Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten liukesteitä käytetään (kengissä)?

Vierailija
31.01.2024 |

Ostin elämäni ensimmäiset liukuesteet. Nyt mietin että pitääkö ne pukea kenkiin vasta jossain rapussa kun on laminaattilattiat joita ei halua naarmuttaa. Eikö se ole vähän hankalaa? Suojaako matto jos pukee maton päällä? Entä kun menee kauppaan eikö ne kauheasti liu siellä? Ja taasko pois kun sinne menee?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaas nyt joku miten näitä käytetään? Rapussa jalkaan?

Vierailija
2/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vasta ulko-ovella, niin et pilaa rappukäytävänkään lattiaa. Itse käytän kaupassa nastakenkiä, niiden nastat ei ole ihan yhtä terävät. Noita irrallisia liukuesteitä käytän lenkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta ulko-ovella jalkaan, niiden kanssa ei saa rapuissa yms lattioilla kulkea koska pilaa materiaalin ja ne voivat myös olla liukkaat lattioilla.

Vierailija
4/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vasta ulko-ovella, niin et pilaa rappukäytävänkään lattiaa. Itse käytän kaupassa nastakenkiä, niiden nastat ei ole ihan yhtä terävät. Noita irrallisia liukuesteitä käytän lenkillä.

Okei kiitos, asun kerrostalossa joten en kyllä varmaan hipsi alaovelle niitä laittamaan. Siis kun ovat juuri pakasta otetut niin en saa varmaan niitä kenkiin sujuvasti vaan haluan pukea ne jo etukäteen kenkiin. Varmaan niin että laitan ensin kenkiin ne ja sitten kengät jalkaan rapussa. Vähän hankalaa.

Kauppaan en tiedä voiko noilla mennä vaikka monet sielllä äänestä päätellen käyttävät. Tai voivat olla ihan nastakengät tietty,

Mutta ei noita niin vaan pujotella kenkiin ja takaisin.

Tuispa kesä.

Vierailija
5/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin vaikeaa ole pujottaa niitä kenkiin seisaallaan. Sulle tulee siihen rutiini ja kyllä ne liukuesteetkin vähän löystyvät käytössä.

Vierailija
6/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla liukuesteet ovat niin tiukat, että en ala niitä edestakaisin vatkaamaan. Tänäänkin kaupassa monella oli liukuesteet, en nähnyt yhdenkään niitä riisuvan. Kauhea vaiva söhrätä edestakaisin. 

Vierailija
7/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla liukuesteet ovat niin tiukat, että en ala niitä edestakaisin vatkaamaan. Tänäänkin kaupassa monella oli liukuesteet, en nähnyt yhdenkään niitä riisuvan. Kauhea vaiva söhrätä edestakaisin. 

No juuri tähän pyysin vinkkejä, kuulostaa vaivalloiselta tuo jatkuva veivaaminen. Varsinkin kun ovat upouudet eli ihan kireät.

No hu voi harjoitella kun ei tarvi kauppaan mennä. Kyllä munkin mielestä siellä kaikki käyttää noita.

Vierailija
8/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mummut saavat ne jalkaan alaovella ja pois kun menee kauppaan. Ei ole tuolia ehkä. Huojuu ja heiluu ilmassa?

Vierailija
9/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on oikeasti hankalat laittaa kenkään, kun niitä pitää aikalailla kiskoa. Yhdellä jalalla pitää tasapainotella, että saa toisen jalan kenkään laitettua sen liukuesteen. Todella hankalaa ilman tuolia, varsinkin vanhemmille ihmisille.

Sitten jos/kun ne riisuu mennessään jonnekin kauppaan, niin nehän on ihan märät ja kuraiset. Minne laitat ne siksi aikaa, kun olet kaupassa? Ja onko kiva laittaa niitä märkiä ja kuraisia sitten takaisin kenkään, siinä menee kädet tai hanskat märäksi ja likaiseksi.

Kaikesta huolimatta tietynlaisella kelillä nuo on melkein pakolliset. Kunnon liukuesteet pureutuu jäähän paremmin kuin nastat. Jos ei ole nastakenkiä, niin liukuesteet on ainoa vaihtoehto. Liukkailla keleillä on sairaaloissa jäätävät jonot ja yksikin tuttu joutui monta päivää odottamaan, että murtunut sääri leikattiin. Tuon odotuksen takia sääri luutui lopulta väärään asentoon, ei siitä tullut oikein kunnollista enää.

Vierailija
10/15 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, pistin tänään jalkaan rapussa ja harjoittelin ulkona mutta ei nämä musta kauheasti edes auttaaneet kun meidän kotikatu oli aivan jäinen eikä juurikaan hiekoitettu. Se jää oli niin paksua etten tiedä ottiko nastat kunnolla kiinni.

Mutta voipi olla että ilman oisin kaatunut.

Pelotti silti kävellä ja kävelin todella hitaasti. Olen kerran murtanut nilkan joten siksi olen aivan kauhuissani tuolla ulkona.

Vierailija
11/15 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ala niitä pois kiskomaan kauppaan mennessäni. Ne ovat todella tiukat ja ei ole kauppojen edessä penkkejä, että voisi edes istua. Seisaalta ei onnistu, pitäisi riisua kengät pois, sama pois tullessa. Minä kävelen liukuesteet kengissä kauppaan.

Vierailija
12/15 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en riisu pois kauppaan mennessäni. En ole nähnyt kenenkään riisuvan pois. Eikä taloyhtiön kivilattiat mitenkään vaurioidu. Raahataan taloissa vaikka mitä rojua, ilman ongelmia.

Vierailija
13/15 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan itse alaovella joko rapun tuulikaapissa tai ulkopuolella. Sen verran vielä löytyy tasapainoa, että onnistuu kyllä. Kaupassa/bussissa otan pois ennen sisäänastumista. Mukana kulkee myös pieni muovikassi, jossa on pohjalla pari käsipaperia keräämässä märkyydet. Siinä ne voi pitää kauppareissun ajan. 

Vierailija
14/15 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona eteismaton päällä jalkaan ja menoksi. Kaupoissa voi niillä kävellä. Siihen tottuu.

Vierailija
15/15 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan ne vasta alaovella ulos mennessäni ja kaupassa otan ne pois. Ei ole hankalaa ja vielä näin viiskymppisenä taivun ihan hyvin ne laittamaan ja tasapainokin säilyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi