Vuokraturva varoittaa: Asumistuen leikkaukset nostavat vuokria
LEIKKAUKSET yleiseen asumistukeen tulevat nostamaan halvempien asuntojen vuokria kasvukeskuksissa, sanoo vuokra-asuntovälittäjä Vuokraturvan toimitusjohtaja Timo Metsola.
Yleinen asumistuki pienenee huhtikuussa. Tuolloin asumistuen omavastuuosuus kasvaa 42 prosentista 50 prosenttiin ja tuen korvausprosentti pienenee. Nämä muutokset koskevat kaikkia yleistä asumistukea saavia ruokakuntia.
Lisäksi yleisen asumistuen 300 euron ansiotulovähennys poistuu.
Metsolan mukaan edullisten asuntojen vuokrat nousevat leikkausten seurauksena, koska ne tehdään kerralla ja moni vuokralainen yrittää samanaikaisesti vaihtaa asuntoaan edullisempaan.
https://www.hs.fi/talous/art-2000010197320.html?utm_medium=promobox&utm…
Kommentit (277)
Kaljut hyvätuloiset miehet voivat ottaa 150 euron permanentteja ja kestovärejä ja raitoja, kun naisilta leikataan ansiosidonnainen ja sovitellut päivärahat ja asumistuet.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku valaista tyhmää..
Asumistuet: ovat nostaneet vuokrat ylös, koska kela maksaa. (Aikaisemmat uutisoinnit jo vuosikausia)
Asumistukien leikkaus: nostaa vuokrat ylös.
Eli siis?
Tarkoittaa, että parturit jää työttömäksi.
Ja minut Hönön työkkäri laittaa koko ajan uuteen työpaikkaan opettelemaan, kuka nyt autoa jaksa ajaa.
Eikä olisi rahaakaan.
Kaikissa määräaikaisissa työpaikoissa kysytään tarvitsetko autopaikkaa. Ei meillä työttömillä rahaa omaan autoon ole. Onko ihmiset tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehn on hyvä vaan, jos äitiyslomalaisen esim saa irtisanoa. Saadaan työpaikkoihin kiertoa.
Tein kartoitusta valtion suuressa virastotalossa sen työntekijöistä. Siellä oli valtavasti porukkaa vuosikausia äitiyslomalla ja hoitovapaalla.
Kyllä tuossa osaaminen kärsii, kun on vuosia pois. Ja jos edes palkataan sijainen, niin se saa vain väliaikaisen työn.
Valtio leikkaa palkkarahoja sadoilla miljoonilla.
MIhinkä ne rahat päätyy? Kehitetäänkö niillä Suomen vientiä ja koulutusta? Jos ei niin seuraava hallitus nää nyky-Suomen viimeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuet: ovat nostaneet vuokrat ylös, koska kela maksaa. (Aikaisemmat uutisoinnit jo vuosikausia)
Eli siis?
Häh?
Vierailija kirjoitti:
Eli siis?
Vuokrat tulevat nousemaan on asumistukea tai ei. Ainoastaan vaikeiden lamojen aikana, jolloin iso prosentti työväkeä on joutunut ulos töistä, palkat on laskenut ja kulutus on laskenut jne... on silloin ainoastaan vuokrat laskeneet. Vuokrat voivat myös laskea tappiopaikkakunnilla, minne ei kukaan muuta, koska siellä ei ole töitä.
Eli asumistukien leikkaus ei tule pysäyttämään vuokrien nostamista. Leikkauksista huolimatta vuokrat tulevat nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis?
Ja minut Hönön työkkäri laittaa koko ajan uuteen työpaikkaan opettelemaan, kuka nyt autoa jaksa ajaa.
Eikä olisi rahaakaan.
Kaikissa määräaikaisissa työpaikoissa kysytään tarvitsetko autopaikkaa. Ei meillä työttömillä rahaa omaan autoon ole. Onko ihmiset tyhmiä?
Kaupan alalla saa 1300 netto kuukaudessa joten aika moni luopuu autosta, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea.
Ei kai vaan autokorjaamoista irtisanota porukkaa.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa, he ei myöskään enää autoile.
Sun vaimo on vihainen, kun sut irtisanotaan autokorjaamosta.
Kuka teidän asuntolainan maksaa?
Senkin sossupummi.
Mä Hönö oon työtön ja nukun 4 h yössä.
Kun työkkäri laittaa töihin niin siivoan asunnon 2 kertaa vuodessa, en vaan jaksa vapaapäivinä mitään. Koko ajan on uusi työpaikka ja pitää siellä opetella niin pakko levätä vapaa-ajat soffalla.
Mulla on nyt vatsa koko ajan kipeä, koska en osaa töitä. Ja lisäksi pitää miettiä hallituksen leikkauksia ja panikoida niitä. En kyllä jaksa asuntoa siivota, hyvä kun jaksan 4 hengen pyykit pestä.
Siivoan sitten ensi keväänä, kun työ päättyy.
Ainoa oikea ratkaisu on vuokrakatto. Ja sähkön hinnalle katto myös. Näin on Ruotsissa jo, jos oikein muistan.
Minä hönö tamperelainen tartutan vaimooni genitaaliherpeksen ja vaimo keisarileikataan kun se herpes on vauvalle vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun työkkäri laittaa töihin niin siivoan asunnon 2 kertaa vuodessa, en vaan jaksa vapaapäivinä mitään. Koko ajan on uusi työpaikka ja pitää siellä opetella niin pakko levätä vapaa-ajat soffalla.
Mulla on nyt vatsa koko ajan kipeä, koska en osaa töitä. Ja lisäksi pitää miettiä hallituksen leikkauksia ja panikoida niitä. En kyllä jaksa asuntoa siivota, hyvä kun jaksan 4 hengen pyykit pestä.
Jos et jaksa siivota asuntoa, niin se tarkoittaa, että asunnossasi on liikaa tavaraa ja se on epäjärjestyksessä. Kun asunto on järjestyksessä niin, että se on toimiva eikä siellä ole liikaa tavaraa, niin se pysyy helposti siistinä.
Genitaaliherpes
Vaara lapselle
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/sukuelinherpes-ja-raskau…
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea ratkaisu on vuokrakatto. Ja sähkön hinnalle katto myös. Näin on Ruotsissa jo, jos oikein muistan.
Tämä on totta. Ainoastaan vuokrakatto voi pelastaa vuokrien nousun. Minkäänlaiset tukileikkaukset eivät tule niitä laskemaan.
Mutta tälläistä vuokrien kontrolloimista ei tule tapahtumaan, koska silloin rahat lähtee rikkaiden taskuista pois.
Genitaaliherpes tarttuu oireettomana, vaikka käyttäisi kondomia.
Neuvolassa sun vaimolta kysytään onko sillä genitaaliherpes.
Mä Hönö olen 20 vuoden aikana käynyt kerran elokuvissa, 5 kertaa uimahallissa, 2 kertaa baarissa.
Olen kohta 50 ja ollut kerran elämässä lentokoneessa ja 2 kertaa jääkiekko-ottelussa.
Aina pitää rahattomana olla kotona, ei harrastuksia, ei vapaa-ajan menoja.
Ei ole vuokra-asunnossa edes saunaa ja saunavuoro liian kallis.
Ei rahaa parturiin. Ja jatkuvasti herpes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et jaksa siivota asuntoa, niin se tarkoittaa, että asunnossasi on liikaa tavaraa ja se on epäjärjestyksessä. Kun asunto on järjestyksessä niin, että se on toimiva eikä siellä ole liikaa tavaraa, niin se pysyy helposti siistinä.
Kun sulla on peniksessä genitaaliherpes niin se tarkoittaa, että kaikki naiset kenen kanssa harrastat seksiä saavat sen, koska herpes tarttuu myös oireettomana, vaikka käyttäisi kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Mä Hönö olen 20 vuoden aikana käynyt kerran elokuvissa, 5 kertaa uimahallissa, 2 kertaa baarissa.
Olen kohta 50 ja ollut kerran elämässä lentokoneessa ja 2 kertaa jääkiekko-ottelussa.
Pakko-oireinen ajatukseni on tuo genitaaliherpes. Silmässä se jo on, käsiä en voi pestä!
Varmasti se on jo muhimassa IBS-reikääni. Annanko ukolle pesää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko-oireinen ajatukseni on tuo genitaaliherpes. Silmässä se jo on, käsiä en voi pestä!
Varmasti se on jo muhimassa IBS-reikääni. Annanko ukolle pesää?
Anna vaan. Eipähän sit tartte enää varoo ku molemmil se jo on.
"Vaikka genitaaliherpes voi olla täysin oireeton, virus saattaa tarttua. Kondomin käyttö vähentää merkittävästi genitaaliherpeksen tarttumista, mutta ei kuitenkaan täysin suojaa tartunnalta."
Kunnallisvero eli vantaliset saa maksaa oman pelleilynsä.