattisotilaita.
Vierailija kirjoitti:
Eipä auta reservistä eroaminen mitenkään. Ukrainassakin Venäjän armeija vienyt valloittamilla alueillaan siviilimiehet 18 - 60 vuotiaat kadulle ja ampunut siihen paikkaan. Siviileillä vielä huonommat oltavat kuin sotilailla.
Ei pidä jäädä rajaseudulle odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Stanan loiset, edut olette itsenäisestä demokratiasta ottamassa mutta entä kun pitäisi itsekin jotain tehdä, ottaa vastuuta ja uhrata. Mulle, mulle kaikki heti nyt -sukupolvi. Aivan paska!
Kiväärien eteen noi!
Mitä välii? Relaa äläkä tollasia kelaa.
Sehän se on meillä pietarintrolleilla tarkoituskin. Kauheasti ihailevat suomen puolustusvoimia maailmalla ja aikovat isot sotaharjoituksetkin pitää. Nyt on saatu siitä väestä jo hyvästi porukkaa ulos ja pian sisällissota aikaan. Helppo on hymyillä.