Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa kuka ei usko että rakkaus kehittyy ajan myötä

Vierailija
31.01.2024 |

Otsikko saattaa olla hämäävä mutta koitan selittää

Monesti kuulee että ihmiset sanovat menneen yhteen henkilön kanssa kenestä he eivät juurikaan edes pitäneet ja sitten "ajan myötä" se rakkaus tuli ja nyt kumppani on " se oikea "

Minun mielestä toi kuulostaa enemmän kiintymykseltä ja siltä että ihminen on tavallaan jämähtänyt siihen suhteeseen

Näen itse rakkauden niin että se on enemmän sellainen tulinen ja syvä, useasti nämä ihmiset eivät edes päädy pitkään parisuhteeseen ketkä ovat kokeneet sen koska ihminen haluaa useasti järkeillä asioita ja tosirakkaus ei mene yleensä järjen mukaan. 

Miten te näette asian?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että rakkaus voi kehittyä ajan kanssa mutta vain silloin kun ollaan oikeasti vain tuttuja/kavereita/ystäviä joiden välillä ei ole mitään romanttista.

Silloin rakkaus voi iskeä yhtäkkiä kuin metrinen halko.

Sen sijaan mistään kädenlämpöisestä virityksestä ei kehity rakkautta edes ajan kanssa.

Vierailija
22/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu. Toivon lisää näkemyksiä, mielipiteitä ja kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, uskon kyllä rakkauden kehittymiseen.

En tiedä onko kiin, että

pitää

alussa olla se rakkauden tunne tai ihastuminen.

Jotkut voi vasta ajan kanssa avautua ja tulee

monenlaisia piirteitä esiin. Ja sitten, kun tuntee toisen, niin voikin yllättää se rakkaus.

Aika moni rakastuu jo entuudestaan tuttuun ihmiseen.

Ohi aiheen, mutta älä viitsi löydä rivivaihtoja. Olisi helpompi lukea.

Vierailija
24/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut moista paskaa muualta kuin vauva.fi:n inceleiltä, jotka uhkailemalla, painostamalla, tasoteoriaa höpisemällä ja ties millä hedelmällisyyspaskalla ja syntyvyyspropagandalla yrittää pakottaa naisia parisuhteisiin kanssaan.

Tai ainakin seksuaalisesti hyväksikäytettäväksi.

Vierailija
25/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon siihen että sen kehen rakastuu niin kyllä sen tuntee melkein heti jollain tasolla. Se tuntuu oikealta heti. Mutta rakastuminen ja rakastaminen tulevat sitten ajan ja tutustumisen kanssa. Itse en kyllä usko sellaiseen kaveri rakastumiseen. Tai sellaiseen että ensin tuntee vaan kaverillisia tunteita. Mutta tietysti mitä kukakin hakee elämältään. Rakkautta voi myös ruokkia ja pitää yllä tai toisinpäin. Mutta kyllä siellä pohjalla pitää mielestäni olla romanttista rakkautta eikä pelkästään kaverillista rakkautta. 

Vierailija
26/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
27/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jutun pitää alkaa mielettömällä ihastumisella tai sillä ei ole toivoa.

Vierailija
28/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tekstissäsi 12 vakavaa kielioppivirhettä, joten en pysty vastaamaan kysymykseesi. Opettele kirjoittamaan ymmärrettävää suomea.

Vierailija
29/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä sekoittaa rakastamista panokiimaan.

Vierailija
30/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
31/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka, ei kuka

Joka sinä olet sitä sanomaan?

Vierailija
32/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei tule niin se ei tule 

Vierailija
33/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Es sää o, jos mult kysytä. Mää e myös usk, et se vois noi vaa kehitty.

Vierailija
34/61 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on tahdon asia, se sanotaan jo vihkivalassa.

Tahdotko..

Vierailija
35/61 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
36/61 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ymmärrä, mitä eroa on käsitteillä rakastuminen, ihastuminen ja rakastaminen.

Ihastuminen ja rakastuminen ovat aivojen tuottaman dopamiinihormonin aiheuttama, hetkellinen, tunnekuohu. Kestää yleensä joitain viikkoja, ja haihtuu sitten. Yhtenä aamuna herätessään, huomaa tuon tunteen hävinneen. Tuolla tunteella oli varmaan tarvetta esihistoriassa. Huuma kesti juuri sopivan kauan, että naaras tuli kantavaksi. Nykymaailmassa tuon tunteen vallassa päätösten tekeminen voi onnistuakin, mutta voi johtaa myös täyteen katastrofiin.

Olen ap:n linjoilla siinä, ja itsekin sen kokenut, että kun tutustuu vähemmän hullaantuneena, niin rakkaus nimenomaan kasvaa ajan myötä ja mitä paremmin oppii tuntemaan. Rakkaus on tahdon asia, ja oma valinta. Ei mikään spontaani hurahtaminen. Ihastuminen ei kerro tulevaisuudesta mitään, vaikka tunteena onkin mukava.

Vierailija
37/61 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ensisilmäyksellä tapahtuva ei ole rakkautta vaan ihastumista ja himoa. Rakkaus on jotain todella paljon syvempää. 

Vierailija
38/61 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva rakastuu silmänräpäyksessä. Itse nykyiseen joo, mutta se oli poikkeus. Jälkeen päin olen tunnistanut muutaman henkilön, jonka kohdalla ollaan oltu hyvin lähellä. Rakastumisen jälkeen tunne kehittyy vielä paljon. Joskus tuntuu eittei paremmaksi, joskus tuntuu että paremmaksi.

Vierailija
39/61 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta on kahdenlaista.

1. Biologinen huuma/leimautuminen, joka jostain syystä saattaa syntyä jonkun tietyn ihmisen kohdalla. En usko tämän kestävyyteen. Joissain tapauksissa tästä voi kehittyä tyypin 2 rakkautta, jolloin kyse on kestävästä suhteesta.

2. Tosirakkkaus, joka kehittyy vuosien kuluessa kun kaksi ihmistä rakentaa sitä. Tämä ei koskaan synny hetkessä, vaan vaatii pitkäaikaista luottamuksen rakentamista ja hyvää suhdetta.

Vierailija
40/61 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon siihen että sen kehen rakastuu niin kyllä sen tuntee melkein heti jollain tasolla. Se tuntuu oikealta heti. Mutta rakastuminen ja rakastaminen tulevat sitten ajan ja tutustumisen kanssa. Itse en kyllä usko sellaiseen kaveri rakastumiseen. Tai sellaiseen että ensin tuntee vaan kaverillisia tunteita. Mutta tietysti mitä kukakin hakee elämältään. Rakkautta voi myös ruokkia ja pitää yllä tai toisinpäin. Mutta kyllä siellä pohjalla pitää mielestäni olla romanttista rakkautta eikä pelkästään kaverillista rakkautta. 

Minusta ihminen voi rakastua myös kaveriinsa, mutta siinäkin on kyllä sitten tuo että sen tunteiden muuttumisen pitää olla molemminpuolista/samanaikaista ja humahtaa yli hetkessä eli toisen näkeekin hetkessä kuin uusin silmin.

Sellaiset yksipuoliset rakastumiset on tympeitä. Samaten sellaiset joista enemmänkin kaverillisia suhteita yritetään herätellä joksikin muuksi ajan kanssa. Ei sitä rakkautta voi pakottaa!

Myöskään tuollaisista kädenlämpöisistä säädöistä ei tule kuin paha mieli, koska ei se vaan roihahda ajankaan kanssa. Minusta nuo oudot välimallin suhteet on kummallisia, kun siinä pitää minusta olla alusta saakka kunnon romanttista ihastusta (rakkautta), jos kerran pussaillaan ja kenties pannaankin eli ollaan tavallaan kuin pariskunta. Jos sitä kunnon romanttista ihastusta/rakkautta ei ole niin sitten ollaan vain kavereita ja välit on platoniset.

Noista kädenlämpöisistä säädöistä tulee ihan sama fiilis kuin jostain sukujen sopimista pakkoavioliitosta, että ei tämä nyt hääviltä tunnu mutta ollaan nyt silti ja yritetään vaikka väkisin josko se tästä..