Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb
Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia.
Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.
Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa.
Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia.
Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.
Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi.
Kommentit (4025)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Stubb on pohjimmiltaan edustaja. Eli olisi sopivin vaikkapa myynti- tai markkinointitehtäviin. Presidentin tehtävässä toki on edustamista, mutta se on vain pieni osa työnkuvaa.
Stubb käy kouluilla halailemassa lapsia, kuten myös Putin julkituoduissa nettikuvissa.!! Hyvin vetää näytelmäänsä. En kestä enää katsella sen naamaa.
ASStuppi kukkoilee peloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Eilisessä IS:n tentissä ärsytti kun siinä käytettiin niin paljon aikaa Ilkka Remeksen seuraavan kirjan kirjoittamiseen. Ehkä Ilkka Remes oli palkattu kirjoittamaan tämä esillä ollut käsitelty alkuasetelma. Toki Alexander Stubbikin kiinnitti tähän huomiota. Lisäksi ärsytti kun kansalaisten kysymyksiä käsiteltiin aivan liian vähän aikaa. Koko tentti olisi pitänyt olla näiden käsittelyä.
Ilkka Remes on Stubbin kannattaja. Maksettu mainos?
Olen jopa miettinyt, etten äänestä kumpaakaan, kun on niin vaikea valita. Kumpikin vaikuttaa yhtä hyvältä/huonolta jolla on plussat ja miinukset. Olisihan homopressa sensaatio maailmallakin ja en tiedä miten esim Trump suhtautuu Pekkaan. Kuitenkin nämä usa suhteet tärkeät nykyään kun venäjänkauppa jäissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentin, armeijan ylipäällikön on tietysti fiksua olla sivari, eikö?
Antaa kivasti toivoa isommin kouluttamattomille työttömille. Peruskoulupohjalta
suoraan kirurgin hommiin : )
Kuten täällä on mosesti sanottu, sillä presidentin armeijan käymisellä ei ole mitään tekekistaä presidentin viran hoitamisen kanssa. Ei ollut Kallio, eikä Rytikään käynyt armeijaa (eikä yksikään presidentti ennen heitä) ja niin vain hommansa hoitivat .
Se ylipäällikkyys on vain arvonimi, ei sillä armeijaa eikä sotaa johdeta. Miten ihmiset on niin tyhmiä, että ne kuvittelee, että joku 30 vuotta sitten armeijan käynyt korppi on pätevä "johtamaan" Suomen armeijaa sodassa????
Kyllä niitä sotatoimia jotaa ihan muut, kun presidentti vaikka hän näinnäisesti ylipäällikkö onkin. Presidentin pitäisi olla joku ammattisotilas , kenraali tai va
Ryti ja Kallio ois käyny jos ois voinu. Ne ei ois menny lautakunnan eteen selittämään niiden vakaumusta 2 tuntia miten he ei puolusta aseellisesti jos tänne hyökätään. Niinku Haavisto on menny 1978.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentin, armeijan ylipäällikön on tietysti fiksua olla sivari, eikö?
Antaa kivasti toivoa isommin kouluttamattomille työttömille. Peruskoulupohjalta
suoraan kirurgin hommiin : )
Kuten täällä on mosesti sanottu, sillä presidentin armeijan käymisellä ei ole mitään tekekistaä presidentin viran hoitamisen kanssa. Ei ollut Kallio, eikä Rytikään käynyt armeijaa (eikä yksikään presidentti ennen heitä) ja niin vain hommansa hoitivat .
Se ylipäällikkyys on vain arvonimi, ei sillä armeijaa eikä sotaa johdeta. Miten ihmiset on niin tyhmiä, että ne kuvittelee, että joku 30 vuotta sitten armeijan käynyt korppi on pätevä "johtamaan" Suomen armeijaa sodassa????
Kyllä niitä sotatoimia jotaa ihan muut, kun presidentti vaikka hän näinnäisesti ylipäällikkö onkin. Presidentin pitäisi olla joku ammattisotilas , kenraali tai va
Niin no Pekka Toveria mä äänestin eduskuntavaaleissa mutta nyt ei ollu kenraaliehdokkaita presidentiks.
Alexander Stubb ei sentään ole mennyt silmä-leikkauksista ja näkö on selvästi huonontunut kun joutuu käyttämään koko ajan silmälaseja. Pekka Haavistolla on olematon lähinäkö, mutta ilmeisesti tosiaan tarvitsee vain lukulaseja.
Vierailija kirjoitti:
Alexander Stubb ei sentään ole mennyt silmä-leikkauksista ja näkö on selvästi huonontunut kun joutuu käyttämään koko ajan silmälaseja. Pekka Haavistolla on olematon lähinäkö, mutta ilmeisesti tosiaan tarvitsee vain lukulaseja.
Mitä ihmettä ennakoiva taas korjasi? Siis ihme, että Alexander Stubb ei ole mennyt leikkaamaan silmiään laserilla päästäkseen eroon silmälaseista.
Stubb voittaa mutta äänestäjät tulevat katumaan kun antoivat median ohjata alusta asti. Kummastakaan en tykkää mutta Stubb on tyhmä. Mikfinkokoomus laittoi tuon pelien ehdokkaaksi edes alunperin?
Onko molemmat puolisot Suomen kansalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Olin kahden vaiheilla kumpaa äänestän, mutta kun näin nämä Haaviston kannattajat, valinta kohdistuu Stubbiin. Jos Iris Suomela ja Eva Biaudet kannattavat Haavistoa, silloin minä en voi sitä tehdä.
Enemmän Sipilä (joka on Stubbin kannattaja joukoissa) on tehnyt hallaa Suomen kansalle. Kurjistanut tavallisen kansalaisen elämää ihan konkreetisesti. Ne Stubbin kanattajajoukot on täynnä kokomuslaisia, jotka haluaa viedä Suomem työläisiltä oikudet ja palkankin. Ei haittaa vaikka palkalla ei tule toimeen sanoi yksikin kokoomuslainen. Mennään Amerikan malliin, jossa palkat on niin huonoja, ettei sillä elä ja joutuu tekemään kolmea työtä elääkseen. Ja lakko-oikeuskin yritetään poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Stubb voittaa mutta äänestäjät tulevat katumaan kun antoivat median ohjata alusta asti. Kummastakaan en tykkää mutta Stubb on tyhmä. Mikfinkokoomus laittoi tuon pelien ehdokkaaksi edes alunperin?
Orpo.
Stubb on jyksinkertaisesti järkyttävä. En pysty ymmärtämään mikä aivohaveri saisi ihmisen äänestämään häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb ei edes oikeasti halua presidentiksi. Hän haluaa johonkin kivaan EU-virkaan, jossa saa liihotelle manner-Euroopan kabineteissa. Presidenttiys on hänelle aivan väärä pesti. Sitä miestä ei nimittäin yhtään kiinnosta Suomen asiat.
Haavisto kertoo usein tarinoita tapaamistaan ihmisistä ja siitä, miten tavallisten ihmisten kertomukset ovat koskettaneet häntä. En kyllä muista, että Stubb olisi tehnyt vastaavaa. Lähinnä jaarittelee itsestään.
Ne on Haaviston satuja, se kuuluu politiikkaan.
Surullista, jos tämä vetoaa äänestäjiin "Pihtiputaan mummo oli kovin huolissaan... jaan tuon huolen..."
Jaajo seuraavaksi presidentiksi!!. Sellaista "ufon kohtaamista" ei ole ollutkaan mistä hänellä ei radiossa (muka) ole ollut omakohtaista kokemusta, minkä perusteella hän voi ihmistä sympata !
Ja tämä oli siis ironiaa. Hyvät jutustelutaidot ja lööperin ja diibadaaban puhuminen "kansankielellä" ei suoranaisesti pätevöitä presidentin virkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kahden vaiheilla kumpaa äänestän, mutta kun näin nämä Haaviston kannattajat, valinta kohdistuu Stubbiin. Jos Iris Suomela ja Eva Biaudet kannattavat Haavistoa, silloin minä en voi sitä tehdä.
Enemmän Sipilä (joka on Stubbin kannattaja joukoissa) on tehnyt hallaa Suomen kansalle. Kurjistanut tavallisen kansalaisen elämää ihan konkreetisesti. Ne Stubbin kanattajajoukot on täynnä kokomuslaisia, jotka haluaa viedä Suomem työläisiltä oikudet ja palkankin. Ei haittaa vaikka palkalla ei tule toimeen sanoi yksikin kokoomuslainen. Mennään Amerikan malliin, jossa palkat on niin huonoja, ettei sillä elä ja joutuu tekemään kolmea työtä elääkseen. Ja lakko-oikeuskin yritetään poistaa.
Haavisto sentään välittää kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi Essayah ei pärjännyt? Olisi maanäitinä sopiva ehdokas ollut. Jopa parempi kuin nämä kaksi.
Koska Media kertoi alussa vaihtoehtoja olevan kaksi: nämä.
Olin ensin äänestämässä Stubbia, mutta eilinen vaalitentti ja Helena Petäistön juttu Stubbista sai minut käätynmään Haaviston puolelle.
"Stubb on itse sanonut minulle, että hän haluaa haastaa muita johtajia. Kuitenkin etenkin pienen maan on aina parasta olla ovela ja löytää diplomaattiset keinot. Ei siitä koskaan mitään hyvää seuraa, jos lähtee tarkoituksella haastamaan muiden maiden johtajia, Petäistö arvostelee."
Hei, minä olen Pekka 🙋ja minä olen Antonio👨🏽💼
me olemme me💖
Vierailija kirjoitti:
Ylilaudalla joku tiivisti osuvasti: Persut äänestävät presidentin virkaan suomenruotsalaisen, joka on naimisissa ulkomaalaisen kanssa, joka puhuu kotona englantia ja joka haluaa lopettaa kansallisvaltion. Naurattaa aivan saatanasti.
Onhan tämä kyllä niin herkullista! 😂
Persu-raukat, ei ole helppoa.
Kyllä niitä sotatoimia jotaa ihan muut, kun presidentti vaikka hän näinnäisesti ylipäällikkö onkin. Presidentin pitäisi olla joku ammattisotilas , kenraali tai vastaava, että hän jotakin sotatoimista ymmärtäisi . Korpraalin taidoilla ei sotaa/armeijaa johdeta.