Omituiset iho- ja silmäoireet
Mitähän tää voi olla?
Ihoa kirvelee kauttaaltaan, kasvot, käsivarret, hiuspohja ja yläselkä pahimmat alueet. Silmät on kuivat, ärtyneet ja punoittavat. Silmien ympärillä ihottumaa.
On kestänyt jo pari kuukautta, joten mistään äkillisestä reaktiosta ei ole kyse. Oireilu on ajoittain vähän lievempää, mutta sitten taas yhtäkkiä riehaantuu jostain.
Kommentit (59)
Olen atoopikko ja mun talvi on mennyt tuollaisissa merkeissä. Yleensä iho on rauhallisempi. Oletan, että omalla kohdalla altistuminen maitotuotteille ja kananmunalle on lisännyt oireilua.
Oisko Postcovid.Siihen kuuluu ihon kuivuminen, pään ja selän särky , muskelien vajaatoiminta , huono näkö , väsymys....Raskas hengitys.
Älä nillitä. Kuuluu gang stalkingiin. Oksennus....
Vierailija kirjoitti:
Oisko Postcovid.Siihen kuuluu ihon kuivuminen, pään ja selän särky , muskelien vajaatoiminta , huono näkö , väsymys....Raskas hengitys.
Korona on ollut viimeksi vuonna 2021, joten ei vaikuta todennäköiseltä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Atopia tai seborrea.
Atooppinen iho mulla on, mutta se normaalisti on pysynyt kunnossa hyvällä hoidolla. En tiedä miksi tää nyt on tällaista :(
Ap
atooppinen iho ja/tai reaktio johonkin pesuaineeseen(myös pyykinpesuaine/huuhteluaine), hajusteet, sisäilmaongelmat. Onko lemmikkejä? Niillekkin voi herkistyä ajan myötä.
Hommaa apteekista se ihmevoide, eucerin aquaphor. Sitä paksu kerros naamalle iltaisin ja erityisesti punaisiin ja kuiviin paikkoihin.
Hiuspohjaan taas sellainen shampoo joka on sille hellävarainen.
Juo enemmän vettä, vähemmän alkoholia.
Mulla on kans kauheesti kutisevia näppylöitä joiden päällä on jotain valkosta. Kutajaa kauheesti mut jos liikaa raapii niin rupee veri valumaan. Ja ei, en mee lääkäriin, oon saannu niistä tarpeekseni.
Vierailija kirjoitti:
atooppinen iho ja/tai reaktio johonkin pesuaineeseen(myös pyykinpesuaine/huuhteluaine), hajusteet, sisäilmaongelmat. Onko lemmikkejä? Niillekkin voi herkistyä ajan myötä.
Pyykinpesuaine on nestemäinen ja hajusteeton ja laitan vielä lisähuuhtelun pyykille, huuhteluainetta en käytä. Hajusteet oon jättäny pois ja lemmikkejä ei ole. Sisäilmaongelmista en tiedä, oireet kyllä alkoivat uuteen asuntoon muuttamisen jälkeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hommaa apteekista se ihmevoide, eucerin aquaphor. Sitä paksu kerros naamalle iltaisin ja erityisesti punaisiin ja kuiviin paikkoihin.
Ei auta mikään voide, shampoo on sulfaatiton, pH-neutraali ja hajusteeton. En käytä alkoholia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on ollut viimeksi vuonna 2021, joten ei vaikuta todennäköiseltä.
Ap
Post eli jälkikorona vaivaa veljeäni jolla oli korona 2021. Nyt oikeen sairas, ihan valmis hoitokotiin. Painajaisia, näkö kunnolla huonontunut, kävely ei toimi jne ...
Vierailija kirjoitti:
Hiuspohjaan tervashampoo.Sehän ottaa pois sienenkin puista.
Vierailija kirjoitti:
Ihokeliakia tai ruusufinni?
Mahdollista. Kyynärpäissä ja polvissa on kutiavat läntit, mutta ei ollenkaan niin pahannäköiset kuin lääkärikirjan kuvissa. Mutta onko ihokeliakiassa silmäoireita? Ruusufinnissä ainakin on, mutta se kai ei aiheuta oireita muualla kuin kasvoissa.
Ap
Veikkaan joko hometta siinä uudessa asunnossa tai syyhyä. Molemmat olen kokenut ja sille homeasunnon iho-oireille oli kyllä tyypillistä, että ei mennyt pois minään päivänä, syyhyssä taas on välillä niitä rauhallisempia jaksoja, kunnes taas pahenee.
Ja siis syyhyä oli minulla ihon lisäksi myös silmissä, korvakäytävissä ja nenän sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan joko hometta siinä uudessa asunnossa tai syyhyä. Molemmat olen kokenut ja sille homeasunnon iho-oireille oli kyllä tyypillistä, että ei mennyt pois minään päivänä, syyhyssä taas on välillä niitä rauhallisempia jaksoja, kunnes taas pahenee.
En usko, että on syyhy, kun neljässä kuukaudessa ei ole ilmestynyt ainuttakaan käytävää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta mikään voide, shampoo on sulfaatiton, pH-neutraali ja hajusteeton. En käytä alkoholia.
Ap
Haluaisitko kertoa, mikä shampoo on käytössä?
Ja joo. Olen varannut lääkäriajan.