Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paras kestovaippa aloittelijalle, neuvoja?

11.01.2007 |

En oo koskaan käyttäny. Nyt voisin kokeilla.Vauva on 2 kk.

Mistä kannattaa ostaa. Ja olisko jollakin myydä vanhana?

Minkähintaisia uutena?

T:neljän lapsen äiti

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ostettu käytettyinä, huuto.net:stä tai kestovaippainfo.fi sivujen myydään palstan kautta (keskusteluosiosta löytyy). Vaikea sanoa mikä sopii kenellekin...

Meillä tällä hetkellä äitiyspakkauksen näytevaippa käytössä - olen saanut niitä (yhteensä on 5 kpl) ja sisäosia olen ostanut tuolta infosivun kautta. Alkaa kohta jäämään pieneksi, joten olen hankkinut jo lisää huuto.netin kautta. Kahdella isommalla lapsella oli puolivuotiaasta käytössä kestot, kun istuivat potalla niin kiltisti, ja vahinkoja sattui harvoin. Nyt sitten tämän kuopuksen kohdalla päätin aloittaa heti, ja hyvin on toiminut, mitä nyt pieniä ohivuotoja tulee, mut ei ole haitannut elämää ;)))))

Tuo kestovaippainfo.fi sivusto on muutoinkin hyvä, kun siellä on lähes kaikkeen ongelmaan jo olemassa keskuteluketju, jolloin avun saa todella pian :)

Tsemppiä vain!

--Mirpa--

Vierailija
2/3 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ensimmäiset neljä kuukautta käytössä harsot ja pul-kuoret. Harsotoli taiteltu " origamitaitoksella" . Sen jälkeen aloimme käyttää Fuzzi Bunzeja sekä Myllymuksujen Muksut -vaippoja, joita mm. Prismat myyvät. Sekä Fuzzyt että Muksut ovat nk. taskuvaippoja, joihin laitetaan sisälle imuksi esim. harso.

Muutama " all-in-one" -vaippakin meille on rantautunut. Niihinhän ei tarvitse laittaa erikseen mitään imuja tms. vaan siinä on kaikki; kuori, imu ja kuivaliina samassa. Meillä on ollut Popolinin aio:ja ja olen ollut tyytyväinen.

Jos haluat kysyä jotakin, s-posti päivystää!

sinapinkeltainenkuu@hotmail.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli Mommy´s Touch -yhdenkoon taskuvaippa. Eli vastaava kuin suosittu Fuzzi, mutta sopii koko vaippaiän. Taskuvaippa: kosteudenpitävä kuori, sisäpuolella kuivaliinakangasa -> muodostavat taskun, jonka sisään sujautetaan imuosa, esim. taiteltu harso, flanelli, bambucollege (mun suosikki!), hamppuinen, froteeta, pellavaa. Tää on mun mielestä helpoin aloitteluvaippa :)

Nykyisin meillä on käytössä sisävaipat/sisätäyttövaipat (Tirsokkaat+omatekemät), sekä päällä kosteudeneristäjinä villahousut (ruskovillat, hahtuvat). Kaikista hengittävin vaihtoehto :) Vaikka nykyisin on tullut noita hengittäviä pul-taskuvaippojakin.

All-in-one -vaipathan on myös helppoja, eli niissä on kaikki imut ym. valmiiksi, mutta kuivuminen kestää tooosi kauan. Joten varaston täytyy olla isompi.

Suosittelen myös tuota kestovaippainfo.fi -sivustoa, sieltä minä sain kaiken tarvitsemani avun! Sieltä myös näet oman paikkakuntasi vaippajälleenmyyjät. Itse menin sellaisen luo, ja sain ihan henk.koht. kädestäpitäen opastusta kestovaippailun aloittamiseen :)

Hienoa, kun haluat kokeilla kestoja! Siihen voi jäädä koukkuun, kun Suomen kotona työskentelevät äidit valmistavat niin suloisia ja mahtavia vaippoja :D