Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunto paras sijoitus tällä hetkellä?

Vierailija
01.02.2024 |

Asunnon hankintahinta on korkea, mutta riski äärimmäisen pieni. Osakkeita saa edullisemmin, mutta pörssi romahtaa säännöllisesti, jolloin on tuurista kiinni kelle jää luu käteen. Tuottokin pörssissä maltillisella riskillä on vaatimattoman 5% vuodessa, maksimissaan. 

Asunnon hinnoissa on ollut kyllä pientä laskua viime vuosina, mutta kunhan korot hieman laskevat niin pian taas rallatellaan mukavalla 10 - 20% vuotuisella arvonnousulla muutama vuosikymmen.

Eli onko nykyään järkeä sijoittaa mihinkään muuhun kuin asuntoihin? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vierailija
2/5 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntosijoittamisessa on erittäin suuri riski nimeltä vuokralainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan hyvä ajankohta sijoittaa rahastoihin. Taloudessa laskusuhdanne, ja tulevan nousun aikana rahastot tuottavat voittoa. Mulla vuoden tuotto rahastoissa ollut  8-9 % tasoa

Vierailija
4/5 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntosijoittaminen nykyisessä korkotilanteessa voi kannattaa, jos asunnon arvo nousee vuosien varrella selvästi tai asunto on hyvin halpa, mutta siitä saa kuitenkin kohtuullisen vuokran. Muuten osakkeille saa hyvin suurella todennäköisyydellä selvästi paremman tuoton paljon pienemmällä vaivalla.

Mitä tulee riskeihin, niin ihan varmasti on paljon suurempi riski sijoittaa kaikki rahat yhteen asuntoon kuin hajauttaa ne esim. 10 eri toimialalla ja eri maissa toimivan tunnetun firman osakkeisiin.

Vierailija
5/5 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittamisessa on erittäin suuri riski nimeltä vuokralainen.

Mä olen sijoittanut asuntoihin kohta jo 20 vuotta.

Yhden ainutta vuokralaista ei ole ollut, eikä tule.

M40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä