Täällä pienoisessa shokissa elellään..kolme pientä lasta ja nyt ultrassa uutinen:
kaksoset. Tämä raskaus sai alkunsa suunnittelematta ja kaksosraskaus on aina ollut riski, miehellä on kaksoisveli ja miehen suvussa muitakin kaksosia.
Näin se elämä kuljettaa :) Minulla ikää 32 v, piti palata syyskuussa töihin....muilla lapsilla ikää 4 v, 2 v ja 7 kk.
Kommentit (17)
Rankkaa tulee varmaan olemaan, mutta ihanaa silti! Itse olen kahden pienen lapsen äiti ja toivoisin mieluusti lisää pian. Meilläkin on suvussa kaksosia ja hyvin ne on äideiltä hoituneet sisarusparven jatkeena :)
ja kyllä aina välillä käy mielessä mitä jos tulen taas raskaaksi. Mutta iloinen asia se meille olisi.
Ymmärrät varmasti myöhemmin kuinka suuren lahjan olet saamassa. Tsemppiä ja voimia alkutaipaleelle.
vaikuttaa kaksosraskauden todennäköisyyteen? Eikös kaksosraskauteen edellytetä, että naiselta irtoaa (ja hedelmöityy) kaksi munasolua yhdellä kertaa? Paitsi jos kyse on identtisistä eli samasta munasolusta kehittyvistä kaksosista, mikä on harvinaisempaa.
kaksosia niin todennäköisyys eli riski omallekin kohdalle kasvaa. Toisaalta kaksosraskaus on tietyllä tavalla riskiraskaus, ei mikään helppo juttu kropalle eikä myös vauvoille. Kyllähän kaksosraskautta seurataan huomattavasti tarkemmin neuvolassa ja äitipolilla.
Sitä shokkia kestää jonkin aikaa, mutta alkaa se kyllä helpottamaankin, tottuu ajatukseen.
Kuten äitipolin lääkäri sanoi: " luonto on viisas kun on antanut äidille ne raskauskuukaudet aikaa totutella ajatukseen"
Ottakaa vähän selvää asioista, arg!
Lämpimät onnittelut sekä sinulle että miehellesi!
mieheltä edellytetään kaksosten aikaansaamiseen siis kahta siittiötä, joten tämän mukaan kaikilla miehillä on tuo kaksostaipumus...heheheh!
Onnitelkaa nyt toista!! *hali*
Mieletön ajatus, mutta eiköhän kaikki lopulta hyvin mene!
Vanhna on mukava istuskella kiikkustuolissa ja katsella montaa lastaan ja ehkäpä lastenlastaan!
JAKSAMISTA!!!!
Niin kuin moni edellä jo kirjoitti, kaksosuus lähtee äidistä.
Onnea!
kaikki menee hyvin, ettei tulisi keskosuutta ym ongelmia vaikka ne tietty kaksosraskaudessa todennäköisempiä on
niin silti vaikka suvussa on kaksosia tai ei ole
on mahdollisuus molemmilla saada ne 50-50.
Ymmärrän sinua kyllä täysin tuossa tilanteessa, mutta jos itse saisin tietää odottavani kaksosia niin olisin riemuissani:-)
Äidinäitini on kaksonen ja äidin isänäiti aikanaan ollut myös...
Osaatko kertoa millainen " riski" minulla mahtaa olla?