Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku torissa lupaa ostaa niin kauanko odotat että hän maksaa?

Vierailija
01.02.2024 |

Jos tori.fissä joku lähettää viestin, että ostan tämän tavaran ja itse vastaat että hyvä, milloin tulet hakemaan, niin kuinka kauan odotat, että ostaja sopii ajan? Jos jonossa on muitakin. Kysyn, koska sopimushan on pitävä, jos joku on ilmoittanut ostavansa. Mutta kymmeniä kertoja ostaja on kuitenkin kadonnut kuin p ieru saharaan kun pitäisi sopia hakuaika tai maksaa. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin myymässä noin 200 euron tuotetta, ja joku laittoi illalla viestin, että ostan. Vastasin hänelle heti, että käykö huomenna nouto. Hän luki viestini vasta aikaisin aamulla, mutta ei vastannut siihen yhtään mitään. Odottelin kahteen saakka ja myin toiselle. Ja tämä eka ostaja laittoi klo 16 viestin, että laitatko osoitteen niin tulen tänään. Mistä minun olisi pitänyt tietää, että hän olisi tulossa? Luulin, että teki oharit kun ei vastannut seitsemään tuntiin mitään vaikka oli lukenut viestini. Hän sitten suuttui kun olin myynyt toiselle.

Tuollaiset ostajat menee minulla saman tien estoon. Niistä ei ole kaupanteossa muuta kuin harmia.

Vierailija
22/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan kaikille, että varauksia ei tehdä ja myyn ensimmäiselle hakijalle. Jos joku meinaa tulla huomenna illalla ja tänään etätyöpäivän aikana tuleekin jo toinen ostaja, myyn toki hänelle. Niin epävarmoja ovat olleet ne, jotka ovat jonain toisena päivänä muka olleet tulossa ostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan kaikille, että varauksia ei tehdä ja myyn ensimmäiselle hakijalle. Jos joku meinaa tulla huomenna illalla ja tänään etätyöpäivän aikana tuleekin jo toinen ostaja, myyn toki hänelle. Niin epävarmoja ovat olleet ne, jotka ovat jonain toisena päivänä muka olleet tulossa ostamaan.

Ilmoitan aina heti reilusti tämän ostajaehdokkaille, etten pidä tuotetta vain hänelle varattuna päivää enkä kahta. Kaksi tuntia tai aamusta hakijan työpäivän päättymiseen saakka toki voin pitää, jos ostajaehdokas vastailee minulle nopeasti ja asiallisesti viesteihin ja minulla on tunne, että on tulossa hakemaan iltapäivällä töidensä jälkeen. Muille vastaan, että alustavasti nouto on jo sovittuna iltapäiväksi ja sopiiko että palaan asiaan, jos 1. ostajaehdokas ei tulekaan hakemaan tuotetta.

Vierailija
24/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi kokonaista päivää. Jos lukee viestin, mutta ei vastaa aikalailla heti tai max.vartin sisään ja tuote kysytty, niin seuraavalle menee. Aamupäivällä odottelen iltapäivän puolelle. Iltapäivällä en odottele kuin ehkä max.4-5tuntia. Ajattelen niin, että jos tuote kiinnostaa tosissaan, niin ostaja seuraa torin viestejä säännöllisesti. Ikinä ei vielä ole tullut vastaan tilannetta, että kukaan olisi suuttunut tai olisikin ostanut jos olisin vähän aikaa odotellut. Hyvin nämä oppii tunnistamaan, vaikka harvoin mitään edes myyn. 

Vierailija
25/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin antamassa ilmaiseksi kahta tuolia.

Yksi ilmoittaa, että voi hakea nämä. Kysyn että koska. Menee vuorokausi ennen kuin hän vastaa ja vastaus on että missä nämä on. Se lukee ilmoituksessa kolmeen kertaan. Vastaan silti että kaupunginosassa (pieni) X. Taas menee tuntitolkulla aikaa, kysyy, milloin olen paikalla. Vastaan sunnuntaina _illalla_, pääseekö hän esimerkiksi kello 19. Menee taas monta tuntia. Vastaa kello 14 (kun en ole lähelläkään kotia) että tulisi kello 15. Vaikka siellä lukee jo että illalla.

En vastaa enää mitään. Hän laittaa koko viikon joka päivä viestiä ja kysyy osoitetta.

HUOH.

Vierailija
26/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 12-24 h annan aikaa reagoida noudon/maksun sopimiseen, riippuu mihin aikaan viestitty (enhän nyt itsekään ole joka tunti päivystämässä), minä viikonpäivänä (itsekin viikonloppuisin luen vähän harvemmin viestejä) ja kuinka paljon tuotetta kyselty.

Vierailija
27/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vuorokausi on minulla se aika minkä odottelen. Nyt yksi ostaja, joka katosi vuoden vaihteessa, olikin maksanut tavaran posteineen tililleni. Yhtään viestiä en ole saanut jossa olisi ilmoittanut että ostaa/on maksanut tai osoitetta ja puhelinnumeroa mihin lähettää. Olen laittanut useita viestejä, mutta ei ole lukenut yhtäkään sen jälkeen kun laitoin tilinumeron. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? 

Vierailija
28/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei soita myöhästyvänsä niin vartin. Sit myytiin seuraavalle. VAIN nouto ja VAIN käteismaksu.

Vierailija
29/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ovat epäluotettavia. Tori on köyhiä täynnä. Selaillaan kyllä tuotteita ja haaveillaan. Kun pitäisi maksaa niin se viimeinen 50€ tilillä onkin menossa ruokakauppaan eikä tori myyjälle.

Vierailija
30/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vuorokausi on minulla se aika minkä odottelen. Nyt yksi ostaja, joka katosi vuoden vaihteessa, olikin maksanut tavaran posteineen tililleni. Yhtään viestiä en ole saanut jossa olisi ilmoittanut että ostaa/on maksanut tai osoitetta ja puhelinnumeroa mihin lähettää. Olen laittanut useita viestejä, mutta ei ole lukenut yhtäkään sen jälkeen kun laitoin tilinumeron. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? 

Ei siinä auta kuin odotella jos kyselee. Nimittäin pankki veloittaa n. 10 e jos palautat rahan takaisin niin että pankki palauttaa sen. Ehkä voisit kysyä maksajan pankista onko niillä tietoa ostajasta, jos on vaikka kuollut.

Vierailija
31/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei pitkiä varauksia. Varaan tuotteen ostajalle vain sovitun noutopäivän ajaksi, tuote on siihen asti myynnissä". Eli jos sopii noudon kesäkuun lopulle, myyn kyllä välistä muille.

Vierailija
32/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuote on lain silmissä ostettu jo sinulta, kun sait rahan. Pidät sitä tallessa. Jos tavara on iso ja aiheuttaa sinulle säilytyskuluja (esim. auto, sohva), niin voit pyytää säilökuluja kohtuullisen ajan jälkeen.

Vierailija
33/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei pitkiä varauksia. Varaan tuotteen ostajalle vain sovitun noutopäivän ajaksi, tuote on siihen asti myynnissä". Eli jos sopii noudon kesäkuun lopulle, myyn kyllä välistä muille.

Sopiminen ja yksipuolinen ilmoittaminen on kaksi eri asiaa. Vai onko se sovittu, kun ostaja ilmoittaa, että sinä myyt sen tonnin tavaran eurolla ja tuot ostajalle kotiin asti? Jos baarissa mies ilmoittaa sinulle, että sinä harrastat suojaamatonta peppuseksiä sen miehen kanssa, onko sekin silloin sovittu asia, koska siitä on sinulle ilmoitettu etukäteen? Se on myyjän tyhmyyttä, jos sopii noudon kuukausien päähän.

Vierailija
34/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn vain noudettuna ja rahat käteen periaatteella. Hyvin on toiminut. Yleensä ilmoituksesta seuraavana päivänä tavara liikkunut. Postittamaan en todellakaan rupea.

Vierailija
35/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myyn vain noudettuna ja rahat käteen periaatteella. Hyvin on toiminut. Yleensä ilmoituksesta seuraavana päivänä tavara liikkunut. Postittamaan en todellakaan rupea.

Jos asuu isossa kaupungissa niin varmaan ostajia riittää. Jos asuu pikkukaupungissa tai maalla, ei ole ostajia eikä saa itsekään ostettua mitään jos ei ole postitusta.

Vierailija
36/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa huomannut, että kun teen miesten kanssa kauppaa niin homma toimii, mutta naisten kanssa usein samaa kuraa, kuin Facebookin kirppiksillä. Melkein aina tulee vastaan tapaus, että on ostamassa eikä kuulu eikä näy ja sitten vasta kun perään kyselen niin sitten perutaan. Äärimmäisen raivostuttavaa ja siksi nykyään, jos on useampi ostaja niin kyllä ensimmäiselle ilmoitan, että jonossa on muitakin ja pyydän ilmoittamaan onko oikeasti ostamassa vai ei. 

Toinen mikä on ärsyttävää, että sitten kun ollaan varattu ja melkein ostamassa pitää vielä kysyä puolison lupaa. Mikäli jos on jotain mitä tarvitsen niin keskustelen sen ennen kuin rupean katselemaan enkä siinä vaiheessa, kun pitäisi maksaa.

Vierailija
37/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa huomannut, että kun teen miesten kanssa kauppaa niin homma toimii, mutta naisten kanssa usein samaa kuraa, kuin Facebookin kirppiksillä. Melkein aina tulee vastaan tapaus, että on ostamassa eikä kuulu eikä näy ja sitten vasta kun perään kyselen niin sitten perutaan. Äärimmäisen raivostuttavaa ja siksi nykyään, jos on useampi ostaja niin kyllä ensimmäiselle ilmoitan, että jonossa on muitakin ja pyydän ilmoittamaan onko oikeasti ostamassa vai ei. 

Toinen mikä on ärsyttävää, että sitten kun ollaan varattu ja melkein ostamassa pitää vielä kysyä puolison lupaa. Mikäli jos on jotain mitä tarvitsen niin keskustelen sen ennen kuin rupean katselemaan enkä siinä vaiheessa, kun pitäisi maksaa.

Ei pidä paikkaansa. Kaikki vaikeat ostajat ovat olleet minulla miehiä. Ensinnäkin haluavat aina väkisin puhelimitse sopia, tinkivät aina ja kaikki kestää.

Perheenäidit sopii nopeasti ja kaikki sujuu.

Vierailija
38/38 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota. Ostajat maksaa heti eli noin tunnin sisällä ja muut häviää niin se tarkoittaa etteivät osta. Näin on ollut aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi