Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituiset iho- ja silmäoireet

Vierailija
01.02.2024 |

Mitähän tää voi olla?

Ihoa kirvelee kauttaaltaan, kasvot, käsivarret, hiuspohja ja yläselkä pahimmat alueet. Silmät on kuivat, ärtyneet ja punoittavat. Silmien ympärillä ihottumaa.

On kestänyt jo pari kuukautta, joten mistään äkillisestä reaktiosta ei ole kyse. Oireilu on ajoittain vähän lievempää, mutta sitten taas yhtäkkiä riehaantuu jostain.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo. Olen varannut lääkäriajan.

Vierailija
2/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atoopikko ja mun talvi on mennyt tuollaisissa merkeissä. Yleensä iho on rauhallisempi. Oletan, että omalla kohdalla altistuminen maitotuotteille ja kananmunalle on lisännyt oireilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Postcovid.Siihen kuuluu ihon kuivuminen, pään ja selän särky , muskelien vajaatoiminta , huono näkö , väsymys....Raskas hengitys. 

Vierailija
4/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopia tai seborrea.

Vierailija
5/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nillitä. Kuuluu gang stalkingiin. Oksennus....

Vierailija
6/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko Postcovid.Siihen kuuluu ihon kuivuminen, pään ja selän särky , muskelien vajaatoiminta , huono näkö , väsymys....Raskas hengitys. 

Korona on ollut viimeksi vuonna 2021, joten ei vaikuta todennäköiseltä.

Ap

Vierailija
7/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atopia tai seborrea.

Atooppinen iho mulla on, mutta se normaalisti on pysynyt kunnossa hyvällä hoidolla. En tiedä miksi tää nyt on tällaista :(

Ap

Vierailija
8/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

atooppinen iho ja/tai reaktio johonkin pesuaineeseen(myös pyykinpesuaine/huuhteluaine), hajusteet, sisäilmaongelmat. Onko lemmikkejä? Niillekkin voi herkistyä ajan myötä.

Vierailija
9/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa apteekista se ihmevoide, eucerin aquaphor. Sitä paksu kerros naamalle iltaisin ja erityisesti punaisiin ja kuiviin paikkoihin.

Hiuspohjaan taas sellainen shampoo joka on sille hellävarainen.

Juo enemmän vettä, vähemmän alkoholia.

Vierailija
10/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokeliakia tai ruusufinni?

Vierailija
11/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans kauheesti kutisevia näppylöitä joiden päällä on jotain valkosta. Kutajaa kauheesti mut jos liikaa raapii niin rupee veri valumaan. Ja ei, en mee lääkäriin, oon saannu niistä tarpeekseni.

Vierailija
12/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

atooppinen iho ja/tai reaktio johonkin pesuaineeseen(myös pyykinpesuaine/huuhteluaine), hajusteet, sisäilmaongelmat. Onko lemmikkejä? Niillekkin voi herkistyä ajan myötä.

Pyykinpesuaine on nestemäinen ja hajusteeton ja laitan vielä lisähuuhtelun pyykille, huuhteluainetta en käytä. Hajusteet oon jättäny pois ja lemmikkejä ei ole. Sisäilmaongelmista en tiedä, oireet kyllä alkoivat uuteen asuntoon muuttamisen jälkeen.

Ap

Vierailija
13/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa apteekista se ihmevoide, eucerin aquaphor. Sitä paksu kerros naamalle iltaisin ja erityisesti punaisiin ja kuiviin paikkoihin.

Ei auta mikään voide, shampoo on sulfaatiton, pH-neutraali ja hajusteeton. En käytä alkoholia.

Ap

Vierailija
14/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on ollut viimeksi vuonna 2021, joten ei vaikuta todennäköiseltä.

Ap

Post eli jälkikorona vaivaa veljeäni jolla oli korona 2021. Nyt oikeen sairas, ihan valmis hoitokotiin. Painajaisia, näkö kunnolla huonontunut, kävely ei toimi jne ...

Vierailija
15/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuspohjaan tervashampoo.Sehän ottaa pois sienenkin puista. 

Vierailija
16/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihokeliakia tai ruusufinni?

Mahdollista. Kyynärpäissä ja polvissa on kutiavat läntit, mutta ei ollenkaan niin pahannäköiset kuin lääkärikirjan kuvissa. Mutta onko ihokeliakiassa silmäoireita? Ruusufinnissä ainakin on, mutta se kai ei aiheuta oireita muualla kuin kasvoissa.

Ap

Vierailija
17/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan joko hometta siinä uudessa asunnossa tai syyhyä. Molemmat olen kokenut ja sille homeasunnon iho-oireille oli kyllä tyypillistä, että ei mennyt pois minään päivänä, syyhyssä taas on välillä niitä rauhallisempia jaksoja, kunnes taas pahenee.

Vierailija
18/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis syyhyä oli minulla ihon lisäksi myös silmissä, korvakäytävissä ja nenän sisäpuolella.

Vierailija
19/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan joko hometta siinä uudessa asunnossa tai syyhyä. Molemmat olen kokenut ja sille homeasunnon iho-oireille oli kyllä tyypillistä, että ei mennyt pois minään päivänä, syyhyssä taas on välillä niitä rauhallisempia jaksoja, kunnes taas pahenee.

En usko, että on syyhy, kun neljässä kuukaudessa ei ole ilmestynyt ainuttakaan käytävää.

Ap

Vierailija
20/59 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta mikään voide, shampoo on sulfaatiton, pH-neutraali ja hajusteeton. En käytä alkoholia.

Ap

Haluaisitko kertoa, mikä shampoo on käytössä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi