Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olen niin väsynyt?

Vierailija
01.02.2024 |

ja v!ttuuntunut. En käytännössä jaksa mitään. Olen ihan valmis nukkumaan kun tulen töistä.

On kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta siihen on lääkitys, ja viimeksi mitatessa arvot oli kunnossa. Ehkä ne pitäisi mittauttaa uudelleen.

Oli myös vuoden kestänyt ja syksyyn pahentunut työkatastrofi (yhdistettyä normaalia stressiä, kiusaamista ja irtisanomisuhka sekä sopimusriita työnantajan kanssa), mutta sekin asettui oikeaan järjestykseen juuri joulun alla ja kaikki on nyt niin hyvin kuin työelämässä nyt ylipäänsä voi odottaa.

Koronan sairastin kahdesti, mutta jälkimmäisesti kerrasta on jo vuosi. Siitä jäi noin puolen vuoden mittainen yskä, mutta se on jo ohi. väsymys varmaan kyllä on jatkunut sieltä asti, mutta noitten työjuttujen takia ei voi olla varma, mikä mistäkin johtuu.

Työtilanteen järjestymisestä asti eli nyt puoli toista kuukautta olen käytännössä nukkunut, katsellut youtubea ja käynyt pienillä kävelylenkeillä kaiken sen ajan, mitä en ole töissä (ja mitä nytnäillä liukkailla ei oikein uskalla lähteä kävelemään). Olen siis yrittänyt levätä ja rentoutua ja kaiken pitäisi olla nyt ok. Silti väsymys ei tunnu hellittävän lainkaan. Kun vähän saan itseäni niskasta kiinni ja piristymään, se iskee jo samana päivänä entistä pahemmalla voimalla. En vaan saa aikaan mitään. Töissä selviän rutiineista, mutta rutiinit ei oikeasti tässä hommassa riitä. Ja perheellekin olisi hyvä jäädä jotain muuta kuin pyjamassa laahustava mörrimöykky.

Mikä voi olla vikana? Miten sen parantaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jos löydät ratkaisun. Kärsin itsekin samantyyppisestä vaivasta. Joku burnout varmaan mutta se kuulostaa minulle vieraalta. Minulle tyypillistä on myös tuo on/off ilmiö peräkkäisinä päivinä. Olen tehnyt pitkään töitä joita en halua. Olen pakottanut itseni tekemään työt tavalla tai toisella. Nyt tuntuu siltä että takki on aika tyhjä.

Vierailija
2/3 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helpotus uskoa minun ongelmien johtuvan koronasta mutta muistan että saamattomuutta oli ennenkin. Olen tehnyt listaa näistä tilanteista ja niihin vaikuttavista tekijöistä mutta vielä ei ole selvinnyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä?