Koronan jälkeinen uupumus
En ole koskaan ennen kokenut tällaista!! Uuvun pienistäkin asioista, elän kuin sumussa
Kommentit (17)
Tähän liittyen, onko kenenkään lapselle jäänyt koronan jälkeen sairasteluputki päälle?
Lapsi on käytännössä joka toinen viikko kipeänä, eli heti kun pääsee muutamaksi päiväksi kouluun, saa uudestaan jonkun flunssan.
Vierailija kirjoitti:
Tähän liittyen, onko kenenkään lapselle jäänyt koronan jälkeen sairasteluputki päälle?
Lapsi on käytännössä joka toinen viikko kipeänä, eli heti kun pääsee muutamaksi päiväksi kouluun, saa uudestaan jonkun flunssan.
Ei lapselleni, mutta mieheni sairasti kaksi kertaa koronan niin että väliä oli 4 kk. Sen jälkeen on sairastellut jatkuvasti, kaikki flunssapöpöt päällä jatkuvasti. Kyseessä mies, joka ei ollut yhtään kertaa pois töistä edelliseen 10 vuoteen. Nyt flunssassa ja kuumeessa jatkuvasti.
Oudointa on se, että kumpikaan korona ei tarttunut minuun (ainakaan oireellisena) eikä yksikään flunssa pöpö.
Mitä koronaoireita teillw tuli vasta sairastetusta
Kauheaa. Elämä loppui koronaan ;(
T. Ap
Kuinka kauan long covid kestää?
Koska COVID-19 on suhteellisen uusi tauti, ei varmoja vastauksia vielä ole. Määritelmän mukaan pitkittyneet oireet kestävät vähintään 2 kuukautta. Yli kuusi kuukautta kestävät oireet ovat tavallisia, mutta etenkin taudin lievillä muodoilla näyttää olevan vahva paranemistaipumus.
https://thl.fi/aiheet/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/t…
Sellaista se on. Ystävä oli yli 2kk samasta syystä sairauslomalla. Ei siinä auta kuin pitää itsestään mahdollisimman hyvää huolta ja toivoa, että hellittää.
Mulla sama. Teen jotain pientä kuten käyn ruokakaupassa ja sen jälkeen olen aivan poikki. Alkoi koronan sairastamisesta. Muisti on myös heikentynyt ja teen hölmöjä kömmähdyksiä tai sekoilen sanoissa tms.
Kuinka pitkään teillä on ollut noita oireita? Oletteko ottanut rokotetta? (Ja huom. tarkoitukseni ei ole saarnata rokotteen ottamisesta. Jokaisen oma asia ottaako sen vai ei.)
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Teen jotain pientä kuten käyn ruokakaupassa ja sen jälkeen olen aivan poikki. Alkoi koronan sairastamisesta. Muisti on myös heikentynyt ja teen hölmöjä kömmähdyksiä tai sekoilen sanoissa tms.
Kauan tuota on jatkunut?
Minä pelkään että tämä ei koskaan lopu
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään teillä on ollut noita oireita? Oletteko ottanut rokotetta? (Ja huom. tarkoitukseni ei ole saarnata rokotteen ottamisesta. Jokaisen oma asia ottaako sen vai ei.)
En ole ottanut. 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Mitä koronaoireita teillw tuli vasta sairastetusta
Tällä hetkellä minä ja mies koronassa. Itsellä ei ollut paljon kuumetta pientä lämpöä vain ja välillä 35,7-37,3 sahasi. Pahinta ollut päänsärky ja koko kropan särky ja väsymys. Nyt muutaman päivän jälkeen kova yskä ja ensin tukkoinen olo ja limaa. Nyt tulee vettä silmistä ja nenästä sekä vatsa ripulilla. Raju tauti ja vielä ei jaksa paljon pystyssä olla. Heti tuskanhiki päällä. Miehellä ollut pahinta yskä ja limaisuus. Kävi tänään lääkärissä joka sanoi että keuhkot rohisee pahasti ja kirjoitti reseptin limaa irrottavaan tabletteihin. Kestänyt nyt 5pv.
Itsellä muisti pätkii oikein kunnolla, paheni mielestäni koronan jälkeen, vaikka voi kai syynä olla esivaihdevuodet tai yleinen vanhuus (olen 42).
Taidat olla viimeisiä, jotka ovat saman huomanneet.